• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam ontmaagding middels de Autobrite Foamgun voor de HD

mk-us

Detailing guru
6 jul 2009
4.997
133
52
Zwaag
begin: een hele vieze auto :|~*
Hehe, eindelijk een gaatje gevonden om de auto te wassen:party:
Tijdje geleden een Autobrite foamgun voor de Karcher overgenomen van Tinus.
Na alle wilde verhalen en met de lopende actie, werd de drang teveel en ik MOEST foamen.
De mondie verplekt zodat ik wat meer ruimte had ( geen idee of ik anders 5 andere auto's stiekem mee ging foamen ) en daarna de auto in zijn totaliteit afgespoten.

Rappapa, rappapa....FOAMTIJD :) .
SSF in de 1 liter bak gedaan (1:5 ( eerste versie dus wat minder geconcentreerd )), warm water erbij en aansluiten die handel.
De voorste spuitmond op plat/dicht/breed gezet, rode stelknop op max en spuiten maar.
Whoops, spoot wel hele brede straal, kon zowel de neus als kont raken en dat leek mij niet te bedoeling. Toch maar effies wat minder breed afgesteld.
Gaaf zeg om je auto in de schuim zien te verdwijnen ( had meteen gluurders achter de ramen met grote vragende ogen HAHAHA ).
Halverwege de rode stelknop wat lager gezet ( anders verdwijnt de inhoud zienderogen ) en daarna lekker de gehele inhoud gebruikt w^^w

Had bewust de velgen niet van te voren aangepakt ( zat dus héél veel remstof en andere vieze bende ) om te kijken in hoeverre het schuim dit mee zou gaan nemen.
Het geheel 5 minuten laten "weken", vingers over vieze, vuile plekken laten glijden waarvan ik wist dat als dit in het verleden met een washmitt had gedaan, ik 85x had moeten poetsen om het vuil te verwijderen.
Asjemenou, het zat allemaal los, dat is nog eens een verwelkoming !
Hierna de auto afgespoten met de HD ( no worries, niet van 5cm afstand hoor ), en mijn mooie schuim verdween als sneeuw voor de zon.

Toch wel benieuwd hoe alles nu aanvoelde en er uitzag.
Als eerste naar de velgen gekeken, nou voor diegene die twijfelen of het daar werkt >>> werkt perfect, 90% van alle rommel was er af en ik ben er van overtuigd dat als je er een velgenwax op hebt zitten en wat vaker de auto wast dan wat ik de afgelopen tijd heb gedaan, dat je dan mega blij wordt van het resultaat !!!

Rest van de auto nagelopen en ook die was zo goed als schoon.
De hele vieze plekken waren weg, hing alleen nog een soort van "vuile waas" over het geheel, maar dat schrijf ik maar weg onder mijn eigen nalatigheid.
Ik ben er namelijk 100% van overtuigd dat indien er een goede voorbehandeling had plaatsgevonden en afgewerkt met een waxlaag, dat je dan een hele schone auto hebt !

Het was nog steeds droog dus ik heb er m'n goldclass shampoo ( blijf 'm zalig werken en de geur :heart_eyes: ) er bij gepakt en de auto gewassen.

Voor diegene die nog enigszins twijfel hebben om er 1 aan te schaffen: doen, je zal er absoluut geen spijt van krijgen ! ! !

Ik ga vanaf heden meer tijd steken in m'n geliefde mondie en daarbij gaat de foamlans op zeker weer van pas komen.
Ga kijken of ik een nog dikkere schuimlaag tevoorschijn kan toveren, wellicht met de vernieuwde SSF versie, al dan niet met een aanvulling van een shampoo ( hyperwash ? )

Resultaat: een dikke 10 :party: :)^


@allemaal: Bedankt voor het lezen
@tinus: nogmaals dank, je hebt mij zéér blij gemaakt:party:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heej marcus..

geen foto's gemaakt?? (ben gek op foto's)

leuk he foamen.. vandaag mijn eigen auto, en de buurjongen's wagentje gedaan (duo cleanen)
precies hetzelfde resultaat!
alles eraf.. alleen bleef er een film van mess achter, deze is heeeeel makkelijk af te wassen met een sopje (waar ik gewoon een scheutje ssf voor heb gebruikt, en je dus ook prima kan wassen met SSF)

wel merktte ik dat ik nu met een nieuwere karcher (k2.91) de stelknop naar de plus moest draaien, en je heel snel, meer foam gebruikt..

ik ben ook ZEKER overtuigd van deze aanschaf.. (tevens ben ik ook verliefd geworden op mijn sponsje)
 
Het enige waar ik wel wat moeite mee heb is dat na het foamen en afspuiten het best lang duurt voordat de straat weer een beetje foam vrij is en dit misschien wel een beetje milieu vervuilend overkomt. Volgens mij is die SSF ook nog biologisch afbreekbaar (of is dat de APC), maar dat weet de rest van de straat natuurlijk allemaal niet.

Jaap
 
Jaap: wel OP de auto spuiten he?... En het is nogal windgevoelig, dus een gerichte en harde straal gebruiken.
 
tinus zei:
Jaap: wel OP de auto spuiten he?...
:ja De SSF schuimt blijkbaar zo goed dat na het afspoelen het nog lang duurt voor de straat weer schuim vrij is, maar kan het inderdaad wel naar een putje spoelen.


Jaap