• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Foamen

"Door de auto af te spuiten met een hogedruk loop je het risico dat oppervlakkig vuil over je lak weggespoten word.
Het vuil is verwijderd, maar veroorzaakt wel krassen."

Als ik de eerste post goed lees, veroorzaakt het afspuiten met de HD van een vuile auto krassen? Er staat immers: eerst met een volle waterstraal afspoelen, daarna schuimen en dan pas met de HD afspuiten...
 
Heeft het zin (om beter schuim te krijgen) om warm water bij de SSF in de "beker" te doen?

Ik kan de HD-reiniger niet/lastig op warm water aansluiten (zou sowieso bij mijn Nilfisk maar tot 40 graden mogen), maar ik vroeg me af of warm water in de beker soms wel nog een positief effect geeft.

Ik heb overigen mijn AB foamgun gisteren ontvangen, dus ik moet hem nog testen (wacht nog op iets beter weer: de auto is zaterdatg nog gewassen).
 
Volgens mij doen de meesten warm water erbij, wat voor nut het heeft weet ik niet, misschien dat als je een warm water hd hebt dat het vuil beter los weekt
 
  • Leuk
Reactions: Loxy
Ik doe altijd lekker warm water bij in het reservoir..

Ik heb ergens gelezen dat je dit moest doen.. Waar? Weet ik niet meer..

Mss activeerd dit bepaalde stoffen ofzo in de foamvloeistof..
 
de foam oplossing, "mengt" beter in warm water..
daarom gebruik ik altijd warm water..
zodat ik een optimale mix heb (zodat het niet bovenin 1:20 en onderin 1:5 is)
 
Ik doe er ook altijd warm water bij en dan werkt dat prima.
Ongeveer 20 ml foam en dan aanvullen.
Ik heb voor 1 auto altijd ruim voldoende aan 1 vulling.
Vandaag maar weer eens bezig geweest.
Wat mij opvalt is als ik dit op zaterdag gedaan heb op zondag de voorbijgangers
op weg naar de kerk allemaal kijken en denken " Oh wat is die mooi"
:D

8we5ub.jpg
 
Hier nog een foamer die werkt met warm water in het flesje.

Daarnaast maak ik ook nog gebruik van warmwater HD, instelbaar van 0° tot +/- 150°.
Zelf werk ik met water tot 50°, ben bang dat anders de foamlance weg smelt :D, die kan maar 60° hebben volgens het etiketje.
 
Ik heb gisteren gefoamd (ging perfect overigens) met mijn nieuwe foamlans. Ik heb in elk geval na het lezen van aan aantal antwoorden op mijn vraag, ook maar warm water in het flesje gedaan (80 ml SSF aangevuld met 0,75 liter water). Dit blijf ik gewoon zo doen.

Warm water voor de HD reiniger zelf is me te lastig. Ik maal nl. gebruik van een kraantje in de tuin waar alleen koud water uit komt. Bovendien zou het water voor mijn Nilfisk Alto c110.3 maar maximaal 40 graden mogen zijn,
dus dan zou ik ook nog een termostaat kraan moeten aanschaffen:D
 
Ey beetje noob vraag misschien,maar wil hem toch graag stellen.

Ik kan met me autobrite en ssf een dik pak scheerschuim neerleggen wat echt kleeft.(tot nu toe gedaan)
Of kan ik hem het beste wat wateriger maken(stelknop),bedenk nu dat wateriger economischer en misschien het vuil beter laat weglopen.

Wat is nou de ideale stand?
 
Ik heb de autobrite HD versie en Nilfisk C125.3-8. Maar als ik wil foamen moet ik dus een beetje SSF (bijvoorbeeld 50ml) in het reservoir doen en dan warm water erbij... Ik dacht dat je alleen het reservoir met SSF hoefde te vullen..
 
Je moet het inderdaad verdund gebruiken de SSF, anders heb je kans dat het je waslaag weer van de auto stript als de mix te sterk is.
 
Persoonlijk heb ik de Foam lance van karcher aangekocht. Deze was niet te duur en voor het weinige dat ik deze maar zal gebruiken is dit perfect. Ik zie wel in een paar Youtube video's dat het schuim niet zo dik staat met deze Foam lance van Kärcher. Ligt dat aan de Foam lance, Sterkte van de Kärcher zelf, of het product dat je er in stopt ?
Hoe meer product dat je er in stopt hoe meer schuim ?
 
Hangt af van product en de verhouding van het product met water(mengverhouding in fles), beste is om je te houden aan hetgeen wat voorgeschreven is door de fabrikant of importeur