• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Golf V GTI onderhanden genomen!

Allereerst ben ik een groot voorstander van het zo schoon en mooi mogelijk houden van je auto...

Maar ik vraag me wel eens af in hoeverre al die poetsproducten zoals die bijvoorbeeld voor de V in dit topic worden gebruikt de lak verdunnen... Dus dat de laklaag langzaam dunner wordt.. Je ziet vaak bij dit taxis (in de europese vakantie landen) op bepaalde plekken de grondlaag naar boven komen omdat die hele dagen aan het poetsen zijn...

Of zijn de producten tegenwoordig zo hoogwaardig dat, dat de lak niet meer aantast???

En nogmaals ik ben voorstander van het poetsen!!
 
Peter A3 TDI zei:
Allereerst ben ik een groot voorstander van het zo schoon en mooi mogelijk houden van je auto...

Maar ik vraag me wel eens af in hoeverre al die poetsproducten zoals die bijvoorbeeld voor de V in dit topic worden gebruikt de lak verdunnen... Dus dat de laklaag langzaam dunner wordt.. Je ziet vaak bij dit taxis (in de europese vakantie landen) op bepaalde plekken de grondlaag naar boven komen omdat die hele dagen aan het poetsen zijn...

Of zijn de producten tegenwoordig zo hoogwaardig dat, dat de lak niet meer aantast???

En nogmaals ik ben voorstander van het poetsen!!

Met het polijsten haal je altijd een stukje van je lak weg, afhankelijk van het gebruikte middel is dat enkele microns, een gemiddelde lakdikte is tussen de 100 en 150 micron dik. Je zegt zelf poetsen... :-" Wij detailen :grinning:
Als die taxichauffeurs lekker grove middelen gebruiken en verkeerde doeken en dergelijke dan kan ik mij voorstellen dat ze iets van hun lak halen. Maar ik heb eerder het idee dat deze mensen verkeerde producten gebruiken, die auto's rijden veel in de zon, als je je lak niet goed beschermd tegen UV e.d. dan gaat dit hard achteruit. Dit is ook goed te zien aan lakken van auto's uit bijv. Californië, veel auto's hebben daar last van loslatende blanke laklagen door de invloed van de zon, een goede waxbescherming is daarom noodzakelijk.
 
ladybug zei:
Ziet er echt goed uit, hoeveel waxlagen is dat nu uiteindelijk wel niet geworden?

Na het polijsten eerst de Poorboy's Black Hole. Dat is een zogenaamde 'Glaze' een glaze geeft glans aan de lak en voedt de lak tevens (in dit geval). Een Glaze heeft zelf geen beschermende eigenschappen. Als het zou gaan regenen dan spoelt het er zo weer af.

Daarom gaat er een sealant overheen, die sluit de boel in en beschermt. Als laatste stap hebben we een wax gebruikt. Die heeft ook beschermende eigenschappen. De Natty's paste wax is bovendien erg waterafstotend en geeft een diepe kleur.

Groeten,

Tim
 
Tim zei:
ladybug zei:
Ziet er echt goed uit, hoeveel waxlagen is dat nu uiteindelijk wel niet geworden?

Na het polijsten eerst de Poorboy's Black Hole. Dat is een zogenaamde 'Glaze' een glaze geeft glans aan de lak en voedt de lak tevens (in dit geval). Een Glaze heeft zelf geen beschermende eigenschappen. Als het zou gaan regenen dan spoelt het er zo weer af.

Daarom gaat er een sealant overheen, die sluit de boel in en beschermt. Als laatste stap hebben we een wax gebruikt. Die heeft ook beschermende eigenschappen. De Natty's paste wax is bovendien erg waterafstotend en geeft een diepe kleur.

Groeten,

Tim
Poeh, dat zijn een boel stappen. Als je dat allemaal alleen moet doen ben je 3 dagen bezig lijkt me.
Beetje blonde opmerking misschien maar het klinkt trouwens best een beetje als een verzorging/opknapbeurt voor droog haar ofzo.
Ik heb ook flesjes en potjes met namen en termen als Glaze, wax silk, seal, voedend, beschermend. Maar die ruiken niet zo lekker als wat jij verkoopt hoor.
 
En glad dat ie was... crisis de vliegen glijden gewoon uit als ze erop landen :D
 
Ha! Ik zag een paar vliegjes met ski's aan de afgelopen dagen :bad !

En ik had gisteren aandacht van 3 uit het achterraam van een Defensie-touringcar zwaaiende jongens van een jaar of 17...ik dacht nog: "Ik kan je moeder wel zijn joh", maar misschien geilden ze gewoon op m'n mooie auto?!
 
stimpy68 zei:
Peter A3 TDI zei:
Allereerst ben ik een groot voorstander van het zo schoon en mooi mogelijk houden van je auto...

