• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goede allround wax

lolwash

Detailing addict
5 feb 2015
75
55
Ik ben opzoek naar een geschikte wax voor mijn auto. Ik heb een parelmoer witte lak maar zou deze wax ook willen aanbrengen op eventueel andere auto's:p. Daarom dat ik graag een wax zou willen hebben die voor alle kleuren geschikt is, een 'allrounder' wax. Mijn budget hiervoor is +- 50 euro, goedkoper mag altijd natuurlijk:cool:.

Ik ben van plan deze te gebruiken na een polijstbeurt met Monello Mezo. Moet ik hierna best b.v. de white diamond van Poorboys(voor het voeden van de lak) en daarna de wax of is dat niet nodig? Ik wil namelijk na de Monello mezo ook de lak opnieuw 'voeden' en een mooiere glans geven. Is dit mogelijk met 1 wax dan in plaats van de voeding of niet zo goed:D?

Thx alvast:innocent:
 
Een goede allrounder is er in mijn mening maar 1:
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845
https://www.Carclean.com/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_CO_845_101219
 
+1 voor bovenstaande reacties. Ik heb zelf geen ervaring met de vaste 476S of 915, alleen met de vloeibare 845.

Deze is qua standtijd erg goed, met regelmatig wassen zeker een 4 tot 6 maanden. Makkelijk te verwerken mits erg dun opgebracht wat door de vloeibaarheid en het ontbreken van een spuitdop op de originele verpakking nogal eens lastig kan blijken. Als je toch de white diamond of black hole van Poorboys gaat aanschaffen kan je die spuitdop eventueel wisselen, past namelijk ook op de Collinite 845 fles!
 
In gebruik meestal Lime Prime (glaze met korreltje, wat erg goed werkt na Mezzo) en daarna een soft wax. Deze werken gewoon het lekkerste. Iets minder gevoelig voor overdosering. Eentje voor algemeen gebruik is dan Rainforest Rub of als je echt op en top wilt, Supernatural 2.0.
Die is duur, maar ooh zo geweldig.
 
:DAlvast bedankt voor de reacties! De collinate 845 lijkt mij inderdaad geen slechte wax, deze is dus ook ideaal aan te brengen na de white diamond als ik het goed begrepen heb! Zeker voor die prijs dan:D.
Lime prime ook al goeds van gehoord, enkel in reacties dat hij soms moeilijk aan te brengen is.
Wat is eigenlijk het grote verschil(wanneer welke) tussen een 'vaste' en vloeibare wax?
Ik heb gister ook nog op de Monello ibrido hybrid wax gestoten, ook misschien een goede wax? Wel iets boven mijn budget, maar wie weet:p.
 
:DAlvast bedankt voor de reacties! De collinate 845 lijkt mij inderdaad geen slechte wax, deze is dus ook ideaal aan te brengen na de white diamond als ik het goed begrepen heb! Zeker voor die prijs dan:D.
Lime prime ook al goeds van gehoord, enkel in reacties dat hij soms moeilijk aan te brengen is.
Wat is eigenlijk het grote verschil(wanneer welke) tussen een 'vaste' en vloeibare wax?
Ik heb gister ook nog op de Monello ibrido hybrid wax gestoten, ook misschien een goede wax? Wel iets boven mijn budget, maar wie weet:p.
Lime prime lite kan wat lastig zijn in de verwerking de normale Lime Prime= easy...
 
Als Lime Prime lastig is met aanbrengen of uitpoetsen dan doe je iets flink verkeerd.
Het is erop smeren, inwrijven en direct afnemen. Voila!!

Verschil van vaste en vloeibare wax is niet denderend groot.
De een vindt vloeibaar makkelijk aan te brengen omdat dit wat dikker kan meestal, persoonlijk hou ik erg van de soft waxen (Dit is vaste wax maar die is er ook in een 'soft' en 'hard' uitvoering) Soft waxen zijn ook iets minder gevoelig voor dikker aanbrengen en smeren makkelijker uit het potje omdat ze een beetje zacht zijn.
 
Ik heb de Collinite 845 ook in de collectie, maar pak deze eigenlijk niet zo snel uit de kast. Persoonlijk vind ik de Natty's van Poorboys fijner verwerken en een mooier resultaat geven. De standtijd van de Natty's is waarschijnlijk wel wat minder dan die van de 845, maar daarvoor kun je tussen blackhole/white diamond en wax nog EX-P erop zetten. Die combi vind ik echt geweldig. Mijn auto staat in blackhole, EX-p en Natty's red en heeft echt een belachelijke wetlook.

Natty's red doet het in mijn ervaring trouwens net zo lekker op zwart als op metallic wit.
 
Ik heb de Collinite 845 ook in de collectie, maar pak deze eigenlijk niet zo snel uit de kast. Persoonlijk vind ik de Natty's van Poorboys fijner verwerken en een mooier resultaat geven. De standtijd van de Natty's is waarschijnlijk wel wat minder dan die van de 845, maar daarvoor kun je tussen blackhole/white diamond en wax nog EX-P erop zetten. Die combi vind ik echt geweldig. Mijn auto staat in blackhole, EX-p en Natty's red en heeft echt een belachelijke wetlook.

Natty's red doet het in mijn ervaring trouwens net zo lekker op zwart als op metallic wit.

De combinatie van glaze en sealant vind ik niet de beste. Ik was altijd in de veronderstelling dat een glaze niet met een sealant kan, aangezien dit de standtijd zou beïnvloeden.
Je kan een sealant aftoppen met een wax maar glaze met een sealant niet:confused: