• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Trim - Na 2 maanden plotseling witte druppels?

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.919
193
34
Leersum (Utrecht)
Heya GlimKezen,

In een ander recent topic raadde ik iemand aan om Gyeon Trim te gebruiken. Ik heb hier goede ervaringen mee. Toevallig kwam ik bij de eigenaar van een Ford Transit waar ik op de nieuwe kunststof bumpers, en de rest ook maar niet nieuw, de Gyeon Trim had aangebracht. Deze zei dat er op het kunststof ineens witte vlekken zaten en ik schrok eigenlijk een beetje. Ik had dat niet verwacht, dus ging even kijken bij de bus.

De vlekken leken van druppels te zijn, dus ik dacht meteen aan water dat was blijven liggen en kalk achter had gelaten.

2 maanden geleden inmiddels en ik heb het regelmatig gechecked.


Nu vroeg ik mij af; De gehele bus is behandeld met het product.

Grove kunststof van de bumpers en spiegels + adapters.
Het fijne kunststof van de stijlen, handvaten, stootstrippen, grill, plaat onder ruitenwissers.
Rubbers.

De witte (druppel) vlekken zijn nu zichtbaar op het grove/poreuze kunststof;

De bovenkant van de spiegels.

Kan mij voorstellen dat druppels hierop blijven liggen.

Op de bovenkant van de adapters.
Hier loopt het water meteen af.

Op de bovenkant van de bumper, onder de gril.
Kan mij voorstellen dat druppels hierop blijven liggen.

Op de bovenkant van de bumper, op de afgeronde hoeken.
Hier loopt het water meteen af.


De meest logische plek waar water kan blijven liggen is de achterbumper. Deze is helemaal vlak. Hier zitten echter géén vlekken.

Nu ga ik er dus van uit dat het kalk vlekken zijn, dit idee heb ik. Maar dit zou toch niet dóór een coating heen zijn gegaan?

Ook ligt het op de ene plek wél, de andere niet. Bij het ene kan het blijven liggen, de ander moet het meteen aflopen.


Ik heb al het kunststof schoongemaakt en ook met Prep ontvet, daarna het product aangebracht. Na 2 maanden ziet het er allemaal nog uit als toen ik het aanbracht, op die plotselinge vlekken na.


Heeft iemand een idee wat hier gebeurt?

Zelfs met onverdunde APC+D kreeg ik de witte vlekken niet weg. Na deze APC+D heb ik het opnieuw met Prep ontvet en dan maar een nieuwe laag opgezet. Het verdoezelde de boel een beetje, maar het kwam er nog steeds doorheen.

2 maanden alles goed, nu ineens vlekken....



Greetz
 
Hey RedCat,

Ik dacht al dat er om een foto gevraagd zou worden. Echter zou dit niets meer laten zien dan wat ik al beschreef; Witte doffe vlekken/druppels, leek op kalkvlekken.

Zout of chloorhoudend water... Hmm... Geen idee, dit moet dan per ongeluk ergens gebeurd zijn. De bus is niet gewassen totdat de vlekken gezien waren.
Zou ook wel toevallig zijn dat dit dan symmetrisch is gebeurd;

Midden van voorbumper en beide hoeken,
beide spiegels en adapters,
lichtelijk op de kunststof plaat onder ruitenwissers... Hey wacht is, terwijl ik dit zo schrijf bedenk ik met dat de bovenkant van de ruitenwissers (het staal) ook onder de witte druppels zaten. Aanzienlijk witter.

Zou het dan misschien komen door ruitenwisservloeistof??? (Wel vaag dat het dan op de voorbumper zit, maar You Never Know...

(De eigenaar kennende is dit gewone ruitenwisservloeistof, niet met speciale goedjes of extra's erin)


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: David
Hey RedCat,

Ik dacht al dat er om een foto gevraagd zou worden. Echter zou dit niets meer laten zien dan wat ik al beschreef; Witte doffe vlekken/druppels, leek op kalkvlekken.

Zout of chloorhoudend water... Hmm... Geen idee, dit moet dan per ongeluk ergens gebeurd zijn. De bus is niet gewassen totdat de vlekken gezien waren.
Zou ook wel toevallig zijn dat dit dan symmetrisch is gebeurd;

Midden van voorbumper en beide hoeken,
beide spiegels en adapters,
lichtelijk op de kunststof plaat onder ruitenwissers... Hey wacht is, terwijl ik dit zo schrijf bedenk ik met dat de bovenkant van de ruitenwissers (het staal) ook onder de witte druppels zaten. Aanzienlijk witter.

