• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grit guard en 19 liter emmer.

Steven130690

Detailing chief
1 sep 2016
239
85
33
Hallo dames en heren,

Ik wou om mijn wagen te wassen overschakelen op een grit guard en de daarvoor bedoelde emmer van 19l op carclean. Maar ik heb nog een aantal vraagjes. Ik gebruik nu gewone emmers van 12 liter (ik vul ze tot 10 liter) zonder grid quard. Ik gebruik wel het 2 emmer systeem met washmitt en droogdoeken enz...

* Hoe ver vullen jullie deze 19l emmers? Effectief de volle 19 liter of wat minder?

* Zit de grit guard 'vast' op de bodem van deze emmers of kunnen ze nog draaien op de bodem? En belangrijk worden ze vastgeklikt op de bodem of er gewoon ingelegd? Ik kon hier geen duidelijk antwoord op vinden?

* Is 1 grote emmer (met sop) met grit guard voldoende of is jullie spoelemmer ook voorzien van een grit guard? Ik vraag dit omdat het uitspoelen van de washmit misschien ook voldoende is met een gewone emmer zonder grit guard?

Greetz
 
Ik heb in beide emmers een grit guard :), gritguard gewoon onderin de emmer leggen en vullen met water en shampoo. ( ik vul de sop emmer tot ong 80% )
 
* Hoe ver vullen jullie deze 19l emmers? Effectief de volle 19 liter of wat minder?

Ik vul ze altijd met 15 ltr water. Dan is er nog genoeg ruimte om te kunnen tillen zonder te knoeien. Ter hoogte van het draagkoord is ongeveer 15 liter.
WP_20161126_08_46_43_Pro.jpg


* Zit de grit guard 'vast' op de bodem van deze emmers of kunnen ze nog draaien op de bodem? En belangrijk worden ze vastgeklikt op de bodem of er gewoon ingelegd? Ik kon hier geen duidelijk antwoord op vinden?

Je koopt de emmer en grit guard los van elkaar, dus nee ze zitten niet vast aan elkaar. Je legt deze op de bodem, echter zit deze zo strak dat ie nooit gaat drijven

* Is 1 grote emmer (met sop) met grit guard voldoende of is jullie spoelemmer ook voorzien van een grit guard? Ik vraag dit omdat het uitspoelen van de washmit misschien ook voldoende is met een gewone emmer zonder grit guard?

Als je zuinig wilt dan alleen een grit guard in de spoel emmer. Op de foto zitten in alle drie een Grit Guard, Stickers van DJ en de extra handvatten van Grit Guard.
 
Nouwen, ik vul ze ook altijd op lokatie. Maar die rand maakt het gewoon even af, deksel of niet :D

Ik stapel ze niet, en bij opbergen doe ik altijd het deksel er op. Komen er ook geen stofjes rommel in. Maar ze staan daarnaast ook nog weer in een kast dusja,.... : unamused:
 
De emmer met sop vul ik altijd helemaal tot de rand en die gaat bij het wassen ook bijna tot op de grit guard leeg. Het hangt een beetje van de auto, je washmitt en je wastechniek af hoeveel water je nodig hebt. Onze eigen auto is een Saab 9-3 station, ik was met een Wookies Fist (heel erg dorstig) en nog een extra mitt en ik spoel deze ongeveer 25 keer uit tijdens een wasbeurt.

Ik heb één grit guard in de emmer met shampoo, twee in de spoelemmer en eentje in de emmer voor de wielen.
 
Vul zelf de grit guards altijd tot bijna aan het randje. De emmer is dan bij een uitgebreide wasbeurt zo goed als leeg.

Heb ook een wash board erbij, dat is een goede toevoeging.
 
