• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon q2 trim en gyeon q²m prep.

@Steven130690 - Ik denk dat er maar weinig overblijft wanneer je coating op zijn eind loopt. En wat er overblijft, zal in de poriën van het kutstof getrokken zijn en Trim leg je eigenlijk merendeels OP het kunststof.

Althans, dit is mijn vermoeden.
 
Het bestaan van glascoatings is ook gewoon nog te kort. En herapplicatie heeft nog niet vaak plaatsgevonden, onze TRIM tests houden het langer dan 2 jaar uit momenteel :)
 
Ow, donders! Neem mij niet kwalijk, heren. Wilde niet met vleeswaren gooien. Mijn oprechte excuses voor deze rare... laat ik het maar een typfout noemen. :)


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Ik wil Gyeon trim en prep vooraf proberen op mijn oude wagen (testen voor ik het probeer op de nieuwe binnenkort).

Nu zoek ik nog een goeie apc te gebruiken voor ik prep toepas op de trim (voor de oude wagen). Op carclean zie ik enkel grote gallons?Ik had graag een kleine bus gehad om eens te proberen. Welke raden jullie me aan?

-welke verhouding (water,apc) zouden jullie gebruiken om trims te ontvetten?
-mag apc op autolak komen?
-ik wou aanbrengen met een doek (niet rechtstreeks spuiten). Kan dit?
 
Poorboys World - APC+D is er in een Liter Fles en zelfs een sample van 100m.

Deze APC gebruik ik al sinds dat ik begonnen ben met detailen. Voor trims zou ik 1:10 aanhouden. Er mag best wat power in zitten om goed te reinigen en daarna ga je toch nog Prep gebruiken om eventuele resten van APC te verwijderen. Het kan ook puur, maar dat is een beetje overkill. :p

Je zal niks slopen ofso, maar met een hoge verhouding of zelfs puur kan je trim dof worden omdat je een heleboel natuurlijke oliën weghaalt. Da's verder geen ramp, de Trim voed ook.

APC kan op autolak, maar ik zou het droogt dan op en maakt de lak stroef/schraal. Als het er op komt is het niet erg, maar haal het wel effe weg. (Bijv. met je doek + Prep als je toch de trims afneemt)

APC op je doek en dan wrijven, dat is prima.



Greetz
 
Poorboys World - APC+D is er in een Liter Fles en zelfs een sample van 100m.

Deze APC gebruik ik al sinds dat ik begonnen ben met detailen. Voor trims zou ik 1:10 aanhouden. Er mag best wat power in zitten om goed te reinigen en daarna ga je toch nog Prep gebruiken om eventuele resten van APC te verwijderen. Het kan ook puur, maar dat is een beetje overkill. :p

Je zal niks slopen ofso, maar met een hoge verhouding of zelfs puur kan je trim dof worden omdat je een heleboel natuurlijke oliën weghaalt. Da's verder geen ramp, de Trim voed ook.

APC kan op autolak, maar ik zou het droogt dan op en maakt de lak stroef/schraal. Als het er op komt is het niet erg, maar haal het wel effe weg. (Bijv. met je doek + Prep als je toch de trims afneemt)

APC op je doek en dan wrijven, dat is prima.

Greetz

Bedankt voor de info, zeer duidelijk.

Kort vraagje:

1) Prep mag dus (als het perongeluk gebeurt) op de lak komen zonder dat het wax of zo wegneemt dan? Apc is dus veel agressiever.

2) Bij het aanbrengen van apc kan ik na het afvegen gewoon meteen prep gebruiken, of moet ik eerst het bewerkte deel (apc) wassen met auto shampoo alvorens ik prep gebruik?

3) Schuimt apc en prep?

4) Bij het sample van poorboys staat 'Let op: dit product is al klaar voor gebruik, verdunnen is niet meer nodig!'Zou dit nu verdunt zijn tot 1:10 of moet ik voor de zekerheid nog even verder verdunnen?
 
1) Prep mag dus (als het perongeluk gebeurt) op de lak komen zonder dat het wax of zo wegneemt dan? Apc is dus veel agressiever.

APC is een sterke reiniger op basis van zouten, Prep is een reiniger op basis van alcohol. Beide zullen wax of sealant behoorlijk aantasten.

2) Bij het aanbrengen van apc kan ik na het afvegen gewoon meteen prep gebruiken, of moet ik eerst het bewerkte deel (apc) wassen met auto shampoo alvorens ik prep gebruik?

