• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

G63 Matte lak

Davy87(washmister)

Detailing addict
29 apr 2017
36
68
36
Tegelen
Heej mede strijders.

Ik mag de auto van mijn vorige werkgever bij gaan houden.
Als uit de hand gelopen weekend warrior.
Al heel wat projectjes en vaste wagentjes waar ik aan mag hobbyen.

Viel mijn resultaat vandaag voor mij erg tegen.

Ik mezelf al helemaal ingelezen en aan mijn werk heeft het niet gelegen. Zelfs de ingevreten waterdruppels op de ramen mooi weg gekregen.

Maar de waterdruppels die erop zaten.
Zaten er na het wassen natuurlijk ook nog op.
Niet goed nagedroogd en vaak snel snel gewassen, in het verleden. Ik had dit al kenbaar gemaakt maar voor een detailer voel ik me dan wel een beetje gebonden.

Is er misschien een goede veilige optie om deze waterdruppels over de hele auto enigzins te verminderen.

Al dan niet door vanaf nu regulier fatsoenlijk te laten wassen.

Is moeilijk te zien op de foto's. Maar denk dat jullie wel snapoen wat ik bedoel.
Echt ingebrande waterdruppels

20240318_134601.jpg
 
Je zou het met een zure shampoo kunnen proberen om ze te verwijderen.
Ik weet even zo gauw niet welk product in de webshop dat zou kunnen zijn, maar ik weet dat bijvoorbeeld de Labocosmetica Purifica dit wel kan (overigens niet verkrijgbaar bij CC).

Als ik het zo zie, is het matte lak? Dan is kleien en polijsten uit den boze.
 
  • Leuk
Reactions: Davy87(washmister)
Jaa klopt originele matte lak. Dus zowiezo al niet agressief wassen enzo.
Ik heb Purifica in huis.

Polijsten, kleien, wax houdende shampoo en hard wrijven is uit den boze
 
Het is mij al eens opgevallen dat iFoam echt heel goed z'n werk doet. Maar laat het niet opdrogen, en goed naspoelen. Denk dat je met dit of iets vergelijkbaars de waterspots ook weg kan halen als je het de tijd geeft. En anders een waterspot remover. Gyeon of GTechnic hier bij CC.
 
  • Leuk
Reactions: Davy87(washmister)