De deksel die erop kan ("Gamma Seal" geloof ik) daar kan ook een kussentje op, is dat wat? Of heeft niemand ervaring met deze combi?
En de eventueel te plaatsen wielen, deze worden vastgezet met een soort van kerstboom schroef methode.
Zijn deze emmers zo van kwaliteit, dat je de schroeven dermate vast kunt draaien, zonder de emmer te beschadigen?

groeten Quint
 
@StevenEnHeelReeksGetallen,

Ik maak gebruik van drie emmers me de volgende indeling:

Emmer 1 met gamma seal: Spoelemmer met een gritguard en een washboard
Emmer 2 met gamma seal: Spoelemmer met twee gritguards
Emmer 3 met gamma seal: Mijn water met shampoo

Ik spoel mijn washmitt dus twee keer uit voordat die in de emmer gaat met water en shampoo.
Maar zoals je ziet aan de andere antwoorden.. iedereen doet het op zijn eigen manier en waar hij\zij zich fijn bij voelt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jeroen
Bedankt voor de duidelijke reacties en uitleg van jullie kant. Ik ga waarschijnlijk 1 emmer met grit guard kopen (als spoelemmer). Over de sop emmer ga ik nog even nadenken of ik daar ook een emmer met grit guard ga bestellen of bij mijn emmer van nu blijf...

Sommige gebruiken zelfs een dubbele guard, natuurlijk is het bij dit soort producten: 1 x kopen en je hebt het voor zeeeer lange tijd voor het versleten is. :)
 
@Jeroen:

Deze emmers had ik ook gezien (zijn iets goedkoper, maar daarvoor zou ik het niet doen). Kan je me vertellen hoe 'hoog' deze emmers zijn (staat niet bij de product beschrijving)?

En past daar ook zo een snapy grip handvat op?

@m@rio:

Gamma seals heb ik niet nodig, daar ik thuis de wagen kan wassen (langs de straat, ik woon in een zeer rustige buurt met nagenoeg geen passerend verkeer). En voor mijn spullen op te bergen heb ik afsluitbare bakken van de action (wit plastic).
 
Totale hoogte is 275mm.

De snappy grips kunnen in principe op al dit soort handgrepen. De witte kleine en vrij harde plastic greep. Breekt snel af na verloop van tijd en zijn heel erg dun. Die dingen snij/knip/breek je er zo vanaf. En klik je de snappy grip er zo op. De snappy grip is wel drie keer zo dik. Wat het dragen van een volle emmer een stuk dragelijker maakt.

Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel vers water je morst/gebruikt tijdens het wassen. De 19l emmer kreeg ik al niet leeg tot op de grit guard, hier deed ik 15l in (gebruik alleen maar microvezel washandschoenen) en toenlaatst met de 13l emmer kreeg ik hem ook niet leeg tot op de grit guard. En deze emmer vul ik tot de onderzijde van de dikke rand. Zal een 11/12l zijn denk ik zo.

Heb zelf ook de gamma seals, omdat ik de emmer gewoon mooier vind met de gekleurde rand erbij dan zonder, blijft die toch kaal ;) hoewel ik nooit emmers met water vervoer, gebruik ik ze vooral bij opslag. Al staan ze dan alsnog bij mij in een kast, komt er ook geen troep in de emmer als je ze niet gebruikt.
 
Prima, deze emmer past ook nog perfect onder mijn kraan waar ik ze vul met water, de 19 liter emmers zijn daarvoor te hoog waardoor ik genoodzaakt ben ze te vullen met de tuinslang (waar ik de auto mee afspuit).

Ik gebruik nu emmers waar 10 liter inzit als ze zijn gevuld. En deze zijn ook nog nooit leeg geweest na een wasbeurt. Al helemaal niet sinds ik de microfiber madness spons en washandschoen gebruik (top producten trouwens). Deze houden water veel langer vast dan een gewone spons waardoor het watergebruik ook iets daalt.

Als ik ze neem is het zonder gamma seal, ik spoel mijn emmers ook altijd nog eens uit voor ik ze in gebruik neem en daardoor is de gamma seal mij het geld niet waart...

* Zijn de 13 liter emmers van de zelfde kwaliteit als de 19 liter emmers (stevigheid, bevestiging draagijzer...)?
 
Ander voordeel is dat je niet zo diep met je handen in de emmer hoeft om de grit guard te bereiken. Zit nu net met m'n pols in of boven het water,... in die grote emmers kreeg ik altijd natte mouwen :joy: maar daar hadden ze een tijd terug het Washboard voor uitgevonden, al met al vindt ik persoonlijk in de omgang de kleine emmers gewoon prettiger, en hoef je niet met twee keer twintig kilo emmers aan je handen te verslepen.

Emmers zijn exact gelijk!