• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geverfde rubbers?

Limara

Detailing rookie
27 mei 2012
22
0
Hoi iedereen,

Ik had een vraag over de rubbers van mijn peugeot. Toen ik de auto kocht (nu zo'n 2 maanden geleden) zagen ze er heel mooi zwart uit. Echt als nieuw. Maar toen ik de rubbers wilde gaan behandelen met APC en Trim Restore, bleef er maar zwarte troep van af komen. Echt heel veel en zelfs mijn doeken worden niet meer schoon in de was.

Beetje jammer dus.. Van de week nog een keer heel goed gekeken en op de randen, bijvoorbeeld de overgang van mijn raamrubbers naar mijn deur, leken zwarte vegen op de lak te zitten. Snel de APC er bijgehaalt en gelukkig was het zwart zo van mijn lak. Op de rubbers lijkt het veel hardnekkiger te zijn.

Wat voor spul zou het kunnen zijn? En zou ik nog rekening moeten houden met mogelijke 'gevolgen'? (Bijvoorbeeld kapotvriezen in de winter of zo..)

Ik heb ook wel eens gedacht dat het misschien zwarte schoenenpoets zou kunnen zijn. Zo ziet het er teminste uit als ik het er af poets met mijn doeken. Het is wel super hardnekkig en ik heb nu al een keer of 4 a 5 mijn rubbers afgenomen, maar het zwart blijft maar afgeven.
 
Dit lijkt dan inherent aan het materiaal te zijn.

Ik zou niet doorgaan met reinigen, dit droogt de rubbers te zeer uit. Sommige rubbers geven gewoon meer af dan andere. Ik heb dit al met een gloednieuwe auto gehad.
 
Het zal altijd een beetje proberen blijven maar mijn eerste reactie is, probeer eens Super degreaser of Pre Wow
 
Als het nu al hardnekkig afgeeft zou ik niet nog sterker gaan?

Wellicht eens langs gaan bij een ervaren detailer in de buurt? Als je je locatie opgeeft.....
 
er kunnen twee dingen aan de hand zijn;
Het is de soort materiaal en je blijft het houden (tot op zekere hoogte)
Of het is een product dat eerder is gebruikt en het kan dus weg gaan

Ik zou zelf niet teveel gaan ontvetten en dergelijke
Kijk het even aan, neem de tijd, en maak voorzichtig schoon
Dat laatste kan zelfs met een sopje van groene zeep
Wel goed afspoelen na afloop want groene zeep reinigt rubber erg goed

Behandelen met iets als Poorboys Trim Restorer, ValetPro Protectant of Relaod
Eens met McShine; Of eens een andere detailer(/ster) er even naar laten kijken ...