• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Cancoat vraag..

Knoepert1988

Detailing trainee
27 mei 2013
22
45
35
Wezep
Hoi,

Ik zit er al een tijdje over te denken om ook Cancoat aan te schaffen. Gebruik al vele producten van Gyeon zoals de Wetcoat en de Bathe+. Om het plaatje af te maken lijkt het me mooi om Cancoat aan te brengen.

Is het makkelijk aan te brengen? Is polijsten van te voren echt een must? Ontvetten kan ik het beste doen met Gyeon Prep? Heb een gele Seat Ibiza Cupra uit 2001 welke compleet opnieuw gespoten is. Het is een uni-kleur met blanke lak er over. Auto wordt sporadisch gebruikt en swirls zijn niet te vinden. De wintermaanden voorzie ik de Cupra altijd van een laagje Collinite 845, de zomermaanden gaat er altijd een laagje Poorboy's Natty's Liquid Blue over.

Wil al een ruime tijd een Coating proberen, maar heb hier zelf nog geen ervaring mee.Ben benieuwd naar jullie ervaring(en).

Cupra%202015%202%20van%208.jpg


Cupra%202015%205%20van%208.jpg


Tevens eens vraag aan @Dibbuz wanneer verwachten jullie de Cancoat weer in jullie assortiment?
 
Hey Hallo,

Is het makkelijk aan te brengen?
Wat ik begreep van anderen, is dit makkelijk aan te brengen. Dit hoorde ik van menig beginnend-detailers.

Is polijsten van te voren echt een must?
Polijsten is geen must, maar een zo schoon en strak mogelijke ondergrond is wel een goede basis, zeg maar.
Zoals je aangeeft is de lak in prima staat en zijn zelfs swirls niet te vinden. Misschien is een snel rondje met een Finishing Polish of Cleaner een optie om de lak toch voor de zekerheid te reinigen alvorens de CanCoat.

Ontvetten kan ik het beste doen met Gyeon Prep?
Dit lijkt mij een goede manier om te ontvetten.



Greetz
 
Aanbrengen is peanuts!

Werk paneel voor paneel, en loop alles goed na om zeker te weten dat je alles goed afneemt.

Mocht je er voor gaan, kan ik uit mijn ervaring zeggen dat je dit goed kan doen met de disco duo pads (aanbrengen) en de Nero doeken (afnemen)

Verder kan je het beste het filmpje van Dennis op YouTube kijken... Ik denk dat alles dan een stuk duidelijker word.

Als de auto recent herspoten is, en je echt geen swirls heb zal ik toch we minstens een rondje doen met een paintcleaner, of een finishing polish zoals Quantox ook aangeeft.

Ik zou persoonlijk voor een lichte polish gaan.

En idd even een rondje met prep ;)
 
Ik heb nog een volle fles Pro Polish staan omdat ik net zo goed een rondje kan doen met een Finishing polish. Zal meer effect hebben en minimaal lak verwijderen.

@Zluytr - Is de korte kant van een Peluche verde niet goed genoeg om af te nemen?
Ik vraag mij de laatste tijd steeds meer af wat nou precies elke doet kan doen. Peluche verde gebruik ik veel en dan heb ik het over de korte vezelf om af te nemen. De andere kant met lange vezels zou bedoeld zijn om op te wrijven, dacht ik?

(Laatst een keer gebruikt bij de QD+ die carnauba in zich heeft, maar verder nog nooit, denk ik)


Greetz
 
@Quantoxx

De vezels van te Nero zijn een stuk fijner dan die van de verde, en in mijn ervaring werk dat even wat fijner als je een coating aan brengt.

Ook vind ik het fijn om voor een coating even nieuwe doeken te pakken, en ondanks dat ik het hard worden van doeken erg mee vind vallen gebruik ik deze doeken daarna niet meer voor mijn lak, maar alleen voor andere klusjes. en omdat deze een andere kleur zijn kan je ze mooi onderscheiden ;)

Het kan ook tussen mijn oren zitten hoor... Maar de wereld kosten de doeken niet, dus ik koop liever even een paar nieuwe doeken voor het aanbrengen van een coating.

Verder gebruik ik de verde op de zelfde manier als jij omschrijft.
 
Ik heb onlangs ook voor het eerst CanCoat aangebracht en ik vond het erg makkelijk. Makkelijker dan een wax.

Onlangs is hier op het forum vermeld dat er een opvolger komt voor CanCoat, maar wat het precies gaat worden en wanneer die er zal zijn is nog niet duidelijk. Misschien dat je het hier op het forum kan overnemen van iemand die er vanaf wil.
 
O dat had ik even gemist :confused:

Ik ben volgens mij ook 1 vd weinigen die nooit moeite had met de spuitbus
 
Ik heb ook nooit moeite gehad met de spuitbus hoor.. Inmiddels al 4 bussen versleten, bij 2 bussen zat de spuitmond verstopt. Toen heb ik het witte spuitdopje er af gehaald en de spuitbus op de kop op de werkbank gezet en er een tik op gegeven. Zo werd hij telkens weer schoon en kon ik hem weer gebruiken.

Verder houdt de Cancoat het erg lang vol. Heb hem in juni vorig jaar op de Renault Megane Coupé van mijn vader gezet, en de beading is nu nog steeds alsof het net is aangebracht, terwijl de laag tussendoor niet geboost is met quick detailer/gyeon cure/wetcoat. En dat met 30.000 km sinds aanbrengen, noem ik toch zeer netjes (auto staat 's nachts wel altijd onder de carport).

