• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Explorer ( veel foto's )

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Vrijdag avond werdt er door een maat van me en autootje gebracht voor een detailbeurtje. ( hij zelf is autospuiter maar heeft het niet zo met polijsten e.d , gaat die liever auto`s spuiten ).

De auto was van een kennis van hem en de wagen kon wel wat hulp gebruiken.8o Wagen is een echte gebruiksvoorwerp geweest de laatste tijd en staat in een boomrijke omgeving8o 8o

Fotootjes voor :

DSCN3270.jpg

DSCN3271.jpg

DSCN3273.jpg

DSCN3274.jpg

DSCN3275.jpg


Pino in de bomen daar ?8-o

DSCN3272.jpg



En als volgt de volgende stappen gedaan :

-Wagen eerst afgespoten
-Banden met de Meg APC gedaan
-Velgjes met de PB Spray & Rinse wheelcleaner gedaan
-Al het kunstof en rubber an de buitenzijde ook met de Meg APC gedaan
-Auto weer afgespoten
-Auto gewassen met de PB Super Slick & Suds Concentrated Carwash
-Wagen weer goed afgespoten en gedroogd met de Delerium
-wagen gekleid met de PB Spray & Wipe en de Supernaturel klei van DJ
-Velgen gekleid met de PB Spray & Wipe en de Supernaturel klei van DJ

En toen waren de eerste 3 uren voorbij8-()) Wat was die lak vervuild zeg.Alleen al toen ik met m`n washmitt erover ging had ik gewoon een 2de hand nodig om deze erover heen te trekken]-0 En tja dan het kleien8-()) Wat een troep kwam er vanaf zeg , maar meer later hierover.

Lijstje verder :

-Wagen gepolijst met de PB SSR 2.5 op oranje ( DAP )
-Gevolgt door de PB SSR 1 op zwart ( DAP )
-Op sommige delen ( vooral de deuren bij de sloten ) ben ik aan de gang gegaan met de PB SSR 2 op groen ( heavypolishing ) met de Pro 900 , wat een heerlijk ding zeg die Pro:heart_eyes: En weer afgewerkt met de SSR 1 op zwart met de Dap.
-Auto in de PB Black Hole gezet.
-Gevolgd door de PB EX met Carnauba
-Ramen met de PB Spray & wipe
-Kunstof aan de buitenzijde met de CG Silk Shine Dressing
-Chromewerk met de PB SSR2 en 1 gedaan ( had helaas geen cromespullen meer zag ik gister laat )
-Bandjes in de Migliore Wax Bella Lustra Tire Glaze ( was een:kado bij een bestelling )
-Velgen in de PB Wheelsealant
-Interieur uitgezogen ( wat jammer dat ik nu nog geen extractor heb zeg )
-Dash en alle kunstofdelen aan binnenzijde met de Mothers Protect gedaan.
-Leder met de Gliptone gedaan.


Helaas met polijsten niet alles eruit kunnen krijgen.Had liever met de Monello serie aan de gangs willen gaan , maar stond buiten gister want wagen was wat aan de forse kant om m`n schuurtje in te kunnen komen:s


Spoelemmertje na het wassen ( was al een keer ververst ) :

DSCN3277.jpg


Auto na het wassen :

DSCN3279.jpg

DSCN3280.jpg

DSCN3281.jpg

DSCN3282.jpg

DSCN3283.jpg

DSCN3284.jpg


En daarna kwam het kleien.Wassen ging al als een ramp]-0 Maar kleien.wat was die lak stroef zeg.Als je er langs liep bleef je al aan de wagen hangen8-()) :D

Stukje klei :

DSCN3293.jpg


En dan had ik alleen nog maar het deel onder het raam gedaan ( het groene deel ) :

DSCN3295.jpg


En van dit stukje :

DSCN3297.jpg


Was het skirtgedeelte de boosdoener :

DSCN3298.jpg


Klein stukje van dak ( wat erg goed te zien was )

DSCN3299.jpg


Kwam dit als vervuiling :

DSCN3300.jpg


En na een dikke 2 uur kleien ( met de velgen erbij ) had ik niks meer aan m`n stukje klei.Had gewoon geen bite meer.En heb zelfs bij de laatste velg weer een nieuw stukje moeten pakken8-o

DSCN3302.jpg


Gelukkig had ik het wassen en kleien op de vrydagavond gedaan.Was lekker temperatuur buiten en kon dus goed doorgaan.

en ook wat foto`s van het interieur voor :

DSCN3285.jpg

DSCN3286.jpg

DSCN3287.jpg

DSCN3288.jpg

DSCN3289.jpg

DSCN3290.jpg

DSCN3303.jpg


Het interieur zaterdagochtend vroeg aangepakt.Wagen stond voor deels nog lekker in de schaduw.Dit maar als eerste gedaan want eind van de dag in een auto die in de zon staatw^^w Vergeet het maar.

Fotootjes na :

DSCN3305.jpg

DSCN3308.jpg

DSCN3310.jpg

DSCN3311.jpg


Een wereld van verschil zeg.maar wat had ik die extractor al graag willen heb zeg:party:

Daarna happie wezen eten en met de middag verder gegaan.

Afplakken :

DSCN3312.jpg

DSCN3313.jpg

DSCN3314.jpg


En nog wat pogingen gedaan om wat plekkies van Pino vastteleggen :

DSCN3315.jpg

DSCN3316.jpg

DSCN3317.jpg

DSCN3318.jpg

DSCN3319.jpg


Helaas de napoging van deze delen zijn niet echt gelukt.Zo zie je dat dit soort foto`s nog erg lastig zijn om vast te leggen.En nog niet echt aan mij besteedt:schaam

Maar hier wat na foto`s aan het eind van een warme dag in de zon :

DSCN3325.jpg

DSCN3327.jpg

DSCN3329.jpg

DSCN3330.jpg

DSCN3334.jpg

DSCN3336.jpg

DSCN3337.jpg

DSCN3338.jpg

DSCN3343.jpg


en wat refelctiefotows :

DSCN3335.jpg

DSCN3341.jpg

DSCN3342.jpg

DSCN3344.jpg


En het Nicknamelesjew^^w :

DSCN3326.jpg


En als kersje op de taart van dit :

DSCN3304.jpg


Dit gemaakt met wat APC en water :

DSCN3323.jpg


De wagen gister weer terug gegeven aan m`n maat en die was er echt blij mee met het behaalde resultaat.Voor zo`n 85% alle swirls en pinovlekken weg kunnen krijgen.En dit was het mest haalbare op dit moment aan deze wagen.En de glans die erin zat was gewoon prachtig:cool:

Hoop dat men genoten heeft van m`n revieuwtje en tot de volgende detail maar weer:)
 
Foei wat zag die wagen eruit zeg :-&
Mooi resultaat behaald inderdaad en weer € 1,20 rijker geworden rofl
 
Net van m`n maat te horen gekregen dat de eigenaar er zeer tevreden mee is zoals die er weer bijstaat:party:

Die kwam vanacht thuis en bij het indraaien van de straat zag die al iets erg glimmends staan:D
 
sign0173.gif
Wat een verschil zeg 8-()) Ongelofelijk! En wat een kleurverschil zeg. Respect. Toppie!