• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gloednieuw lederen interieur, hoe onderhoud ik dit het best?

Zondag heb ik de lederen zetels (enkel de voorste) van mijn vriendin haar wagen gereinigd en gevoed met Gliptone....de dag zelf zag ik wel wat verschil met de achterste zetels maar ik had eerlijk gezegd meer resultaat verwacht......
Toen ik echter gisteren voor het eerst sinds zondag in de wagen zat vielen me meteen 2 dingen op: de wagen had een heerlijke ledergeur+het leder van de voorzetels is duidelijk soepeler en zachter dan dat van de achterste zetels. Zeer tevreden van Gliptone hier dus! :)^
 
Ik heb gister en vandaag mijn leder gereinigd+gevoed met Smartwax SmartLeather en ben zeer tevreden over het resultaat! :)

Waren ook nieuw bekleed vorig jaar door de vorige eigenaar ofzo , maar in de tussentijd helemaal niet door hem bijgehouden..

Verschil :

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Links was nog niet behandelt en voelde erg droog en stroef aan , rechts kwam het veel beter tot zijn recht de kleuren en begon zich gelijk soepel te maken maar geen glijbaan ofzo hoor!
 
Links vind persoonlijker er mooier uit zien dan rechts. Glimmend leder vind ik verschrikkelijk. Met Colourlock en Gliptone krijg je een mooie matte finish.
 
Ik heb voor m'n oude en uitgedroogde leder van mijn Mercedes de producten van Leatherique gebruikt, ik weet niet wat het verschil is met bijvoorbeeld Gliptone maar ik weet wel dat het leder weer zacht en soepel werd.
De eerste stap was een olie-achtig product wat op het leder gesmeerd moest worden, waarna je de auto in de volle zon moest zetten.
De tweede stap was een melk-achtig product wat het leder conserveert en ook vuil afstotend maakt.

Overigens gebruik ik voor nieuwer leder, gewoon de leather cleaner van Meguiar's en dat werkt ook prima.
 
Ik vind rechts ook nogal glimmen....mogelijk is de foto genomen direct na het aanbrengen en is glimmend effect dit later nog weggetrokken?
 
Virus zei:
Ik vind rechts ook nogal glimmen....mogelijk is de foto genomen direct na het aanbrengen en is glimmend effect dit later nog weggetrokken?

Jep de foto is direct genomen nadat ik het erop had gesmeert en uit had gepoetst ;)
Ook is de foto met een mobiel genomen wat al niet zon super goede is..

Het is niet een glans in het echt, maar gewoon een verzorgde uitstraling ipv zon droge look ;)
 
gouden tip voor de mensen die gliptone gebruiken en dit in hun eigen auto doen(of auto die je +1dag ter je beschikking hebt)
laat het een nachtje zitten na het aanbrengen, de volgende dag ga je er met nog een vochtig gemaakt padje met gliptone over, wacht dan uurtje en neem het af..... resultaat is nog eens 10%beter/gevoeder....raar maar waar!
heb ook de indruk dat als je de gliptone de volgende met een pad met een beetje nieuwe gliptone(echt maar een beetje he) opwrijft, de opgedroogde/ingetrokken gliptone van de vorige dag terug geactiveerd word en terug een beetje extra werkt....
ik weet dat het dof en raar klinkt maar ik doe het zo(heb wss teveel tijd over voor men lederen interieur.... :heart_eyes: )
 
Net als met lak is de voorbereiding het belangrijkste! Ik maar het leder van mijn wagens eerst schoon met de cleaner van Colourlock met een paardenhaarborsteltje, vervolgens met Gliptone voeden, nachtje laten staan en de volgende dag nawrijven en met Colourlock verzegeling verzegelen. Prachtig mat leder.