• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flagship, Witte jaguar

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
7.352
190
Utrecht
Gisteren gebruikt als voorbeeld bij een Technische Meeting van het Jaguarforum.nl
Binnenkort rondom af maken ...

Eigenaar was zeer verrast over het resultaat (alleen de motorkap)
Dat alleen maakt het het al waard om te doen.

Het was ook wel een beetje nodig zeg maar ...
conv_1068.jpg


En het oppervlak vergt wel wat tijd ....

conv_1069.jpg


Overigens gebruik gemaakt van een behangtafel (Karwei 30 euro met kortingbon van internet) met een best professionale uitstraling

conv_1070.jpg
 
Grappige is dat de inleider van het Jaguarforum het allemaal niets vindt en dat ook steeds zegt.
En hij wordt daarin steeds minder serieus genomen door mensen die hun auto koesteren
Dus in het algemeen steeds meer positieve reacties omdat men het nut in gaat zien

Vorig jaar had ik een standaard verhaal en na afloop dat op papier, beetje theoretisch en saai dus.

Dit keer ben ik begonnen met een auto waar al een beetje Non-Ferro op zat
En aan de omstanders plastic boterhamzakjes en klei uitgedeeld en laten ervaren
Dat scheelt een hoop in de aandacht en vragen
Daarna het effect van Professional Polish laten zien en wat licht gepolijst
Dus vooral aandacht aan de voorbereiding

Als goodie bag wat mooie folders van CC en mijn handleiding erbij
Een enkeling ook wat samples meegegeven

Volgend jaar een stapje verder, misschien wat eigen auto's erbij en "hands-on"
 
Snap niet zo goed waarom de inleider van het Jaguar forum het maar niets vindt. Wat wint hij er mee om dit steeds te zeggen?

Was laatst met medeforummer Tierry bij een Volvo 800 meeting in Bergambacht. Ik was daar om daar zijn 850 GLT van Tierry winterklaar te maken. Ik heb daar de eigenaar van een goed gebruikte 800 een demo gegeven op de motorklep met klei, polijsten, voeden en waxen. De reacties van de eigenaar en andere aanwezigen waren enthousiast. Eigenlijk overal waar ik laat zien wat je kunt bereiken met een beetje kennis en de juiste spullen, zijn de reacties enthousiast. Dit lijkt mij zeker niet anders dan bij Jaguar rijders. Toch?
 
  • Leuk
Reactions: Tierrie en RedCat
Kijk je hebt er altijd eigenwijze horken tussenzitten die vinden dat poetsen/detailen onzin vinden. Maar op de 800 meeting zoals LB al zei was het erg leuk en vele geïnteresseerde en na afloop enthousiastelingen. Erg leuk om op die manier andere kennis te laten maken met het detailen !
 
Jazeker !

Er is jaarlijks een technische meeting bij G&G Autoservice in Heinkenszand
De eigenaar van de Witte heeft de auto overigens goed bijgehouden.