• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Exterior Detail]Aston Martin Vantage

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.501
198
44
Zoals inmiddels in de preview te lezen was: de foto die ik daar geplaatst had was een voor foto.
De Aston Martin was alleen nog maar gewassen, verder niets.
Deels een geintje en deels ook om aan te tonen dat goede foto's erg belangrijk zijn om te laten zien wat er aaan de bolide is gebeurd.

Dit was de bewuste foto:
astonmartin04.jpg

En dit is de echte na foto:
astonmartin24.jpg


Reflecties zijn een stuk scherper en de lak is gewoon een paar tinten donkerder geworden.
De reden dat een vrij nieuwe auto zoveel verschil kon maken was omdat de wagen geschuurd was omdat er waarschijnlijk teveel "sinaasappel" in de lak zat.
Probleem was dat het oppolijsten daarvan niet helemaal gelukt was, sommige plekken waren nog half mat.

Voor ons de uitdaging om dat dus wel voor elkaar te krijgen.
Bijkomend probleem was dat er meer kunststof panelen op zaten dan je in eerste instantie zou denken.
Niet alleen de bumpers en de skirts waren van kunststof zoals normaal gesproken maar ook de voorschermen en de kofferklep.
En ze hadden zelfs op de randen en op lastig te bereikbare plekken geschuurd zoals stijlen en onder de spiegels (die eraf waren op dat moment waarschijnlijk).

Ondanks dat de lak niet al te hard was, moesten we toch vrij sterk polijsten om de schuurkrasjes te verwijderen.
Op metaal panelen was dat niet zo'n probleem (op de randjes na) maar op kunststof panelen is zwaar polijsten met een rotary een flink risico omdat kunststof heel snel op warmt en voordat je het weet heb je ineens onherstelbare schade.
Aangezien we dat niet willen hebben we voor de kunststof panelen de DAP500 & DAP900 erbij gepakt i.c.m. de Surbuf pads en het nieuwe Meguiar's Microfiber systeem.

De Surbufs waren duidelijk krachtiger maar het resultaat met de Meguiar's pads & polijstmiddel mocht er zeker zijn.
Vooral de 4" Surbufs i.c.m. Meguiar's M105 waren een zegen voor die lastige plekken.

Het polijsten gebeurde met de Festool, DAP's, Kompressor pads, woolpads, Surbuf's, Meguiar's Microfiber system, Meguiar's M105, Monello Mezzo, Monello Finale.
Daarna goed ontvet en 2 lagen C-Quartz aangebracht. Deze vervolgens afgetopt met Reload Spray Sealant.
Het dak is gereinigd en behandeld met 2 lagen Raggtop Fabric Protectant.
Velgen gereinigd met de bekende middelen en behandeld met Reload.

Totaal zit er tegen de 40 manuren aan werk in, voornamelijk om ook de moeilijk te bereikbare plekken veilig "piggytale"vrij te krijgen.

Om een idee te krijgen van de staat van de lak: (de hele auto was dus minimaal zo)
astonmartin03.jpg


astonmartin02.jpg


astonmartin06.jpg


Op de kofferklep zat ook wat vogelpoep ingevreten:
astonmartin05.jpg


Ook een rare vlek van overspray, we konden dit helaas niet meten omdat het kunststof was dus erg voorzichtig te werk gegaan en zelfs begonnen met polijsten met de hand:
astonmartin01.jpg


Een paar actie foto's:
astonmartin22.jpg


astonmartin21.jpg


astonmartin19.jpg



Wat 50/50's:
astonmartin31.jpg


Raamstijl:
astonmartin23.jpg


Voorscherm:
astonmartin20.jpg


astonmartin12.jpg


Rechts en langs de rand nog niet gedaan, links wel:
astonmartin07.jpg


Ook de demper werd niet vergeten, deze is dus te zien als je er achter rijdt:
astonmartin17.jpg


astonmartin18.jpg


Uitlaat:
astonmartin15.jpg


Banden:(helaas verroeste schijven omdat we de auto niet wilden verplaatsen i.v.m. het weer)
astonmartin11.jpg


Aanbrengen van de C-Quartz:
astonmartin16.jpg


Curen:
astonmartin08.jpg


Na foto's:
astonmartin09.jpg


astonmartin10.jpg


astonmartin13.jpg


astonmartin14.jpg


astonmartin26.jpg


astonmartin27.jpg


astonmartin28.jpg


astonmartin30.jpg


astonmartin29.jpg


astonmartin33.jpg


astonmartin32.jpg


astonmartin35.jpg


En een mooie om het af te maken:
astonmartin34.jpg


Bedankt voor het lezen.
 
