• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Quartz demodagen op 30 april en 1 mei!

Na het verhaal van gisteren denk ik dat degene die geen garage ter beschikking heeft enigszins ontmoedigd is om nog een coating aan te brengen. Ik zou zelf niet weten waar je zo snel een garagebox kunt huren voor 1 nacht, ze zijn er wel, maar zeker niet in iedere gemeente.
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81
De belangrijkste lessen die ik heb geleerd:
1. De Gyon coatings moet je eigenlijk alleen in een overdekte enigszins geconditioneerde ruimte aanbrengen en de auto daar een minimaal een uur of 8 laten staan.
2. Een sterk ontvettend afwasmiddel (zoals Dreft) is een goede keuze om de lak voor de behandeling goed te ontvetten.

Het afwasmiddel het liefst met 40-50 graden water, zodat de polijst oliën gemakkelijk oplossen tijdens het afwassen.
De auto moet ook volledig goed droog zijn alvorens te beginnen aan de coating.

Belangrijkste wat ik ook geleerd heb is om de coating DIRECT af te nemen na een deel opgebracht te hebben. De coating hecht meteen in enkele seconden op de lak.

Mis je een spot met uitwrijven is dat niet erg, tijdens het afnemen verspreid je het product ook op plekjes die je gemist hebt.

Cure tijd van de coating is 2-3 weken (uitharden). Tot die tijd mag je geen zware chemicaliën gebruiken (zoals snow foam), die verslechteren het proces. In deze tijd mag je ook geen hybride waxen gebruiken op de coating.

Ik zal vast nog een hoop vergeten zijn, maar dit waren voor mij de belangrijkste dingen.
 
  • Leuk
Reactions: BjornGTR en Sugr_81
Ik denk dat het met CanCoat wel meevalt met binnen aanbrengen. Stel je zorgt dat de auto zaterdag klaar is zodat je zondag alleen even een snelle was en een beetje Prep nodig hebt. Zondag om 9-10 uur starten met coating en dan ben je rond 10:30-11:00 wel klaar max. Als het dan heel de dag droog blijft dan is dat echt wel genoeg.
Of de auto nu 's nachts binnen staat of overdag van 11-19 buiten dat maakt volgens mij weinig uit.
Zeker in het normale seizoen komt er voor 19:00 nog geen dauw op de auto en dat is belangrijk.

Schijnt de zon? Zet dan de auto na het coaten in de zon.
 
Dank jullie wel heren voor het delen van deze informatie. Ook voor mij toch weer leerzaam.
Ik kon helaas niet. Daarom is dit leuk EN informatief om te lezen.
Hebben ze ook verteld hoe je het uiteindelijk weer kunt verwijderen?
Dat is het enige wat ik nog nooit gedaan heb eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt het alleen verwijderen met polijstmiddel. Andere middelen zorgen alleen dat de beading en de vuilafstotende werking verminderen of verwijderen.
De coating met beschermende werking blijft echter aanwezig, dit kan wel jaren zijn.

De man adviseerde ook om elk jaar even te finishen met een polijstmachine en dan weer een nieuwe laag coating te leggen om hem te onderhouden, zo heb je ook meteen weer een gloednieuwe beading etc.
 
De man adviseerde ook om elk jaar even te finishen met een polijstmachine en dan weer een nieuwe laag coating te leggen om hem te onderhouden, zo heb je ook meteen weer een gloednieuwe beading etc.

Klopt. En hij vertelde daarbij ook sommige Gyon coatings (ik ben even kwijt welke) ook onderhouden kunnen worden met een NATUURLIJKE wax. Dat werd zelfs min of meer aanbevolen.
 
Klopt. En hij vertelde daarbij ook sommige Gyon coatings (ik ben even kwijt welke) ook onderhouden kunnen worden met een NATUURLIJKE wax. Dat werd zelfs min of meer aanbevolen.

Dat klopt niet helemaal, dat is alleen maar tijdens de drie weken cure tijd van de coating. Als de coating volledig uitgehard is kan je er elke wax op smeren.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Op de Nanolex dag werdt vermeld dat een wax op een coating smeren geen zin had omdat deze er niet goed op hecht. Ik vond het dan ook tegenstrijdig dat de man van Gyeon wel aanraadt om de coating te beschermen met een natural wax. Waarschijnlijk zou ik ook gewoon een wax op een coating smeren, maar dat terzijde.
 
Laatst bewerkt:
Een coating of wax bied nooit bescherming voor je auto krasvrij te houden, krassen komen door het wassen niet door het rijden.
Daarom is het zo belangrijk om heel goed en regelmatig te wassen.

Dus het liefste met HD reiniger, en wassen met 2 emmers met roosters erin.
 
En hij vertelde daarbij ook sommige Gyon coatings (ik ben even kwijt welke) ook onderhouden kunnen worden met een NATUURLIJKE wax. Dat werd zelfs min of meer aanbevolen.
De natural waxen die hij vermelde zijn van Swissvax en Zymöl, en ik geloof dat Dibbuz de de DJ Rainforest Rub toevoegde.