• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flexipads Fine Grade Clay Mitt

Paddy

Detailing rookie
29 mei 2013
24
0
Vandaag voor het eerst de claymitt van Flexipads gebruikt en ik ben zeer positief verrast! Slachtoffer was de 16 jaar oude BMW van een vriend. Gewoon met een emmertje water met shampoo, weinig druk en gaan! Het laat zeker wat meer micro-marring na in vergelijking met klei, maar resultaat is goed! Een stukje motorkap eerst met de claymitt gedaan en daarna een stukje "normaal" gekleid, maar kwam niets meer af. Hierna de wagen gepolijst met de Rupes Bigfoot 15 en Mini met gele pads en Menzerna. Als LSP Surf City Great Barier Reef pastewax gebruikt. Uiteraard een paar plaatjes bij de praatjes...
2a48cb304336614b2f3b9e08070fbe7b.jpg
b87501cdcf6fbb72073c6f3fd66f1d47.jpg
0105d17fc97d378f08b3b2cf25994d2c.jpg
 
Dit was precies waar ik naar op zoek was! Hoeveel tijd denk je dat het scheelt in vergelijking met normale klei?
 
Ik denk dat het me wel een kleine 45 minuten bespaard heeft, maar was de eerste keer en moet hier zelf nog aan wennen. Ik had in iets meer dan een uur de auto de auto klaar om te polijsten. (Wassen en "kleien")
 
Ik heb vandaag nog even contact gehad met CC via de whatsapp, maar het werd me afgeraden.
 
Je hebt ook clay towels die een beetje hetzelfde werken.
Zo'n clay mitt of towel zou ikzelf alleen gebruiken op een (zwaar) verwaarloosde auto want dan moet je toch nog stevig gaan polijsten maar bij een nieuwe of goed onderhouden auto zou ik dan liever traditionele clay gebruiken.