Strakke foto's en vooral sommige detail foto's zijn erg netjes geworden. Eigenaar was vast blown away door t resultaat? :)^
 
Schitterend resultaat ondanks alle krassen die er op zaten! Op de foto's van de achterkant lijkt het wel alsof de bumper "gescheurd" is, echt geweldige reflectie! :cool:
 
Die veertig uur kan ik wel begrijpen. Wat een monster klus zeg! Lak zag er inderdaad niet uit.

De vorige behandelaar van deze auto heeft niet erg mooi werk opgeleverd.

Weer heel erg mooi geworden en wederom een bewijs dat je nimmer moet opgeven.
 
ik dacht met de eerste voor en na foto, is er wel iets gebeurt?
Totdat je de detailfoto's ziet, men... wat een krassen zeg.
Echt heel mooi om te zijn wat het uiteindelijke resultaat is geworden.
Nu maar hopen dat de eigenaar niet door de wasstraat vliegt.

Anyway, plaatje van een auto, knap staaltje werk:)^
 
Hier dan een reactie van de gelukkige eigenaar.....

Toen ik de auto 3 maanden geleden kocht had ie 750km op de teller en ruim 3 jaar "in de showroom gestaan" op een locatie far far away in Duitsland. De dealer hield een verhaal dat deze auto vanwege een volumedeal niet eerder verkocht mocht worden en bla bla bla. Duidelijk lulverhaal natuurlijk. Er was natuurlijk iets mee aan de hand of aan de hand geweest.
Maar ja, omdat deze auto hierdoor wel net binnen het bereik van mijn financiele polsstok kwam (had ook ferme korting op de BPM natuurlijk) maakte dat ik toch wel zeer geinteresseerd raakte en de auto eerst maar eens van binnen en buiten uitvoerig heb laten keuren. (inclusief een extende garantiekeuring door Kroymans). Hieruit bleek inderdaad dat behoudens "een paar doffe plekje in de lak" de auto in perfecte staat was. Zowel de auto als de motor waren in absolute nieuwstaat en er was nooit ook maar 1 onderdeel vervangen, dus op basis van die informatie heb ik de sprong gewaagd met de gedachte dat ik hem zelf wel even zou bijwerken. Ik had dat nl eerder met veel succes bij mijn veel oudere Duitse auto gedaan. :-"
Dat bleek alleen net even anders te liggen dan ik dacht. Mijn kennis van het detaillen was ruim onvoldoende en ik eindigde dan ook een verre van perfect resultaat, dus....."Who're you gonna call?? Clean Busters :D

En het resultaat overtreft inderdaad ver mijn verwachtingen. De auto is ineens weer helemaal "op stand" gebracht. Zo hoort ie te zijn en elk uur, elke euro eraan uitgegeven was het zeer en ten volle waard. Ik heb tijdens de behandeling regelmatig contact met Tim en zijn team gehad en er kwamen dingen aan het licht die ik echt niet wist, maar ben uitzonderlijk blij met de manier waarop ze dit project hebben aangepakt. De auto is echt een plaatje geworden, beter dan nieuw, en toen vanochtend dan eindelijk na 4 dagen onafgebroken regen de zon opkwam heb ik met een kopje koffie in de hand zeker een kwartier rond de auto gelopen en er nogmaals van genoten.

Jongens enorm bedankt, ik ben er echt extreem blij mee!
 
Netjes gedaan hoor! Hij is aanzienlijk opgeknapt en wat een topglans! Wat ik mij nu afvraag, heeft het daadwerkelijk zin om 2 lagen C-Quartz aan te brengen? En de lak is eerst gesealed met CarPro Reload sealant spray...wat voor een effect heeft dit op de hechting van C-Quartz? Ik weet dat een (hardwax) prima hecht op een sealant maar C-Quartz is voor mij een vrij onbekend product. Het lijkt me dat het juist op een met IPA afgenomen 'schone/pure' lak het best hecht...
 
Dibbuz zei:
Daarna goed ontvet en 2 lagen C-Quartz aangebracht. Deze vervolgens afgetopt met Reload Spray Sealant.
2 lagen C-Quartz heeft wel degelijk nut m.b.t. duurzaamheid en dikte van de totale laag.
Aftoppen betekent erna, niet ervoor.

@Peter, leuk om je enthousiaste reactie te lezen! Daar doen we het voor. :party:
 
Echt heel fraai! Mooie klus mooi afgerond. :)^
Veel plezier ermee! (dat zal vast wel lukken :ja )