• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon trim vs black WoW pro en alternatieven

Steven130690

Detailing chief
1 sep 2016
239
85
33
Beste,

Ik wil de trims van mijn aankomende nieuwe auto goed beschermen tegen uv... (Kortom tegen verkleuring en veroudering). Ik heb veel goede gehoord over trim, maar nu heb ik ook black WoW pro gezien. Afgaande op de reviews is dit ook geen slecht product maar de standtijd is korter. Bij trim heb ik op het forum al kunnen lezen dat het witte plekken kan geven die moeilijk te verwijderen zijn. Daarom dat ik nogal twijfel over welk product nu het meest 'save' is om aan te brengen.


- Is er iemand die ervaring heeft met beide producten?
- Wat is nu precies het verschil tussen de 2? (Aanbrengen product (makkelijk-moeilijk), beste bescherming, samenstelling...)
- Ik ben niet te lui en wil een product meermaals aanbrengen per jaar. Ik heb ook totaal geen ervaring met trim bewerking. Welke product zouden jullie me dan aanraden?
- zijn er nog zeer goede alternatieven op de markt?
 
Gyeon Trim is een coating. Standtijd lang.
Black wow is een dressing. Standtijd redelijk
Auto finesse Revive is een dressing. Standtijd redelijk
Solution finish is een dressing welke echt diep in de plastic delen trekt. Standtijd lang.
Vroeg of laat zal alles vervagen en op dit moment gebruik ik Solution Finish en Revive.
 
Ik gebruik tegenwoordig Hubikote HubiTrim. De standtijd daarvan is langer dan Auto Finesse Revive en Black WOW, maar wellicht minder lang dan Gyeon Trim.
 
In mijn ervaring ligt het ook enorm aan het type kunststof.

De Gyeon - Trim zit op mijn stootstrippen al een jaar. Dit kunststof is dan ook heel glad. De Trim zit op een Ford Transit nu ook bijna een jaar, maar daar zie e goed dat op grof kunststof de boel al finaal weg is, op weer wat fijner kunststof zie je dat het op z'n eind loopt en weer op hetzelfde kunststof aan een andere kant, daar is het nog strak. Met name het fijne kunststof op de A-stijl en ruitenwisserplaat zijn no goed.

Achterbumper; Duidelijk dat de coating op z'n eind loopt. De bumper is echter wel goed beschermd geweest voor een lange tijd.

20160921_100342.jpg



Zelfde soort kunststof van de voorbumper; Is meer aan factoren blootgesteld en toch is deze nog wél strak.

20160921_100421.jpg



Kunststof van de spiegel is heel grof, de adaptorplaat is weer iets fijner. Hier is duidelijk dat de coating weg is en de bol al weer dorstig is.
Kunststof van de A-stijl en ruitenwisserplaat is in tegendeel juist nog mooi.


20160921_100405.jpg


De Gyeon - Trim is voor mij de absolute topper. Maaarr... Ik moet zelf even opletten dat ik het bij bepaalde kunststoffen simpelweg 2-laags opbreng. Ht lijkt alsof bepaalde kunststof simpelweg meer product opnemen en er vervolgens te weinig product over is om een gesloten beschermende laag te vormen.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Ga je voor standtijd, dan kies je een coating. Vaak is een coating iets duurder in vergelijk met een dressing. Ook is de coating beperkter houdbaar dan een dressing. Een dressing is doorgaans ook eenvoudiger op te brengen. Breng je een coating niet netjes op, dan blijft dat lang zichtbaar. Dit is vooral van toepassing op de Dodo Juice Supernatural Quartz Trim. Ik vind de Black Wow veel te vettig. Onder de dressings gaat mijn voorkeur uit naar Poorboys World Trim restorer. Onder de coatings heeft de Gyeon mijn voorkeur.
 
Poorboys Trim restorer aanbrengen met een sponsje. Laten inwerken en daarna uitwrijven met een mf doek.
Super resultaat. Wel eerst goed schoonmaken met apc ofzo.
 
Bedankt voor de vele reacties en jullie hulp en foto's al voorbeeld :)

Ik hoor veel 'coating en dressing'. Op internet lees ik dat het verschil is dat een coating een ondoordringbare laag legt en een dressing een laag die in de trim trekt. Klopt dit of wat is nu precies het verschil?

Mij lijkt een dressing makkelijker daar je deze gewoon kan aanvullen vanaf het moment dat je verkleuring opmerkt en je minder fouten kan maken, klopt dit? (Of moet je eerst ontvetten voor je en nieuwe laag legt)?

