• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gridguard en washboard vastzetten/ stabieler plaatsen

Jochem96

Detailing trainee
6 sep 2016
7
48
27
Even een praktisch vraagje...

Laatst voor het eerst mijn twee nieuwe emmers gebruikt met gridguards en één met washboard (gekocht tijdens SSS). Tevreden over het gebruik, heb alleen een vraag aan jullie over het eventuele vastzetten van de gridguard met washboard, omdat deze erg gemakkelijk (omhoog) bewogen in de emmer toen deze gevuld was.

Hebben jullie tips of tricks waardoor hij iets stabieler in de emmer komt te liggen?

Alvast bedankt voor het meedenken ;)
 
Geen last van, ik werk altijd zo rustig mogelijk in de emmer om het water niet te veel in beweging te brengen en dus het vuil zo veel mogelijk te laten bezinken.

Je zou ze kunnen verzwaren.. pak daarvoor duikgewichtjes, gladde gepolijste steen of een ander waterbestendig object dat geen losse deeltjes in het water kan brengen..
 
  • Leuk
Reactions: Jochem96
Ik denk dat Jochem de piepschuim-Grit Guards heeft. Die komen inderdaad bovendrijven. :p

Ik heb wel eens gezien dat de Grit Guards waren vastgelijmd in de emmer. Dit was om het draaien tegen te houden. Dit zou je misschien ook kunnen doen bij de washboard-emmer en kan je zorgeloos raggen wasboard. :D



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Jochem96
Omhoog komen de roosters niet bij mij, alleen het washboard draait makkelijk in de emmmer.

gooi je de emmer wel vol genoeg?

De roosters komen gelukkig niet omhoog, dat had ik duidelijker kunnen omschrijven. Het draaien van het washboard heb ik wel last van, en daarbij wil het washboard ook mee omhoog komen af en toe. Bedankt voor je tip, want ik had de emmer niet tot de rand gevuld. Misschien maakt dat net het verschil de volgende keer ;)
 
Ik denk dat Jochem de piepschuim-Grit Guards heeft. Die komen inderdaad bovendrijven. :p

Ik heb wel eens gezien dat de Grit Guards waren vastgelijmd in de emmer. Dit was om het draaien tegen te houden. Dit zou je misschien ook kunnen doen bij de washboard-emmer en kan je zorgeloos raggen wasboard. :D

Bedankt voor je tip. Misschien overweeg ik er één vast te zetten/lijmen, maar ik wacht nog even de andere tips af :)

Greetz
 
In dat geval: 2 schotjes in de emmer lijmen waar 1 zo'n pootje precies tussen zakt. Dan is de draaiende beweging goed geblokkeerd! Dat draaien voorkom ik echter door gewoon echt haaks op het washboard te duwen..
 
  • Leuk
Reactions: Jochem96