• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foamlance Karcher

blackscell

Detailing rookie
9 mei 2013
35
0
Iemand een goedkopere oplossing? Ik zie dat hij 57 euro kost maar mijn hele HD kostte maar 70 euro :S

Is er niets goedkoper voor een mooie foam laag met de HD spuiter?
 
Het foamt, niet zo spectaculair als die van AB. Maar het doet wat moet doen. Heb er zelf ook eentje thuis staan.
 
Denk dat ik maar voor die Foam Nozzle ga kopen 19 euro nogwat maar denk dat hij ze werk wel zal doen..

Bedankt jongens!
 
De lans van Kärcher zelf is een prima apparaat. Als ik de foto's vergelijk in schuim die uit de Kärcher en de AutoBrite versie komt is er wel verschil in dikte. Zelf gebruik ik Magifoam, ik heb dit in meerdere verhoudingen toegepast is het reservoir maar het lijkt nagenoeg niets uit te maken voor de dikte van het schuim. Gisteren nog puur gebruikt, dan zie je wel dat de werking van de Magifoam "sterker" is. D.w.z. het vuil komt makkelijker los en ik neem aan dat het minder goed is voor je wax/sealant laag. Over het algemeen is de lans een prima hulpmiddel om voor te wassen.
 
Heb het er zelf ook wel eens puur ingegooid,maar goed het zal nooit in pure vorm de lance verlaten. Is wel uit te rekenen wat nou de echte verhouding is als je het puur in het flesje schenkt.

Er komt ongeveer 6 liter water per minuut uit de lance,dus even klokken en kijken hoeveel product er na die minuut uit het flesje is. Opzich wel een leuk testje..
 
Ik heb ook het ding van Kärcher zelf, doet volgens mij prima wat hij moet doen. Ok, hij schuimt wat minder dan de lance van AB, maar uiteindelijk is de hele dikke schuimlaag er alleen voor om te zorgen dat het wat makkelijker blijft liggen. Als het dat doet, is het goed toch? Voor het geld dat ik ermee heb bespaard heb ik mooi een 5L jerrycan foam kunnen kopen. :D
 
Ik heb de eerste keer het potje van Karcher gebruikt en ook aan de Gloria gedacht maar de Autobrite is toch wel van een hele andere orde hoor, dan ben je het snel vergeten!
Het is idd. geen goedkope hobby maar goed zie het verschil misschien zelf nog eens en je kunt ook in stappen aanschaffen of je korting afwachten/op een Clinic dag meepakken!
Oja, ik gebruik trouwens de SuperSnowFoam naar alle tevredenheid.
 
heb gister de foamlance binnen gekregen, maar geen enkele info / gebruiksaanwijzing daarbij.
Begrijp van andere posts dat je de regelaar geheel op 1 moet draaien om meeste schuim te krijgen.
That's all there is to know?

En foam samenstelling verwacht ik zoals omschreven op het produkt (ik heb Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate - 1000ml gekocht) of moet ik die minder verdunnen in de houder (fles) aangezien er nog water vanuit de Karcher bijkomt?!

Hoor graag van jullie!
 
Je kunt aan de regelaars draaien hoeveel water je er bij wilt vermengen vanuit de hd. Wat voor straal je precies wilt ook natuurlijk. De ssf kun je verdunnen in de fles van de foamlans in de verhouding zoals deze staat op de gebruiksaanwijzing van de foam.
 
Welke fles van de Carcleanshop kan ik gebruiken op mijn Kärcher foamlance koppeling? Er zat bij de aanschaf destijds een plastic fles maar wil graag een tweede fles om te gebruiken met een ander product.
 
@Rytec - Je kaapt nu een ruim 10 jaar oud topic met een vraag die niet aansluit bij dit topic.

Als je dan al een vraag stelt, zou je misschien wat meer info kunnen verschaffen. ;)

Heb je bijv. een FJ6 of FJ10 of...?
Heb je gekeken of het een fles met schroefdraad is of een bepaalde koppeling? (Lijkt mij een soort bajonet-koppeling)
Een complete FJ6 heb je al voor minder dan twee tientjes. (Foamlans + fles)