Vragen:
- @Ric325i: solution finish is 'lang' qua standtijd. Kan je daar een aantal maanden op plakken, want nu zegt het niet veel. (En waar heb je het gekocht, want het staat niet op Carclean.com ).
- Poorboys trim restorer word meermaals aangeraden in de reacties. Kunnen jullie hier ook qua standtijd even verduidelijken hoelang het blijft (afgaande op jullie ervaringen). En hoelang na het aanbrengen wachten jullie om het met een mf af te vegen?
- zowel een coating als dressing van de opgenoemde producten zijn uv bestendig, alleen de standtijd is eigenlijk het verschil?
 
Hey Steven,

Een coating vormt een harder laagje. Ook deze zal ''in'' je trims trekken, hechten én voeden. Deze laag zal beter bestand zijn tegen weersomstandigheden en mechanische slijtage. (Wassen/aanraken/zand/etc)

Een dressing is een product wat bedoeld is om het kunststof te voeden en beschermen, maar dit is velen malen kwetsbaarder. Dat geeft verder ook niet, want na een wasbeurt + drogen kan je simpelweg de trims een vers likje geven met je dressing.


Greetz
 
@Quantoxx Ik heb nog een vraagje voor jou i.v.m. gyeon trim (even dit topic terug actueel maken). Ik hebin een ander topicvermeld dat ik de gyeon trim hier heb gebruikt op mijn broer zijn oude renault megane (17 jaar oud). Het product zit er nu 3 maanden op en het is nog steeds prima, ik had 2 lagen gelegd (13 graden buiten, uit de zon, met 2 uur tussen het aanbrengen van de 1e en 2e laag). Ik heb gelezen en op de foto's hierboven gezien van jou behandeling dat er op de eerste foto van de achterbumper een wit residu aanwezig is. Is dit vocht onder de coating of wat zie ik nu precies en krijg je het weg door een nieuwe laag aan te brengen door vooraf te ontvetten met prep (want zoals op de foto is het echt niet mooi meer). En ziet na het verliezen van de coating een bumper er altijd zo uit (stukken waar de coating nog zit en andere stukken zonder coating)?

Ik heb ook gelezen gehad in één van jou topics dat je problemen hebt gehad met een bumper waar witte vlekken opkwamen 2 maanden na aanbrengen van gyeon trim. Je kreeg deze vlekken niet weg, ook niet na het opnieuw aanbrengen van gyeon trim.

Dus nu zit ik een beetje met (angst) om het product te gebruiken op de trims van mijn nieuwe wagen (ik wil helemaal niet de pech hebben om na een paar maanden witte vlekken op de trims te hebben die er niet meer uitgaan). Bij een 'dressing' dien je gewoon product bij op te brengen na een aantal (weken) zonder dat het deze problemen kan vertonen (dit is wat ik heb begrepen bij dressings, ze zijn veiliger maar moeten frequenter worden aangebracht).

Een dressing is voor mij ook prima, maar dan met zekerheid één die niet uitloopt en goed beschermt tegen uv straling.

Kortom ik zit nu met een dilemma of moet ik totaal geen angst hebben om het aan te brengen? En heb jij toevallig pech gehad met die witte vlekken (foutje in je werkwijze ontdekt) of...?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit problemen gehad met Gyeon trim. Werkt perfect en blijft ongeveer een jaar zitten. Mocht je een dressing willen, raad ik je de autofinesse revive aan, die blijft ook al snel een maand of 2 zitten en geeft een mooie beading op het kunststof. Ik vind die van autofinesse persoonlijk beter dan die van Poorboys (heb ze alle twee gehad).
 
Ik heb nog nooit problemen gehad met Gyeon trim. Werkt perfect en blijft ongeveer een jaar zitten

1) Ziet jou trim er ook wit beslagen uit als de coating bijna uitgewerkt is (zoals de foto's bij post 4). Of hoe ziet dat er precies uit? Of breng je een nieuwe coating aan voor de oude volledig weg is (sporen van veroudering toont)?

2) Hoe lang heb je het al gebruikt (ook opnieuw aangebracht), en je hebt nooit last gehad van witte vlekken?
 
@Steven130690 - Ik moest even teruglezen, maar ik denk dat het antwoord al in die eerdere reactie staat. Kort samengevat; Het type kunststof is naar mijn idee belangrijk. Oo de bovenstaande bus zit veel kunststof en het betreft een werkbus. Deze zijn keestal niet bedoeld om strak te blijven want vervangen kost niet zo veel.

