• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Full Detail] Opel Astra J

Valvetronic

Detailing addict
9 jul 2013
59
65
Enkele weken geleden stond er een Opel Astra op het programma. De wagen had slechts 69000km maar de lak was in slechte staat. Hij was namelijk steeds gewassen bij de handcarwash en stond bijgevolg vol waskrassen. Verder was er ook veel lakschade op de motorkap ten gevolge van vogelstront die er veel te lang had opgelegen in de zomer.
Maar het ergste was dat er verontreiniging op de lak zat die er niet af ging; hars restjes van een boom. Valet Pro tar remover, non-ferro, kleien, wasbenzine, APC onverdund, thinner, whitespirit, paintcleaner enz. Alles tevergeefs. Uiteindelijk heb ik deze plekjes er moeten uitschuren met schuurpapier… In het totaal dus erg lang bezig geweest: 17u en 30min.

Hier het volledige stappenplan:
  • Exterieur en motorcompartiment:
    • Afspuiten met HD
    • Velgen met PB APC 1:1
    • Alle hoeken en kieren inborstelen met APC 1:15
    • Binnenkant deuren met APC 1:7
    • Motorcompartiment APC 1:7
    • Wassen met 2 emmers en PB slick & suds
    • Wielkasten met APC 1:7 en oude washmitt
    • Afspuiten HD
    • Kleien op natte wagen met Monello klei en PB spray & whipe (1:1 met water)
    • Binnenkant deuren, ramen & velgen drogen met microvezeldoek
    • Teerplekken wetsanden met grid 1500, 2000 en 2500 in combinatie met Valet Pro tar & glue remover
    • Alles afgeplakt met tape
    • Voor alle geschuurde panelen: Polijsten met de rotary en Megs M105 op gele pad. Dit was de eerste maal dat ik de M105 gebruikte. Hiervoor heb ik volgende handleiding gebruikt:
      http://www.detailedimage.com/Ask-a-P...ars-m105-m205/
      Dit bleek echter geen succes: bij te lang inwerken, droogde de M105 op de lak, en dit was zeer moeilijk te verwijderen. In combinatie met de DAP900 en een wollen pad werkte dit echter perfect! Zeer krachtige compound met een erg hoge cutting factor (grid 1500 weg te werken op wollen pad met de dap!) en mooie finish. Als je de druk en toerental afbouwt toch.
    • De volledige wagen (incl lichten) vervolgens gepolijst met PB SSR2 op een oranje pad. Ook de eerste maal dat ik deze polish gebruikte! Heel mooie finish en niet veel stof. De lak was ook wel redelijk zacht.
    • Stof uit alle kieren geblazen met de compressor
    • Alles ontvet met Gyeon Prep
    • Volledige wagen gedaan met PB blackhole op zwarte pad.
    • Dodo Juice Purple Haze Pro als wax genomen
    • Banden met PB bold & bright
    • Trims en motorcompartiment met PB trim restorer
    • Ramen met Rain X
    • Chroom met Monello Finale (geen echt chroom, gespoten plastic, vandaar de voorzichtige keuze)
    • Alles nagelopen met PB spray and wipe
  • Interieur
    • Alle stof losblazen met de compressor
    • Stofzuigen
    • Matten die ‘opgewold’ waren met de tondeuze geschoren
    • Ruiten met glass cleaner
    • Alles met APC 1:15
    • Natural look op alle plastic delen
Hierbij de foto’s:

Voor
IMG_1207_zps01de20a8.jpg


IMG_1214_zps9bbd09ee.jpg


IMG_1210_zps885ab6bf.jpg


IMG_1199_zps89f7710d.jpg


IMG_1197_zps2e61fb98.jpg


IMG_1218_zps616bd406.jpg


Lakschade
IMG_1226_zps34b6d0f7.jpg


IMG_1228_zps43e76f35.jpg


IMG_1232_zps3122c993.jpg


Schade van een enthousiaste hond
IMG_1244_zps57b17221.jpg


Achterbumper aan de koffer
IMG_1258_zps1a550846.jpg


Teervlekken
IMG_1261_zpsd33f6969.jpg


IMG_1266_zpsd350ebb2.jpg


Vogelschade 'beyond repair'..
IMG_1269_zps9d780cad.jpg


Wetsanden
IMG_1272_zpsb5d44886.jpg


IMG_1275_zps622f9bc1.jpg


IMG_1279_zps73dc0608.jpg


Handgreep voor
IMG_1292_zps69ff1d3c.jpg


Na M105 op handpad
IMG_1293_zpsb1071aee.jpg


Na de glaze
IMG_1298_zps05db98d2.jpg


Na
DSC06134_zps2b2baad9.jpg


DSC06146_zps741f3f9c.jpg


DSC06151_zps2937ab13.jpg


DSC06154_zps77ce10d7.jpg


DSC06161_zpsbeb1466b.jpg


DSC06165_zps4ef96926.jpg


DSC06170_zps3afdf2c7.jpg


DSC06172_zps821d74c9.jpg


DSC06177_zpse5835ae9.jpg


DSC06179_zps9336984e.jpg


DSC06197_zps619859e7.jpg


Zonder de honden schade
DSC06212_zps195a4ecd.jpg


Te lang gewetsand..
DSC06216_zps99d4e868.jpg


Te diepe schade
DSC06217_zpsbf7520a2.jpg


DSC06221_zpsb36032b4.jpg
 
Die auto is wel heel erg opgeknapt zo! erg mooi resultaat, je snapt soms niet hoe erg mensen een auto kunnen krijgen..
Zo heb je zeker erg veel eer van je werk! erg mooi geworden!
Alles handmatig gepolijst? of met een polijstmachine?
 
bjornl;n406642 zei:
Alles handmatig gepolijst? of met een polijstmachine?

Ik heb met de hand, de DAP900 en de rotary gepolijst.
maar ik laat tegenwoordig de rotary hoe langer hoe meer liggen. Een DAP900 met kleine wollen pad en Megs M105 biedt meestal genoeg cutting power met een mooie afwerking.
De dap werkt ook comfortabeler vind ik!

Achter de deurhendels moet je wel met de hand werken natuurlijk.
 
Mooi resultaat:)^. Achter de deurhendels hoeft niet perse met de hand ;) Ik gebruik daarvoor altijd een cone.
 
Ik zie bij één van de laatste foto's het onderschrift "te lang gewetsand".

Bedoel je hierbij dat deze schade tijdens deze detail is ontstaan?

Prachtig werk geleverd trouwens, wereld van verschil.
 
@ Nick91;

Onderstaande schade is inderdaad het gevolg van mijn toedoen.
Op die plek zat er heel diepe vogelpoep-schade. Op die plek heb ik getracht deze schade er uit te schuren. Helaas was de schade zelf al door de blanke lak (merkte ik als het telaat was) en heb ik bijgevolg dus te lang geschuurd. De matte vlek is de kleurlak die boven komt.

Onder het motto; al doende leert men...

DSC06216_zps99d4e868.jpg