Verder is Cancoat heel makkelijk aan te brengen. Het enige waar je mee op moet passen is het uitpoetsen. Zorg voor goede belichting en ga er liever een keer te veel over heen met uitpoetsen dan een keer te weinig.
 
  • Leuk
Reactions: Sequel77
na lang twijfelen ook vorig jaar de cancoat geprobeerd op de vriendin haar auto (kwam nooit zo nauw)
ben na 4 maand nog altijd supertevreden ervan! heel mooie beading, zelfs al is de auto bv twee weken niet gewassen. na het wassen top ik af met cure. is voor mij zeker een blijver in de collectie.
ik had hem wel gekleid, twee stappen gepolijst, ontvet met prep en dan aangebracht.
 
Er komt inderdaad een nieuwe cancoat. De Q2 Cancoat.

Uitleg Gyeon:

New CanCoat is here! 200ml which is about 20% more of the same properties liquid with just spray-on application. Same price, but new, great packaging and a free microfiber in the set. Each set contains of 2 sprayers with a very clear guide to clean them after use. So if you brake 1, you have one more chance to clean the 2nd after use(it will brake after around 48h if not cleaned).

12419173_1741715299391934_8778976489294504413_o.jpg
 
Iedereen bedankt voor de reacties. Hier kan ik zeker wat mee. Wil sowieso wachten met aanschaffen. Zag idd dat er een nieuwe versie aankomt.

Wil in het voorjaar een paar dagen uitrekken om dit goed aan te pakken. Met jullie tips gaat dit zeker lukken!
 
Dat is een juiste ingesteldheid, een paar dagen uitrekken ;)

Neem rustig je tijd, leer met alles te werken en probeer rustig uit.
 
  • Leuk
Reactions: egbert
Deze week is het zover, heb er nu rustig de tijd voor dus wil het goed gaan aanpakken. Maar heb nog een aantal vragen.
*Waar kan ik de auto voor het aanbrengen van de coating het best mee wassen?
*Is een rondje finale genoeg om de lak voor te bereiden op de coating?
*Als ik me niet vergis moet de coating 24 uur uitharden, is een 2e laag beter?
*Is het goed om na 24 uur Gyeon Cure aan te brengen?

Weet nog niet goed hoe ik hem ga polijsten. Heb Scholl S30+ staan, en Monello Finale. De witte pad is raadzaam voor de laatste stap?

Voordat de auto voorzien wordt van Cancoat ontvet ik hem eerst met Gyeon Prep.
 
* Wassen met een shampoo zonder toevoegingen is aan te raden als je niet gaat cleanen/polijsten. (Toevoegingen zullen de hechting verslechteren of vrijwel voorkomen)

* Als je met een licht polijstmiddel als Finale/S30 de laatste defecten kan verwijderen, is dit prima.

* Ik ken de CanCoat persoonlijk niet, maar als layeren mogelijk is zal de totale dikte ietsjes toenemen en dit is altijd beter.

* Als de CanCoat na 24 volledig is uitgehard, dan zal je vast wel de Cure aan kunnen brengen. Uitgehard = Uitgehard.

* S30 en Finale zijn vrijwel vergelijkbaar qua cuttingfacor. In de basis kan je deze inderdaad gebruiken op de witte Monello Raffini Foam Pad.


Als je auto vrijwel defectvrij is, dan kan je met een finishing polish de boel nét wat strakker krijgen. Dit is waarschijnlijk net zo snel als machinaal een cleaner aanbrengen, maar dan zelfs beter.

Uiteraard goed wassen, kleien, polijsten en ontvetten alvorens de CanCoat aan te brengen.



Greetz
 
Ik ook zeer tevreden over de Cancoat. Makkelijk aan te brengen, en heerlijk resultaat.
Ik had mijn wagen driestaps gepolijst en voorbereid met verdunde Isopropyl ongeveer zelfde als prep dus.
 
Cure is niet nodig... En zeker niet na 24 uur.

Dit is hoe ik de cancoat aan breng:

Uiteraard eerst goed ontvetten met prep, en dan is de shampoo nog niet zo spannend.
Dan breng ik het eind van de middag/avond aan.
Laat ik en de hele nacht binnen staan... De volgende ochtend doe ik wederom een rondje prep en geef ik de auto nog een laag cancoat... En dan laat ik de auto nog minstens een uur of 8 binnen..
En klaar is Kees... :)

Het staat niet zo voorgeschreven, maar heb die tip ooit van Johan gehad tijdens een clinic en het werkt perfect zo!

Of alleen finale/s30 genoeg is kan ik niet zeggen.... Hangt natuurlijk van de staat van de lak af... Het zal wel de juiste laatste stap zijn.

1 ding... Zorg wel dat de lak strak is, want cancoat verbloemt kransjes zeker niet!

Succes!
 
Cure is niet nodig... En zeker niet na 24 uur.
Geld dit ook voor Gyeon Rim @Zluytr ? ik wil binnenkort Rim aan gaan brengen maar wil wel alles in 1 keer goed doen natuurlijk...
Omdat dit land je af en toe kan verrassen met een bui wil ik dit graag zeker weten...