APC aanbrengen, inwerken met een kwastje, afvegen (klinkt alsof je net bent wezen ****) waardoor het kunststof schoon. Nu moet je nog ontvetten, dit doe je met Prep. Dit op een doek sprayen, wrijven over je kunststof en nawrijven met een droge schone kant. Dus niet nodig om te wassen.

3) Schuimt apc en prep?

APC schuimt wel, Prep niet. Vanwaar deze vraag? Dit lijkt me niet iets wat relevant is voor de verwerking ervan...

4) Bij het sample van poorboys staat 'Let op: dit product is al klaar voor gebruik, verdunnen is niet meer nodig!'Zou dit nu verdunt zijn tot 1:10 of moet ik voor de zekerheid nog even verder verdunnen?

Ik zou deze verhouding gewoon aanhouden. Ik gok dat dit 1:20 is verdund.
Deze kun je gerust gebruiken zoals deze wordt aangeleverd.
 
Nog één kort vraagje:

* Ik wou afplaktape van 3m gebruiken (18 mm breed). Als dit plakt op lak die gewaxt is, trek je dan de waxlaag er mee van af als je de tape verwijderd waar deze geplakt heeft (misschien en stomme vraag...)?

* Ik veronderstel ook dat als deze tape na één dag verwijderd word, er geen lijmresten aanwezig blijven op de lak (ik heb op het forum al hier en daar gelezen dat het soms zeer moeilijk te verwijderen is als deze er zijn). Maar deze mensen hadden de tape er wel 4-5 dagen opplakken?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag qyeon q2 trim gebruikt op mijn broer zijn oude renault megane ( 17 jaar oud). Bij deze wagen was de kunststof nog nooit behandeld. Ik heb de wagen gepoetst en gedroogd. Nadien stukken van de bumper bewerkt met prep (ik heb maar bepaalde stukken gedaan en afgeplakt om na een paar maanden de niet bewerkte stukken te kunnen vergelijken).

Ik heb nadien 1 laag aangelegd, 3 minuten laten intrekken en nadien afgeveegd. 2 uur later heb ik een 2de laag gelegd. Het resultaat is wel heel goed, nu afwachten hoe het evolueert.

vraagjes:

1) Hoe kan je weten of je aangebrachte lagen dik genoeg zijn? Is dat afgaan op je gevoel of...?

2) Bij deze wagen heb ik 2 lagen aangelegd, is dat bij een nieuwe wagen ook nodig (zodat je zeker geen plekje bent vergeten), of totaal overbodig?

3) Ik heb de druppelteller niet gebruikt die bij de trim zat verpakt. Het flesje had zelf al een soort druppel teller in het flesje. Is dit ok, of best de druppelteller gebruiken (maar dan moet je eerst dat plastiek ding uit het flesje trekken, of...)?

4) Hoe lang blijft trim goed in het flesje? Spreken we dan over weken, maanden...?

5) Ik heb op internet op sommige plaatsen kunnen lezen dat je gyeon trim best kan aanbrengen tussen 15 en 20 graden buitentemperatuur. Kan dit ook bij een koelere temperatuur en moet het product dan gewoon wat langer er in trekken? (mijn wagen komt pas november- december, daarmee...).

6) Bij de prep heb ik de verstuiver op de fles laten zitten. Mag dit of best terug de dop erop draaien?

7) Kan je het meegeleverde doekje dat je gebruikt om trim aan te brengen uitwassen samen met microvezeldoeken (met vloeibaar wasmiddel), of zijn deze na gebruikt bedoeld om weg te werpen?
 
Laatst bewerkt:
Huh..? Ik had al gereageerd op jouw vragen, maar zie mijn bericht niet. Vaag!

Ik zal straks even nog een keer reageren, ik heb nu haastige spoed. Haha!
 
1) dat zal je zelf in moeten schatten... ik heb nog nooit meer dan 2 lagen aangebracht.

2) 1 is voldoende.

3) de druppelaar is niet nodig... een hoop mensen hun voorkeur is de manier waarop jij het gedaan heb. Ik vind persoonlijk de druppelaar wel fijner werken.

4) als je het flesjes goed afsluit met de dop en koel bewaard kan je het een goed tijdje bewaren.

5) kan je niet binnen werken? Dat heeft altijd mijn voorkeur bij dit soort producten.

6) ik bewaar het zelf ook met de verstuiver in de fles.. zied aar geen kwaad in.

