• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo iedereen

Jeronimo75

Detailing rookie
30 mei 2016
8
15
48
Hallo allemaal, ik ben Jeroen en woon in Zaandam. Samen met mijn vrouw ben ik in het bezit van een mooie zwart Volvo V70 uit 2012, het is een speciaal model voor ons omdat hij uit Zweden is geimporteerd bij de Volvo fabriek. Een zo genoemde company car, met een mooi beige lederen inscription interieur en niet te vergeten een beest van een 5 in lijn 2,5 liter motor :)

Inmiddels heb ik al wat uurtjes poetsen er in zitten, dit allemaal handmatig. Deel voor deel heb ik gekleid, daarna met ultimate compound van Mequiars en vervolgens in de ultimate liquid wax van Mequiars. Dit is soepel verlopen alleen met mijn zeer kritische oogo_O zie ik toch nog kleine krasjes. Afgelopen weekend werd ik geconfronteerd met hevige vogelpoep op het dak wat zorgde voor ingebrande vlekken in de lak. Het leken wel konijnen keutels die er tussen zaten :mad:. Gister heb ik met schuren 2500 grit een paar plekjes gedaan maar krijg het voor 75% goed. Zie de foto's, hoop dat ik ze goed heb geupload..
Heeft er iemand tips?

Is er iemand in de buurt van Zaandam van wie ik een DA machine kan lenen of mij kan helpen, handmatig is het eigenlijk niet te doen met de producten die ik nu heb.
Wou sowieso nog Scholl S3 gold en S30 + proefmonsters bestellen bij Carclean, misschien bied dat uitkomst om handmatig op te brengen na het schuren:sweat:

Jeroen
IMG_2983.JPG IMG_2986.JPG IMG_2984.JPG IMG_2985.JPG
 
Laatst bewerkt:
Beste Jeroen,

Als eerste welkom bij de club.

Jammer van die vogelplekken maar ik ben bang dat ze te diep zijn. De schijt die ze leveren is zo zuur dat het de lak letterlijk laat craqueleren.
Je kunt het bijwerken met wetsanden en polijsten maar beter dan dat wordt het niet... Overspuiten is de enige optie dan nog.
Wel knap dat je een hele auto handmatig doet.

Ik ben zelf woonachtig in Gouda en je bent van harte welkom maar het is een stukje rijden.

P.S. een V5 is bijna onmogelijk maar Volvo's hebben geen V5 alleen maar 5-in-lijn motoren. Wel een beest trouwens, heb zelf een 850R gereden en een 850 sedan en een 480 en een 740 uhm veel dus....

Maarre veel poetsplezier.
 
Beste Jeroen,

Als eerste welkom bij de club.

Jammer van die vogelplekken maar ik ben bang dat ze te diep zijn. De schijt die ze leveren is zo zuur dat het de lak letterlijk laat craqueleren.
Je kunt het bijwerken met wetsanden en polijsten maar beter dan dat wordt het niet... Overspuiten is de enige optie dan nog.
Wel knap dat je een hele auto handmatig doet.

Ik ben zelf woonachtig in Gouda en je bent van harte welkom maar het is een stukje rijden.

P.S. een V5 is bijna onmogelijk maar Volvo's hebben geen V5 alleen maar 5-in-lijn motoren. Wel een beest trouwens, heb zelf een 850R gereden en een 850 sedan en een 480 en een 740 uhm veel dus....

Maarre veel poetsplezier.
Bedoel ook 5 in lijn :)
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Welkom en mooie auto.
Wat betreft het vogelpoep probleem als het er echt inzit kun je setstanden wat je wilt,
Maar dat gaat hem niet worden.
Je kunt het iets verminderen en camoufleren maar je krijgt het er niet uit
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Welkom op het forum Jeroen. Nou ben ik wel benieuwd naar die speciale Volvo foto's

Denk wel (foto is moeilijk te zeggen) dat je met een machine wat meer bereikt.

@Istnogferarie man man kies eens een normale naam VW heeft toch een tijd V5 motoren gemaakt. Btw binnenkort een V5 passat doen.