Ik heb zelf geen vrees om het aan te brengen. Ik zal dan wel gretig zijn met de dikte, dus wss 2 lagen. Bij de werkbus is het 1 laag geweest en ik denk dus dat het kunststof te dorstig was en de toplaag daardoor te dun. Niet veel later breekt de coating, denk ik, open en kan vocht en dergelijke weer ziin gang gaan.


Greetz
 
@Quantoxx Heb je zelfs op je trims na een jaar al een extra laag gelegd (kortom, wacht je tot je slijtage van de coating ziet of doe je het er al opnieuw op voor slijtage waarneembaar is)?

p.s: Ik leg waarschijnlijk 2 lagen achter elkaar als ik gyeon trim zou gebruiken...
 
@Steven130690 - Op mijn BMW E36 zit het al flink lang. Zie niet van die wazen zoals bij de bus. Eerlijk gezegd werkt het hier blijkbaar zo goed op, dat ik er niet eens meer op let, hahaa!

2 goede lagen op de juiste manier (droogtijd,etc) zal denk ik voor een noemenswaard8ge standtijd zorgen, lijkt mij.

Momenteel weet ik ook nog niet goed hoe je deze Trim kan verwijderen. Klakkeloos een nieuwe laag over een bestaande laag zou goed kunnen gaan, maar dan wil ik alles droog en schoon hebben. Dan zou ik met de eerstvolgende ZomerPrep er een nieuwe laag overheen kunnen proberen.
 
Ja, ik ga ook nog wachten tot het terug 15-20 graden is voor ik het opbreng op de trims. Jou trims zijn volledig glad zonder motief veronderstel ik (dus geen ruwe plastic).

Mijn trims hebben dit motief (foto van een wit toonzaalmodel):
20160923_121739.jpg
 
@Steven130690 - Ik denk dat de dichtheid van dit kunststof prima is om te coaten. Goed wassen en ontvetten, goed drogen en vervolgens criss-cross 2 lagen aanbrengen. Dan moet het goedkomen.

Dit kunststof heeft een structuur. Het kunststof op bovenstaande werkbus is zo... poreus.. dat je bijna de korrels van de pebbles/pallets ziet zitten.

Bij elke coating denk ik altijd maar; Beter meer lid kwijt zijn aan voorbereiding, dan een korte standtijd en/of slechte werking.


Greetz
 
Hallo cleaners,

Even dit topic nog een kick geven aangezien we volgende week eindelijk de goede temperatuur te pakken hebben om gyeon trim aan te brengen (ik heb gewacht tot het 15 graden was of meer in de garage). Nu heb ik aan de wagen vooraan ook een grill met 'parkeer sensors'. Ik wou deze eventueel ook behandelen met gyeon trim, maar ik weet niet of dat noodzakelijk is (geen idee of de plastic daar veel kleur gaat verliezen door de jaren heen)? En mag gyeon trim op de sensors aangebracht worden, (geven deze dan nog signaal)?

Als ik de rooster zou behandelen, dan zou ik dat op de volgende manier doen:

* Rooster reinigen met born to be mild (hier was ik ook de wagen mee) en deze kwast voor de hoekjes in het plastic proper te maken. https://www.carclean.com/nl/product/Valet_Pro/Valet_Pro_interieur_kwast_19mm_102987?o=pgMTAwNDk4

* Deze sleuven en hoekjes behandelen met gyeon trim en als applicator deze foam on a stick gebruiken. Dit omdat het nogal moeilijk is met enkel een gyeon applicator doekje. Zou het lukken met deze stick om de hoekjes ook te behandelen? https://www.carclean.com/nl/product/Lake_Country/Foam_on_a_Stick_101166?o=srfoam on a

* Iemand die raad kan geven i.v.m. de rooster en de sensors en of dat het aanbrengen van gyeon met foam on a stick werkt?

20170324_170140.jpg

20170324_170125.jpg


Greetz
 
Hey Steven,

Ik zou de roosters inderdaad meewassen met de auto. Daarna zou ik toch voor de zekerheid/extra een APC en ontvetter gebruiken. Denk bijv. aan goed schrobben met APC+D, goed afspoelen en als laatste Prep/EX. Ook deze weer afnemen.

Foam op een stokkie is een mogelijkheid. Echter zou ik dan goed opletten dat je niet een stukje foam met product doet en stukken niet, dan smeer je het op en neem je het meteen weer uit.
Een alternatief is goede make-up pads gebruiken.

De parkeersensors; De sensors zelf zou ik niet doen, of het nou wel of niet kan. Dit soort kunststof is niet hetzelfde ongelakte kunststof als stootstrippen/bumpers/etc.



Greeeetz
 
  • Leuk
Reactions: Steven130690