• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Exterieur Detail]Peugeot RCZ

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
peugeotrcz11.jpg


Enige tijd geleden nam de eigenaar met ons contact op om ook zijn RCZ door Diventa Bella te laten behandelen.
Hierbij werd ook gekozen voor de C.Quartz Finest behandeling, de hardste coating die we aanbieden.
Daarnaast werden ook de velgen en het kunststof met C.Quartz DLUX behandeld zodat deze sneller en makkelijker schoon te maken zijn.

Vanaf de dealer was er een WaxOyl behandeling aangebracht maar daar was weinig meer van over.
Op het dak trok het water nauwelijks nog weg.
peugeotrcz02.jpg


peugeotrcz01.jpg


Het koetswerk werd uitvoerig gewassen en gedroogd en behandeld met IronX.
Door IronX te gebruiken worden metalen deeltjes veilig verwijderd van de lak zonder deze aan te raken.
Dit heeft altijd de voorkeur t.o.v. een normale kleibeurt. Bovendien zal de klei minder snel verzadigen.
Daarna uiteraard het lakwerk gekleid.
peugeotrcz03.jpg


Afplakken van gevoelige delen:
peugeotrcz04.jpg


Er zaten wel wat swirls in maar niets ernstigs. Wel hier en daar wat diepere krasjes.
Deze zijn in diverse polijststappen met de Monello Rafini lijn vakkundig verwijderd of geoptimaliseerd.
Met name het gevoelige zwarte dak had wat aandacht nodig, niet alles kunnen verwijderen maar wel een enorme verbetering.
peugeotrcz06.jpg


peugeotrcz07.jpg


Ingetrokken watervlekken op de bogen:
peugeotrcz13.jpg


Overspray op de voorbumper:
peugeotrcz14.jpg


Uitlaten weer netjes gemaakt:
peugeotrcz12.jpg


peugeotrcz08.jpg


Uitharden van de C.Quart Finest met infrarood licht:
peugeotrcz09.jpg


Na de behandeling:
peugeotrcz15.jpg


peugeotrcz16.jpg


peugeotrcz10.jpg


peugeotrcz18.jpg


peugeotrcz19.jpg


peugeotrcz17.jpg


peugeotrcz20.jpg
 
Mooi verslag en super resultaat!
(al eerder genoemd, maar die laatste foto: geweldig!!!)

(nieuwe poetsbrug? of ontdaan van de mooie, blauwe kleur?)
 
In één woord geweldig! Ziet er gewoonweg schitterd.

Dibbuz zei:
Het koetswerk werd uitvoerig gewassen en gedroogd en behandeld met IronX.
Door IronX te gebruiken worden metalen deeltjes veilig verwijdert van de lak zonder deze aan te raken.
Dit heeft altijd de voorkeur t.o.v. een normale kleibeurt. Bovendien zal de klei minder snel verzadigen.

Het is mij niet geheel duidelijk of er nu wel of niet gekleid is, zo nee waarom niet? Ook na Iron-X zal er toch vuil aanwezig zijn?
 
Man, wat een schoonheid hebben jullie dervan gemaakt, diep respect !!!8-()) Vergis ik me, of is dat ook een limited edition ?
 
Super work Dennis,
the happy customer should send these pics to the dealer, to show him how to really treat a car! lol
 
Wauw, en zoals eerder al vermeld.. Die laatste foto!

Mooi om te zien dat de rcz gekoesterd word door liefhebbers, want dit is de 2de? al :D
 
Mark1986;305159 zei:
Hoh die laatste foto... die mag de eigenaar wel inlijsten!

Prachtige detail, zoals we gewent zijn van Diventa Bella!

Er waren nog een paar foto's gemaakt met deze achtergrond (geweldige foto's inderdaad) en er hangt er één ingelijst hoor. Kan ik er even naar kijken als ze er weer zwart van de blubber bij staat in dit weer ;)

turboke;305186 zei:
Man, wat een schoonheid hebben jullie dervan gemaakt, diep respect!8-()) Vergis ik me, of is dat ook een limited edition ?

Nope geen limited. Wel pearl white met alles zwart wat zwart te krijgen was af Peugeot (grill, spiegelkappen, remklauwen, frontbumper-spoilerstrips). Verder alle toeters en bellen met een custom Quad exhaust.