7) dat kleine doekje om de trim aan te brengen? Die kan gewoon meteen in de kliko
 
1) Hoe kan je weten of je aangebrachte lagen dik genoeg zijn? Is dat afgaan op je gevoel of...?
Breng zo'n 10 druppels aan op de applicator en verdeel het product. Je zal zien dat Trim het kunststof voedt en je kan dus het product uitsmeren tot het iets minder goed begint te voeden. Je kan ook aan de frictie voelen hoe de dekking is.

2) Bij deze wagen heb ik 2 lagen aangelegd, is dat bij een nieuwe wagen ook nodig (zodat je zeker geen plekje bent vergeten), of totaal overbodig?
Wanneer ik een wax of coating 2x aanbreng, is dat om meer dikte te krijgen. Ik weet namelijk zeker dat ik niks gemist heb. Ik zou dus zowel bij een nieuwe als oude auto 2 lagen aanbrengen.
Het kunststof van een oudere auto is misschien dorstiger en dus kan hij het goed gebruiken . Bij een nieuwe auto heb je dan gewoon wat meer dikte.

3) Ik heb de druppelteller niet gebruikt die bij de trim zat verpakt. Het flesje had zelf al een soort druppel teller in het flesje. Is dit ok, of best de druppelteller gebruiken (maar dan moet je eerst dat plastiek ding uit het flesje trekken, of...)?
Ik gebruik ook gewoon het flesje zelf. Deze druppelt ook precies.

4) Hoe lang blijft trim goed in het flesje? Spreken we dan over weken, maanden...?
Maanden. Wanneer je de fles goed afsluit (zonder druppelaar op de fles!) en bij hagelijke temperaturen opslaat.

5) Ik heb op internet op sommige plaatsen kunnen lezen dat je gyeon trim best kan aanbrengen tussen 15 en 20 graden buitentemperatuur. Kan dit ook bij een koelere temperatuur en moet het product dan gewoon wat langer er in trekken? (mijn wagen komt pas november- december, daarmee...).
Ik heb de Trim wel eens bij wat koudere temperaturen aangebracht. Hij bleef toen langer plakkerig, zeg maar. Echter zorgde ik er wel voor dat ik uit de wind stond.
Maar, zoals @Zluytr al aan gaf; Dit soort dingen doe ik liever bij idealere omstandigheden.

6) Bij de prep heb ik de verstuiver op de fles laten zitten. Mag dit of best terug de dop erop draaien?
De sprayer..? Die laat ik altijd zitten. :p

7) Kan je het meegeleverde doekje dat je gebruikt om trim aan te brengen uitwassen samen met microvezeldoeken (met vloeibaar wasmiddel), of zijn deze na gebruikt bedoeld om weg te werpen?
Als je tijdens het gebruik steeds weer product erop doet, zal het niet uitharden. Leg je het doekje nadien even aan de kant, dan word hij hard.
Je kan 'm meteen in warm water leggen en het misschien voorkomen, maar ik zou ze gewoon weggooien na gebruik.



Greeetz
 
Bedankt voor de reacties. Ik kan wel binnenwerken, maar in de maand december kan het overdag al voorkomen dat je de 10 graden niet meer haalt. In mijn garage is het dan iets warmer, maar daar haal ik natuurlijk nooit 20 graden.

Ik zal afwachten en hopen op een warmere dag in die maand :). Kunnen jullie ook nog een kort antwoord geven op mijn vraag over afplaktape (zie post 31 in dit topic).
 
Tape plakken op je lakwerk met wax, ik denk niet dat je dan finaal je wax eraf trekt.

Mocht je lijmresten ergens op hebben, is dit vrij simpel te verwijderen. Een stickeroplosser is dan een oplossing. Op een doek en wriiven. Echter zal je wax dit minder leuk vinden, haha!



Greetz
 
Ik gebruik de colad tape... heb nog nooit last van lijmresten gehad.

Als je binnen werkt kan je ook met 10 graden best de trim aan brengen hoor.
 
Mijn wagen gaat midden december aankomen (heb nog een gebeld naar de garage). Dus we zijn bijna van het lange wachten af :). Ik heb de afgelopen dagen de temperatuur in mijn garage eens bekeken (het vriest momenteel 's nachts). Ik behaal binnen temperaturen tussen de 6 en 10 graden. Ik schat dus in dat de temperatuur niet veel lager dan 5 graden gaat zijn. 10 graden halen word dus wel moeilijk.

Is er iemand die zelf de ervaring heeft met qyeon trim aanbrengen met temperaturen rond de 5 graden? Raar dat gyeon op de website en in de handleiding geen applicatie temperatuur aanraad?