• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Quartz demodagen op 30 april en 1 mei!

Klopt. En hij vertelde daarbij ook sommige Gyon coatings (ik ben even kwijt welke) ook onderhouden kunnen worden met een NATUURLIJKE wax. Dat werd zelfs min of meer aanbevolen.

Interessante discussie!
Wat ik vanmiddag begrepen heb is: alleen om de coating tijdens het uitharden (de eerste 2 a 3 weken) te beschermen kun je aftoppen met een natuurlijke wax. Om de coating te onderhouden gebruik je Cure, deze is 1:1 te verdunnen met demi-water (werd verteld als tip).

Wat mij tevens opviel was de hoeveelheid repel bij View; hiervoor geldt dus niet Less is more.

Helaas heb ik ook geen "gesloten" ruimte om een coating aan te brengen (wie heeft er, buiten Diventa Bella, nog meer een geconditioneerde ruimte? Alleen goed ventileren is voldoende), maar wat @Dibbuz schrijft over de Cancoat ga ik dit jaar uitproberen op de 206CC (heb nog een spuitbus 1e versie staan), tevens heb je voor het aanbrengen van Rim alleen een tuin- of keukentafel nodig.

Het was in ieder geval een leuke, leerzame middag, was voor mij de 1e keer een bezoek aan CCHQ.
Tevens @Jansen ontmoet. Hartelijk dank voor de gastvrijheid Johan en Dennis! Was zeker de moeite waard om Nederland diagonaal te doorkruisen ('s morgens om 10:15 uur vertrokken, 's avonds 18:40 uur thuis) en uiteraard niet met lege handen....

Hieronder nog 2 foto's die ik snel heb gemaakt:
Gyeon demo 2.jpg Gyeon demo 1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zie op bovenstaande foto iemand die er zaterdag morgen ook bij was, of is dat zijn tweelingbroer? :sweat:
 
De clinic was zeer leerzaam. Vooral voor een beginner zoals mij viel er veel te leren.
Meteen een Gyeon Q²M Smoothie, en Monello Non ferro meegenomen.
 
@Dibbuz Ik las dat de auto na het aanbrengen van Cancoat best in de zon mag "uitharden". Hoe zit dat met een 2e laag aanbrengen? Hoeveel tijd moet of mag daar tussen zitten?

Woon naast een bouw, dus in de zon uitharden is hier niet mogelijk, vanwege het stuifzand.
 
@Dibbuz Ik las dat de auto na het aanbrengen van Cancoat best in de zon mag "uitharden". Hoe zit dat met een 2e laag aanbrengen? Hoeveel tijd moet of mag daar tussen zitten?

Woon naast een bouw, dus in de zon uitharden is hier niet mogelijk, vanwege het stuifzand.

Als ik het goed begrepen heb geldt voor alle coatings van gyeon minimaal één uur tussen de lagen in, beste is 4 uur.

Maar dan heb je het over een geconditioneerde ruimte.
 
  • Leuk
Reactions: BjornGTR
Wat is hier de definitie van een geconditioneerde ruimte?
Of bedoelen jullie gewoon een garage of ander soort droge ruimte waar vocht of condens geen kans krijgen?
 
Waar hij het over had was een gesloten ruimte zoals een garage.
Vooral belangrijk om reflecterend licht te gebruiken om goed te zien wat je doet terwijl de coating aangebracht wordt. In het zonlicht zie je veel "oneffenheden" met uitsmeren niet.
Hij adviseerde wel om toch iets van ventilatie te creëren als je met een coating aan de gang gaat, deur op een kiertje.

Dus een soort van lamp indirect op je auto laten schijnen door hem tegen de muur licht te laten geven.
 
  • Leuk
Reactions: BjornGTR
Ik heb nog expliciet gevraagd hoe lang de tijd moet zijn tussen twee lagen CanCoat, en dat hoeft niet zo lang te zijn als met de andere coatings. Als je de hele auto gedaan hebt kan je gewoon beginnen aan de volgende laag.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy