• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gele hardnekkige vervuiling op lak

johnwoo

Detailing guru
20 feb 2011
333
155
Mijn eerste vraag op het forum, uiteraard al gezocht maar niets kunnen vinden.

Ik heb veel gele vervuiling/spikkels op de lak. Onderop de voorbumper en bij de wielkasten. Je zou zeggen vliegen maar ik weet het zo net nog niet.
Het lijkt net alsof het een soort pur is maar dan in een kleine variant. Meestalspikkels en soms een soort van geel sliertje.

Ik heb er even een foto van gemaakt, dat geeft een beter beeld van wat ik bedoel.

Het is ook erg hardnekkig want verwijderen neemt wel wat tijd in beslag.
Met kleien gaat het er niet af, met de nagels na verloop van tijd wel maar niet van harte en aangezien het relatief veel is zou er toch een andere manier moeten zijn.


Wie weet de oorzaak en eventueel de oplossing van mijn probleem, het knaagt al maanden aan me :sob:


P.S. Klopt, de onderkant van de bumper mag ook wel eens een beurtje krijgen :-"
 
lijkt wel constructie lijm van bison, vorige eigenaar aan het plakken geweest? ben benieuwd waar de pro's mee komen, is wel een uitdaging. (misschien met een plamuur mes met er een micro fiber doek er omheen??)
 
Lijkt wel de inhoud van een motvlinder... heb ik in de zomer ook wel op de auto, maar die verwijder je vrij gemakkelijk. Heb geen idee!

Je zou Tardis eens kunnen proberen, of Tarmalade van Dodo Juice.
 
Ja echt vaag he!! Zat ook onderop de bumper achter wielkasten. Bison lijm o.i.d. , zo kwam het op mij ook over inderdaad.
 
Lijken wel ingedroogde vliegestrontjes. Al geprobeerd er een tijd een natte doek op te leggen om het te laten inweken? Of misschien Bugsquash?
 
Misschien toch iets uit een tube of patroon wat op de weg lag ??
Weken met of WD 40 of iets als terpentine of wasbenzine
Probeer eerst ergens uit het zicht uiteraard.

Hans
 
Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover, is dat geen optie als het misschien iets van lijm is. En dan heb je weer een leuk product in huis, goed excuus he:grinning:
 
Dit is volgens mij Grondeer of Stuc-primer wat een stukadoor gebruikt als hechtbrug op zuigende ondergronden. Toevallig op een bouwterrein rondgereden of over een gele vlek op het asfalt gereden?
Als chauffeur/ verkoopmedewerker bij een stukadoorsgroothandel maak ik regelmatig mee dat er weer een emmer is omgevallen in de beselwagen. De lijm loopt er dan bij de deuren gewoon uit (je zal er maar net achter rijden]-0 ). Dan is het zaak om meteen de boel weg te spuiten, want het gaat er nooit meer af. Een keer op het Knauf terrein meegemaakt dat er een paar emmers van de pallet afvielen, nu een jaar later ligt het nog aan het asfalt geplakt, ondanks dat er dagelijks tientallen trucks, en heftrucks overheen rijden.

maar je zou het inderdaad met hierboven genoemde produkten (Valet Pro,Tarmalade) kunnen proberen. SUCCES!!
 
Mij lijkt het op de foto ook meer op op cq ingedroogde vliegenontlasting...

Heb je al met clay geprobeerd ? Het zit er wel echt óp de lak als je de foto's bekijkt ;)

Edit: ik las net dat je clay al had geprobeerd
 
Alvast bedankt voor alle reacties!

Ik zal eens gaan kijken of het lukt met bovenstaande producten. Eerst maar even met heet water in laten werken en kijken of het toch iets van vliegen is. Anders ga ik toch maar wat grondiger te werk.
Zal jullie op de hoogte houden :)
 
ik heb een soortgelijk iets gehad op het dak van een mondeo, met kleien niet weg te krijgen.

Boel flink in de bug sqaush gezet en gebruikt als klei vloeistof. ging moeizaam maar is uiteindelijk wel gelukt
succes
 
We zijn eruit :party:
De gele vervuiling was met PB APC prima te verwijderen.

Wel met bijna kokend water en APC 1:10 verdunt even (5 min) in laten trekken waarna het relatief simpel verwijderd kon worden.
Wat het nu precies is geweest blijft een raadsel.

Iedereen bedankt voor de reacties!