• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik heb vragen over Gyeon Bathe+

bodi

Detailing addict
9 mei 2013
97
55
Om toch wat extra bescherming te hebben die minder lichamelijke belasting/inspanning kost wil ik (eindelijk) de bathe+ eens gaan proberen. Tot nu toe wat uitgesteld maar toch al zitten denken aan stappenplan/beste manier maar nog enkele vragen:

a) kan je bathe+ gebruiken op een (licht) vervuilde wagen of beter als 2e wasbeurt of naloopbeurt, maw is er risico op ingesloten vuil (zoals bij waxen)
b) zou meteen daarna product als wetcoat/acquafobia/washcoat als soort 2e laag erbij nemen, heeft dit meerwaarde en welke zouden jullie aanraden, van wat ik zie is monello goedkoopst, wetcoat is zelfde merk als bathe+ en washcoat lijkt misschien makkelijker/veiliger in gebruik en daarvoor ook best handschoenen gebruiken nem ik aan
c) geen hogedrukreiniger dus zou altijd spoelen met harde straal tuinslang (van wat ik lees geen probleem) maar wou toch eens navragen of er hier mensen ervaring mee hebben
d) moet bathe+ dan wekelijks gebruikt worden of kan je met gewone shampoo blijven wassen en dan indien nodig de bathe+ er tussen nemen, nu gebruik ik mothers en/of misschien beter met shampoo met soort bescherming (bvb scholl shampoll)

stappenplan zou dan 1 van onderstaande zijn (welk is beste) en zou ik om de 4a6 weken willen toepassen, auto doet ongeveer 100km/week, staat binnen en heeft weinig last van "ergere" vervuiling, deze zomer gekleid en gepaintcleaned en komt relatief weinig af.

1e plan
- foamen met orion handfomer (6l versie) icm monello foam
- afspuiten
- wassen met normale shampoo
- spoelen met open straal
- wassen met bathe+ (per paneel en zeker niet laten drogen)
- afspuiten harde straal
- nalopen met wet/washcoat/acquafobia
- afspuiten harde straal
- drogen droogdoek

2e plan
- foamen met orion handfomer (6l versie) icm monello foam
- afspuiten
- wassen met bathe+ (per paneel en zeker niet laten drogen)
- afspuiten harde straal
- nalopen met wet/washcoat/acquafobia
- afspuiten harde straal
- drogen droogdoek

Alvast bedankt voor de hulp en alle tips zijn zeker welkom, misschien ook bijzeggen wat voor mij belagnrijkst is is dat wagen meer waterafstotend is, dan is wasproces ook makkelijker en kan hij al eens weekje langer uitgesteld worden, bescherming en extra glans zijn natuurlijk leuk meegenomen.
 
Laatst bewerkt:
Gyeon Bathe+ kan je prima gebruiken als gewone shampoo, zeker wanneer je vooraf foamt hoef je de wagen niet eerst met een andere shampoo te wassen.

Toen ik dit gebruikte reed ik 1000km per week, wagen stond altijd buiten en dan haalde ik nog ongeveer 6 weken standtijd.
Nalopen met Acquafobia of Wetcoat lijkt me dan ook niet echt nodig. Ik stem dus voor een iets eenvoudiger 2e plan ;).
 
  • Leuk
Reactions: FredFR1908
Ik heb het een kans gegeven, maar ik vond de bath+ tegenvallen. Er bleven strepen achter die ik er lastig afkreeg. Voor mij geen Bath+ meer, maar daarvoor in de plaats Cure.
 
bedankt voor reacties

lb, komen die strepen niet van het opdrogen of is toch niet zo makkelijk in gebruik als het lijkt, want dat heb ik vooral nodig: "idiot proof" spullen :yumzeg maar en vindt het jammer dat er geen samples van zijn want ga het sowieso eerst testen op mijn oude schuifdak dat ik voor zo'n dingen/tests liggen heb want altijd heel voorzichtig met de auto.
 
