• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glas polijsten

ThaBird

Detailing rookie
21 feb 2009
1.124
0
Steeds als ik mijn ramen was en na wrijf zie je van die druppels die ingedroogt zijn, lijkt wel op kalk aanslag.

Kan/mag je met ssr 1 op een witte pad je raam polijsten? is dit veilig?
 
Glas is vele malen harder dan lak, dus is geen probleem ;) Waarschijnlijk doet het daardoor helemaal niets.
 
PP deed helemaal niks op het glas, heb hem eerst getest met een light green en dan met wit maar resultaat was noppes.:|~*

Anyway
De SSR 1 op wit was de winnende combi :)^

Resultaat is in 1 woord top :party:

zoals je op deze fot kan zien was de Diesel stikker van de dealer goed zichtbaar als het vochtig werd, evenals de baan die de wisser maakt en de " druppels kalk"
Let wel deze foto is na het kleien, dus met kleien krijg je die kalk aanslag of wat het dan ook is zeker niet weg

[URL]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/04/29/1241021061-160.jpg[/url]

Hier op deze 50/50 shot kan je zien dat de SSR1 zijn werk geweldig heeft gedaan

[URL]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/04/29/1241021247-050.jpg[/url]

En op deze laatste foto heb ik met een natte doek even een paar vegen gezet om te laten zien dat die kalk druppels en de wisser baan verdwenen zijn.

[URL]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/04/29/1241021337-320.jpg[/url]

Helaas had ik geen glas sealer dus heb er maar fuzion over gedaan of dat werkt :weetniet maar blinkt wel lekker lolz

Dus er zijn geen aparte producten nodig als je je ramen weer bling wilt maken. gewoon een beetje SSR 1 op een witte pad en gaan met die banaan :)^
 
Heb je ook die waas (van je ruitenwisser) weg gekregen dan die die achterlaat?

Tenminste... Asl ik mijn auto was, en was vervolgens mijn raam... Dan zie ik precies de vorm/rand waar je ruitenwisser langsgaat, en dat is gewoon irritant :roll
 
wesje zei:
Dit werkte bij mij zeer goed. :)^
Zeg eens hoe je dit precies tewerk gegaan bent met deze.. Heb die ook staan en reeds 1x gebruikt maar vond het resultaat niet echt top :s ruitenwissers stotterde zelfs nog meer..
 
Flesje goed schudden, aanbrengen met de zachte kant van een schuursponsje in draaiende overlappende bewegingen, afspoelen, en met hetzelfde sponsje tijdens het afspoelen blijven wrijven tot alles weggespoeld is. Vervolgens nabehandeld met Rain-x, geen kalkvlekken meer, geen ruitenwisserbanen meer en een superschone ruit waar de vliegjes zelfs niet meer op vastbakken.

En ik heb geen last van klapperende ruitenwissers maar sinds ik dit gebruik, gebruik ik eigenlijk nooit meer de ruitenwissers. Alleen nog bij heel zware regenval dan ben ik de enigste debiel die met de ruitenwissers op standje interval rij :D