• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gwen Schuim met meguiars gold class shampoo

Martijn246

Detailing addict
13 sep 2016
3
50
39
Zoals de titel al doet vermoeden heb ik geen schuim op mijn auto tijdens het wassen.
Ik gebruik 2 emmers, in de emmer heb ik wel schuim maar zodra het de auto raakt is er geen schuim meer te bekennen. Wie kan me vertellen hoe dit kan?
 
Gebruik je warm of koud water?
Gebruik je een Kort Harige of Lang Harige MF Washandschoen, MF Spons of een Wollen Washandschoen?

Hoe langer de haren hoe meer schuim je creeert tijdens het wassen (schuim is uiteindelijk gewoon meerdere luchtbelletjes)
Hoe warmer (niet heet) je water hoe beter de homogeniteit van je shampoo.
 
Heb je al eens geprobeerd met de waterspuit/hogedruk in de emmer te spuiten?
Zo creëer je nog meer schuim.

Ikzelf vond de gold class van meguiars ook niet erg schuimen, daarom heb ik hem snel vervangen voor de Waxaddict shampoo.
 
Ik gebruik de wash mitt van meguiars. Over het algemeen was ik met koud water. Ook weleens met warm geprobeerd, maar geen verbetering..... In de emmer heb ik wel veel schuim
 
Er zijn best veel shampoos die niet schuimen tijdens het vullen van de emmer. Hang je de HD er effe in, dan wil het wel schuimen.

Vergeet niet dat schuim NIET noodzakelijk is om de shampoo zijn werk te laten doen. Over het algemeen schuimen mijn shampoos ook niet superveel.


Greetz
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Dodo Juice Born to be Mild en dat is wel mijn nummer 1 verder had ik nog een fles Meg. Gold wash en moet zeggen dat ik er geen problemen mee heb. Ik gebruik tevens wel minimale shampoo om te voorkomen dat het mijn wax laag aantast en heb zelf een quooker thuis en vul de emmer wel met goed heet water vaak want buiten koelt het snel af, maar door dat ik mijn wax laag er goed op heb zitten is mijn auto ook zo schoon. Ben meestal met een klein half uurtje wassen klaar.