Maar ik vraag me wel eens af in hoeverre al die poetsproducten zoals die bijvoorbeeld voor de V in dit topic worden gebruikt de lak verdunnen... Dus dat de laklaag langzaam dunner wordt.. Je ziet vaak bij dit taxis (in de europese vakantie landen) op bepaalde plekken de grondlaag naar boven komen omdat die hele dagen aan het poetsen zijn...

Of zijn de producten tegenwoordig zo hoogwaardig dat, dat de lak niet meer aantast???

En nogmaals ik ben voorstander van het poetsen!!

Met het polijsten haal je altijd een stukje van je lak weg, afhankelijk van het gebruikte middel is dat enkele microns, een gemiddelde lakdikte is tussen de 100 en 150 micron dik. Je zegt zelf poetsen... :-" Wij detailen :grinning:
Als die taxichauffeurs lekker grove middelen gebruiken en verkeerde doeken en dergelijke dan kan ik mij voorstellen dat ze iets van hun lak halen. Maar ik heb eerder het idee dat deze mensen verkeerde producten gebruiken, die auto's rijden veel in de zon, als je je lak niet goed beschermd tegen UV e.d. dan gaat dit hard achteruit. Dit is ook goed te zien aan lakken van auto's uit bijv. Californië, veel auto's hebben daar last van loslatende blanke laklagen door de invloed van de zon, een goede waxbescherming is daarom noodzakelijk.

True true true.... ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dan ik binnenkort het Carclean team ga komen opzoeken voor een grondige detailing behaling van mijn A3... eerst naar Hartog voor het motorische deel!! En dan de buitenkant!!

Groeten
 
SpeeDJ zei:
Ha! Ik zag een paar vliegjes met ski's aan de afgelopen dagen :bad !

En ik had gisteren aandacht van 3 uit het achterraam van een Defensie-touringcar zwaaiende jongens van een jaar of 17...ik dacht nog: "Ik kan je moeder wel zijn joh", maar misschien geilden ze gewoon op m'n mooie auto?!
Voel je niks van hoor, leeftijd :-" En natuurlijk ging het niet om je auto. [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Zo Daan, lekker bakkie hoor, die GTI van jou! En na zo'n behandeling ziet ie er weer als nieuw uit.

Even voor het trieste contrast. Zo kan een rood GTI dak er ook uitzien:

Afbeelding003.jpg


Was voor de vorige poetsbeurt, maar zoals je weet hebben we 'm tijdelijk gered:

Afbeelding022.jpg

Afbeelding032.jpg


Helaas is het dak weer bijna net zo wit, ben bang dat er ook niet zoveel van de laklaag over is... :sob:

Maar goed, komt tijd, komt raad. Of misschien deze variant: komt uitgeslagen lak, komt Carclean? :cool:

Groetjes,

Frank
 
De sleutel voor het goed houden van dit soort kleuren zonder blanke laklaag is om de waxlaag goed bij te houden, dit geeft de bescherming tegen de elementen, zodra de bescherming weg is of verminderd dan oxideert de lak weer. Goed product omdat bij de houden is Color-X van Meguiar's, dat is een cleaner, polish en wax in 1.
Maar we raken nu off-topic..
 
Tja, ik weet het. Dit is ook niet echt de juiste kleur voor een poetsbarbaar als ik (1x per jaar is meer dan genoeg en wassen? ach af en toe een wasstraatje... shameshameshame) Ik heb wel ergnes in een hoekje een paar flesjes liggen waar Meguiars op staat, maar eeerlijk gezegd kan ik me niet eens herinneren wat er in zit behalve een hele goeie autoshampoo...

Maar goed, da's inderdaad half off-topic. De hier getoonde Golf laat zien dat het ook anders kan... ;)
 
Ik denk dat voor jou de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant wel wat zal zijn. Blijft tot 6 maanden zitten en kan je 'toppen' met een normale wax. Zo blijft hij lekker toonbaar!
 
Dat mag je me van de zomer een keertje live vertellen, ik kom wel effe langs voor een expertise. Ten slotte kom ik toch af en toe wel bij Informatique, da's toch om de hoek... ;)

Ik ben zelf niet zo'n fervente poetser, maar wel benieuwd of de laklaag überhaupt te redden valt.
 
Ziet er zeer goed uit :)^

Kan ik mijn GTi ook eens langs brengen? :cool:

Op Reflex-silver zie je verschillen niet zo goed.....maar vuil ook niet zo :d