Zou het dan misschien komen door ruitenwisservloeistof??? (Wel vaag dat het dan op de voorbumper zit, maar You Never Know...

(De eigenaar kennende is dit gewone ruitenwisservloeistof, niet met speciale goedjes of extra's erin)


Greetz


Heb je nu al kunnen achterhalen wat het probleem met de witte druppels heeft veroorzaakt? Ik hoor en lees veel goeds over dit product, maar ik zou het jammer vinden als ik dit probleem ook ervaar bij mijn nieuwe wagen binnenkort (wou het plastic meteen met dit product aanpakken, daarmee...)
 
Ik heb toevallig deze bus recent weer gewassen. De vlekken waren weg en op sommige plekken liet de coating los. (Witte waasjes, meer niet)

De vlekken zijn denk ik toch veroorzaakt door een externe factor. Ik heb Trim regelmatig gebruikt bij details en op mijn eigen auto, maar daar moet ik tot op heden nog rare dingen tegenkomen.


Trim zou ik nog steeds adviseren. Zorg er simpelweg voor dat het kunststof goed schoon is en dan aanbrengen.



Greetz
 
Ik heb deze vlekken ook op mijn dakstrips die in de trim staan. Echter trekken ze bij mij binnen een paar uur na de regenbui weer weg. Geen idee hoe dit komt.
 
Zou het kunnen dat het 'soort/gebruikte' plastic misschien anders is per wagen (fabrikant)? Nogal raar dat de ene auto vlekken krijgt die spontaan verdwijnen na een bepaalde tijd (al dan niet door een externe factor). En de andere altijd vlekken heeft als het regent en die ook weer spontaan verdwijnen.
 
Ik denk vrijwel zeker te weten dat de witte blaasjes gewoon vocht is onder de coating. Vooral op een grove/poreuze ondergrond is het lastig alles egaal te coaten. Vooral dan is het zaak meerdere lagen aan te brengen en secuur te werken.
Als de coating door gebruik/leeftijd dunner wordt kunnen er ook miniscule openingen ontstaan (hoeft maar een speldeprikje te zijn) in de coating waaronder het vocht zich (tijdelijk) kan ophopen. Dit veroorzaakt een wit blaasje. Als het langere tijd droog is of de zon staat erop, dan verdampt het vocht weer en is het blaasje weer verdwenen.
 
Ik denk vrijwel zeker te weten dat de witte blaasjes gewoon vocht is onder de coating. Vooral op een grove/poreuze ondergrond is het lastig alles egaal te coaten. Vooral dan is het zaak meerdere lagen aan te brengen en secuur te werken.
Als de coating door gebruik/leeftijd dunner wordt kunnen er ook miniscule openingen ontstaan (hoeft maar een speldeprikje te zijn) in de coating waaronder het vocht zich (tijdelijk) kan ophopen. Dit veroorzaakt een wit blaasje. Als het langere tijd droog is of de zon staat erop, dan verdampt het vocht weer en is het blaasje weer verdwenen.

Zou inderdaad ook kunnen (omdat het probleem bij de topicstarter ook pas begon na 2 maanden). Dus eens als je witte blaasjes hebt zit je met miserie als je Gyeon trim gebruikt, want de ts kreeg de blaasjes niet weg door opnieuw een trim laag aan te leggen of door met prep opnieuw te ontvetten? Of hoe zou je dit anders kunnen oplossen? Ik heb dit product nog nooit gebruikt, daarmee.

Mijn nieuwe wagen die binnenkort komt (Volkswagen Beetle dune) heeft aan de achterbumper, onderaan een stuk plastic wat bij regenweer constant nat word door het opspettende water van de wielen. Kan dus zijn dat je daar al snel witte blaasjes kan krijgen (als je ze ook kan wegkrijgen op een bepaalde manier is dat niet erg, maar anders...)
 
Wat ik uit het verhaal van Quantoxx haal, is dat er een nieuwe laag is aangebracht terwijl de vlekken nog zichtbaar waren. Dat betekent dat het vocht er nog in/onder de coating zit en door de nieuwe laag afgesloten is, en dus ook niet meer weg kan (en dus blijvend zichtbaar is).
Enigste manier is om de coating te verwijderen (melamine sponsje???), goed laten drogen, en vervolgens een aantal nieuwe lagen aanbrengen.