• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foamed wool cutting pad

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Beste detailers,

ik gebruik nu al enige tijd de DAP in combinatie met LC pads.
soms merk je met de DAP dat je iets meer power nodig hebt in de vorm van een rotary.

nu is mijn vraag of ik met de wool pad op een dap een soortgelijk resultaat behaal als met de rotary icm een foampad.

ik ben op zoek naar meer bite en snelheid maar ik wil nog niet aan de rotary.

ik kan op de dap ook nog verder naar inzio en zwaardere foampads, maar het punt is dat ik houd van eenvoud in aantal producten en soms is tijd ook een belangrijke factor.
ik heb intussen een flinke box met producten, maar ik wil met een uitgekiende selectie aan producten volstaan.

alvast bedankt voor de info
 
Als ik het goed lees is de vraag of DAP+Wol +/- gelijk is aan Rotary+Foampad:
Wat ik gelezen en zelf ervaren heb dan zeg ik simpelweg nee; uitleg:
bij het polijsten van mijn eigen wagen heb ik gezien dat zelfs een rotary+mezzo+groen meer boekte dan mij DAP900+Inizio+Gele foam.

Als je als in het bezit bent van een DAP, dan zou ik persoonlijk eerst een paarse wol + inizio aanschaffen ipv een rotary ( als is het alleen maar om het feit dat het héél anders werkt )

Resume: eigenlijk zoals je het dus zelf ook al voor ogen had

Maar wellicht nog makkelijker, probeer OF een afspraak bij CC te maken OF bij een dichtbij gevestigd lid om het zelf met eigen ogen te ervaren
 
en €5,- erbij en je hebt een woolpad :D

de kosten van inizio en een woolpad zijn te overzien in vergelijking met een goede rotary.

mijn eigen auto zal dan als test object dienen..
 
Daarom ( heb 'm ook nog niet in de collectie ) :D
Je weet dat de PRO900 sinds kort op de markt is, voor €115 heb je een prima rotary die goed uit de test is gekomen.
Voor de duurdere jongens moet je richting de €250 denken en dan in de weegschaal t.o.v. hoe vaak je gaat gebruiken ( eigen auto of meerdere etcetc )
 
we doen ongeveer 1 a 2 auto's in de maand. maar niet in de winterperiode.
dus een rotary komt er wel...

met de dap boeken we veel beter resultaat als in het begin met de hand...maar qua tijd ben je niet echt sneller..
als gezegd: wel vele malen beter!!

het is ook hobby, en dat mag ook tijd kosten maar soms is het net niet 100%.