• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flex XC3401 vrg of Rupes Big Foot LHR 15ES?

Ja hoor perfect om te finishen.
756fc710cfd7c4bb39df56de391fdf77.jpg


Zelf breng ik wax aan met de hand en niet machinaal. Maar zou niet weten waarom het niet kan. 1 puntje is dat zover ik kan zien is de backingplate voor 4" pads niet in NL te krijgen. Deze in van Lake Country en niet van Flex zelf. Mocht je deze willen. Echter is het wel mogelijk.

 
Ook ik stond voor de keuze Flex vrg of Rupes, als eerste toch een Flex gekocht en zeker geen spijt van!
Na een tijdje weer wat gespaard te hebben alsnog een Rupes gekocht, namelijk de 21 mk2.
Gebruik nu voor de vlakke delen de Rupes, gaat echt super en voor de rondingen de Flex, allebei trouwens met de blauwe Rupes schijf en zephir compound. Op de Flex gebruik ik de 4inch backingplate me 150 mm schijf blauw.

Denk toch dat omdat ik kon kiezen, het zijn elk super machines ,met beide het beste van twee werelden heb!
 
Laatst bewerkt:
Had de problemen ook al gelezen. Ik heb trouwens een XC3401 @Dirk Post.

Ik vind het een super machine en vergelijk het met een Zwitsers zakmes. De machine heeft een hoge correctie factor door de directe aandrijving.

Er word wel eens geroepen dat de machine zou trekken maar dat komt als je de machine niet haaks op het paneel houdt. Dus ligt aan de polijst techniek van de gebruiker.
 
  • Leuk
Reactions: Hordiek
Ik heb naast de rotary Flex,de XC 3401 er bij aangeschaft.
Heb hem in de handen gehad,en ga het er mee proberen.
Heb er thuis ook de 4 inch plaat op gezet,en stukje mee gedaan,super blij mee.
Wil niet zeggen dat ik Rupes niet goed vind!
Misschien wel omdat ik ook al een Flex had,en er zeer tevreden mee ben.
Maar de 1 gaat voor A, en weer een ander zegt Ik wil B.
Gr Dirk
 
  • Leuk
Reactions: Hordiek en tembaco
Ik heb naast de rotary Flex,de XC 3401 er bij aangeschaft.
Heb hem in de handen gehad,en ga het er mee proberen.
Heb er thuis ook de 4 inch plaat op gezet,en stukje mee gedaan,super blij mee.
Wil niet zeggen dat ik Rupes niet goed vind!
Misschien wel omdat ik ook al een Flex had,en er zeer tevreden mee ben.
Maar de 1 gaat voor A, en weer een ander zegt Ik wil B.
Gr Dirk
Ga je idd geen spijt van krijgen!
 
Maar waarom doet u 150 mm pads op een 4 inch Backingplate dan?
De originele Backingplate is 140 mm,dan kunnen daar toch ook de 150 mm pads op??
 
Maar waarom doet u 150 mm pads op een 4 inch Backingplate dan?
De originele Backingplate is 140 mm,dan kunnen daar toch ook de 150 mm pads op??
Bij de rupes schijven is de velcro 130 loopt schuin naar buiten en is dan 150, en de 180 mm schijven hebben een velcro van 150