Zoals inmiddels in de preview te lezen was: de foto die ik daar geplaatst had was een voor foto.
De Aston Martin was alleen nog maar gewassen, verder niets.
Deels een geintje en deels ook om aan te tonen dat goede foto's erg belangrijk zijn om te laten zien wat er aaan de bolide is gebeurd.
Dit was de bewuste foto:
En dit is de echte na foto:
Reflecties zijn een stuk scherper en de lak is gewoon een paar tinten donkerder geworden.
De reden dat een vrij nieuwe auto zoveel verschil kon maken was omdat de wagen geschuurd was omdat er waarschijnlijk teveel "sinaasappel" in de lak zat.
Probleem was dat het oppolijsten daarvan niet helemaal gelukt was, sommige plekken waren nog half mat.
Voor ons de uitdaging om dat dus wel voor elkaar te krijgen.
Bijkomend probleem was dat er meer kunststof panelen op zaten dan je in eerste instantie zou denken.
Niet alleen de bumpers en de skirts waren van kunststof zoals normaal gesproken maar ook de voorschermen en de kofferklep.
En ze hadden zelfs op de randen en op lastig te bereikbare plekken geschuurd zoals stijlen en onder de spiegels (die eraf waren op dat moment waarschijnlijk).
Ondanks dat de lak niet al te hard was, moesten we toch vrij sterk polijsten om de schuurkrasjes te verwijderen.
Op metaal panelen was dat niet zo'n probleem (op de randjes na) maar op kunststof panelen is zwaar polijsten met een rotary een flink risico omdat kunststof heel snel op warmt en voordat je het weet heb je ineens onherstelbare schade.
Aangezien we dat niet willen hebben we voor de kunststof panelen de DAP500 & DAP900 erbij gepakt i.c.m. de Surbuf pads en het nieuwe Meguiar's Microfiber systeem.
De Surbufs waren duidelijk krachtiger maar het resultaat met de Meguiar's pads & polijstmiddel mocht er zeker zijn.
Vooral de 4" Surbufs i.c.m. Meguiar's M105 waren een zegen voor die lastige plekken.
Het polijsten gebeurde met de Festool, DAP's, Kompressor pads, woolpads, Surbuf's, Meguiar's Microfiber system, Meguiar's M105, Monello Mezzo, Monello Finale.
Daarna goed ontvet en 2 lagen C-Quartz aangebracht. Deze vervolgens afgetopt met Reload Spray Sealant.
Het dak is gereinigd en behandeld met 2 lagen Raggtop Fabric Protectant.
Velgen gereinigd met de bekende middelen en behandeld met Reload.
Totaal zit er tegen de 40 manuren aan werk in, voornamelijk om ook de moeilijk te bereikbare plekken veilig "piggytale"vrij te krijgen.
Om een idee te krijgen van de staat van de lak: (de hele auto was dus minimaal zo)
Op de kofferklep zat ook wat vogelpoep ingevreten:
Ook een rare vlek van overspray, we konden dit helaas niet meten omdat het kunststof was dus erg voorzichtig te werk gegaan en zelfs begonnen met polijsten met de hand:
Een paar actie foto's:
Wat 50/50's:
Raamstijl:
Voorscherm:
Rechts en langs de rand nog niet gedaan, links wel:
Ook de demper werd niet vergeten, deze is dus te zien als je er achter rijdt:
Uitlaat:
Bandenhelaas verroeste schijven omdat we de auto niet wilden verplaatsen i.v.m. het weer)
Aanbrengen van de C-Quartz:
Curen:
Na foto's:
En een mooie om het af te maken:
Bedankt voor het lezen.
De Aston Martin was alleen nog maar gewassen, verder niets.
Deels een geintje en deels ook om aan te tonen dat goede foto's erg belangrijk zijn om te laten zien wat er aaan de bolide is gebeurd.
Dit was de bewuste foto:
En dit is de echte na foto:
Reflecties zijn een stuk scherper en de lak is gewoon een paar tinten donkerder geworden.
De reden dat een vrij nieuwe auto zoveel verschil kon maken was omdat de wagen geschuurd was omdat er waarschijnlijk teveel "sinaasappel" in de lak zat.
Probleem was dat het oppolijsten daarvan niet helemaal gelukt was, sommige plekken waren nog half mat.
Voor ons de uitdaging om dat dus wel voor elkaar te krijgen.
Bijkomend probleem was dat er meer kunststof panelen op zaten dan je in eerste instantie zou denken.
Niet alleen de bumpers en de skirts waren van kunststof zoals normaal gesproken maar ook de voorschermen en de kofferklep.
En ze hadden zelfs op de randen en op lastig te bereikbare plekken geschuurd zoals stijlen en onder de spiegels (die eraf waren op dat moment waarschijnlijk).
Ondanks dat de lak niet al te hard was, moesten we toch vrij sterk polijsten om de schuurkrasjes te verwijderen.
Op metaal panelen was dat niet zo'n probleem (op de randjes na) maar op kunststof panelen is zwaar polijsten met een rotary een flink risico omdat kunststof heel snel op warmt en voordat je het weet heb je ineens onherstelbare schade.
Aangezien we dat niet willen hebben we voor de kunststof panelen de DAP500 & DAP900 erbij gepakt i.c.m. de Surbuf pads en het nieuwe Meguiar's Microfiber systeem.
De Surbufs waren duidelijk krachtiger maar het resultaat met de Meguiar's pads & polijstmiddel mocht er zeker zijn.
Vooral de 4" Surbufs i.c.m. Meguiar's M105 waren een zegen voor die lastige plekken.
Het polijsten gebeurde met de Festool, DAP's, Kompressor pads, woolpads, Surbuf's, Meguiar's Microfiber system, Meguiar's M105, Monello Mezzo, Monello Finale.
Daarna goed ontvet en 2 lagen C-Quartz aangebracht. Deze vervolgens afgetopt met Reload Spray Sealant.
Het dak is gereinigd en behandeld met 2 lagen Raggtop Fabric Protectant.
Velgen gereinigd met de bekende middelen en behandeld met Reload.
Totaal zit er tegen de 40 manuren aan werk in, voornamelijk om ook de moeilijk te bereikbare plekken veilig "piggytale"vrij te krijgen.
Om een idee te krijgen van de staat van de lak: (de hele auto was dus minimaal zo)
Op de kofferklep zat ook wat vogelpoep ingevreten:
Ook een rare vlek van overspray, we konden dit helaas niet meten omdat het kunststof was dus erg voorzichtig te werk gegaan en zelfs begonnen met polijsten met de hand:
Een paar actie foto's:
Wat 50/50's:
Raamstijl:
Voorscherm:
Rechts en langs de rand nog niet gedaan, links wel:
Ook de demper werd niet vergeten, deze is dus te zien als je er achter rijdt:
Uitlaat:
Bandenhelaas verroeste schijven omdat we de auto niet wilden verplaatsen i.v.m. het weer)
Aanbrengen van de C-Quartz:
Curen:
Na foto's:
En een mooie om het af te maken:
Bedankt voor het lezen.