• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glaze gebruiken zonder te kleinen?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik heb nu een aantal keer een auto helemaal met 5 stappenplan gedaan. Hier gaat erg veel tijd in zitten.
Ik wil nog even snel de auto van mijn ouders wassen (goed onderhouden altijd).
Even wassen, blackhole erop en daarna de wax.

Maar is dit verstandig om te doen i.v.m. zandkorreltjes. Ook wil ik voor het eerst de black hole met de DAP500 gaan aanbrengen. Kan dit zonder de kans op megaveel krassen?
 
Je wast de auto toch goed, dan behoren er geen losse zanddeeltjes meer op te zitten.
Als je dan de BH + wax aanbrengt is daar niks mis mee.

Draai het eens om: zou je dan altijd de auto moeten polijsten voor je een glaze + wax aan zou gaan brengen .... ;)
 
Als de auto goed onderhouden is zal er met kleien niet veel vanaf komen. Ik doe ook wel eens tussendoor glazen, sealen en/of waxen. Glazen met de Dap doe ik op een zwarte of blauwe pad.
 
Hij is veel gewassen en in zijn 9 maanden bestaan 1x gekleid. Ik ga het proberen. Hoe zat het met BH aanbrengen met een DAP? Zwarte pad wist ik. 3 dotjes BH is genoeg voor een hele motorkap ongeveer toch? Aanbrengen op standje 3? En ga je dan 1x over de lak of meerdere keren heen en weer?
 
Binnetie zei:
Hij is veel gewassen en in zijn 9 maanden bestaan 1x gekleid. Ik ga het proberen. Hoe zat het met BH aanbrengen met een DAP? Zwarte pad wist ik. 3 dotjes BH is genoeg voor een hele motorkap ongeveer toch? Aanbrengen op standje 3? En ga je dan 1x over de lak of meerdere keren heen en weer?


Ik gebruik 3 dotjes voor een halve motorkap en breng aan op stand 3. Ik ga er één pas vertikaal en één pas horizontaal over (dit hoeft niet zo nauwkeurig te zijn dan bij het polijsten; ik beweeg dus vele malen sneller met de dap en zet bijna geen druk op de machine). Als je pad wat verzadigd is na een tijdje , dan heb je veel minder produkt nodig.
Het neemt met een microvezeldoek erg gemakkelijk af. Ik laat het meestal niet langer dan een minuutje curen.
Ik gebruik voor de lichtere kleuren White diamond van Poorboys en voor de donkere kleuren, Blackhole van Poorboys.

suc6...:ja

Ps : vergeet daarna geen waxlaag aan te brengen hé..:-"
 
Poorboys adviseert te laten curen (drogen) totdat het echt niet meer vochtig is.
Dus afhankelijk van weersomstandigheden na een minuut of tien checken met behulp van de SWIPE-test of het gedroogd is en dan afnemen.

Het opbrengen hoeft absoluut niet hard of intensief gedaan te worden. Voornaamste van dit product is dat het het vooral overal opbrengt en laat intrekken.

Auto vooraf goed reinigen en wellicht ook met serieuze Dreft Afwasmidel reinigen, opdat je andere restanten van wax en glaze eerst verwijderd, alvorens opnieuw te glazen en te waxen.

Succes,
Aficior
 
Aficior zei:
Poorboys adviseert te laten curen (drogen) totdat het echt niet meer vochtig is.
Dus afhankelijk van weersomstandigheden na een minuut of tien checken met behulp van de SWIPE-test of het gedroogd is en dan afnemen.

Het opbrengen hoeft absoluut niet hard of intensief gedaan te worden. Voornaamste van dit product is dat het het vooral overal opbrengt en laat intrekken.

Auto vooraf goed reinigen en wellicht ook met serieuze Dreft Afwasmidel reinigen, opdat je andere restanten van wax en glaze eerst verwijderd, alvorens opnieuw te glazen en te waxen.

Succes,
Aficior



Als je het in de zon doet is de swipetest van de glaze na een minuut meestal ok. Aficior heeft wel gelijk dat de swipetest ok moet zijn. Ik heb meestal gedetailed bij zonnig weer. Als je het erg dun machinaal aanbrengt dan droogt het erg snel.
 
Dreft je auto wassen, kom op lui dacht dat we die fase voorbij waren?
Gewoon een sterke verhouding shampoo en je wax is ook gestript.

Je laat de BH niet curen maar hazen, het idee is zga zelfde maar laten we de beestjes goed bij hun naam noemen.
Idd na opbrengen eventjes wachten en dan wrijven.
Daarna de wax en hoppa
 
Om van je vorige waxlaag af te komen, zou ik net dat ene stapje toevoegen: behandelen met een paintcleaner, dan weet je zeker dat de oude waxlaag weg is. Met de DAP is dit toch eigenljk zo gebeurt.

Het kleien achterwege laten kan denk ik niet zoveel kwaad zolang je niet gaat polijsten: ik heb zo het vermoeden dat eventueel vastzittend vuil (teerspettes e.d.) niet snel loskomt als je er met de DAP op stand 1 of 2 overheen gaat. Ik vind kleien ook altijd een tijdrovend klusje. Ik heb we ontdekt dat het met Spray & Wipe (1:1 verdund) veel sneller gaat (teerspettes lossen beter op) dan met de Quick Detailer van Meguiars. Dit zal wel zijn doordat de Spray & Wipe ook reinigt.