Het tweede stappenplan zou kunnen, maar zelf zou ik het niet gebruiken om mee te wassen. Je moet echt heel goed opletten dat het niet te lang op de auto zit, dus je bent dan meer tijd kwijt aan afspuiten dan aan wassen. Wanneer ik bijvoorbeeld de motorkap was spoel ik meestal halverwege mijn washmitt uit. Als ik dan terug zou gaan naar de emmers om uit te spoelen en nieuw sop te pakken zou de Bathe+ al te lang op de lak zitten. Dus dan zou ik het als volgt moeten doen, voor alleen de motorkap:

- Ene helft wassen
- Afspuiten
- Washmitt uitspoelen en nieuw sop pakken.
- Andere helft wassen
- Afspuiten

Maar goed, er zijn ook mensen die het wel succesvol als shampoo hebben gebruikt, dus wellicht is dat ook een optie.
 
bedankt voor de tips maar begin te denken dat het misschien beter is om ipv de bathe+ eerder de wetcoat of acquafobia eerst te testen, deze zijn gebruiksklaar, niets van doeken/pads nodig en wsl makkelijker om snel af te spoelen dus handiger werken en zelfde soort bescherming, keuzes he.:p
 
Tip: wetcoat en aquafobia direct afsproelen na het opspuiten. Anders blijf je het product zien op je lak :)

Dat is ook een reden waarom ik het niet meer gebruik. Maar laat je niet tegenhouden. Heel veel mensen lopen er mee weg.
 
hallo
ik zou die schampoo Gyon bathe+ willen bestelen voor mijn fiesta st te wassen.
Kan die product gebruiken als gewoon schampoo ??
Heeft die schampoo een bescherming
 
Ja dat heeft deze zeker, vandaar de + in de naam in vergelijking met de normale Bathe.

Je kan hem gebruiken als normale shampoo maar als je hem gebruikt door hem rechtstreeks op je washmitt te doen heeft de Bathe+ meer effect.
 
@RedCat dat is ook niet zo gek wat beide producten bevatten de zelfde toevoegingen, maar zeker mooi om te doen.
Zelf was ik de auto en dan waxen en dan nog eens aquafobia erover tis dubbel maar het effect is mega
 
Ik was er regelmatig mijn nieuwe wagen mee. Wel paneel per paneel wassen en afspoelen, dan geen probleem.
Hou er wel rekening mee dat bathe+ minder reinigende eigenschappen heeft dan gewone autoshampoo, en daardoor minder geschikt voor sterk vervuilde wagen.
Sterke beading. Wagen staat altijd buiten,standtijd bij mij iets van 3 weken.
 
welke bescherming heeft die schampoo?
en voor wa moet je paneel per paneel doen vlekken hoe komt dat ???
 
De bathe+ zit het zelfde in als aquafobia dat het water extra afstoot, en de vlekken is het zelfde als je shamppo met wax gebruikt en te laat uitpoets.
Dus het product moet je uitpoetsen zo niet vlekken.
 
welke bescherming heeft die schampoo?
en voor wa moet je paneel per paneel doen vlekken hoe komt dat ???

Als je een paneel wast moet je hem (gelijk) afspoelen ipv eerst de gehele auto te wassen.

Je hoeft de Bathe+ echt niet uit te poetsen hoor. Althans, be my guest. Maar nooit gedaan en nog nooit vlekken of andere problemen mee gehad.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
ok maar als ik die product gebruikt maar mijn auto is nu in de wax kan dat kwaad of niet ?
gaat dat niks doen aan de wax die op lak al staat ?

alvast bedankt
grts
 
Blijft inderdaad langer in stand @rd88. Ik gebruik standaard Bathe+ tijdens het badderen van de auto. Vind dit gewoon een heerlijk gevoel. De wax blijft bij mij ongeveer 4-6 weken in stand, komt door de vele kilometers. En dat is dan om de 2 weken wassen. Heel soms 1x per week.