• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handvat Polo bladert

Stofke

Detailing addict
28 feb 2011
380
62
Onlangs kocht ik mij een 2de wagen voor woon-werkverkeer. Een VW Polo van 2006, het enige minpunt aan de auto was de handgreep van de kofferbak, deze zag er niet al te gezond uit maar ik wou dat wel eens zelf proberen oplossen. Nu had ik gedacht om dit eerst wat op te schuren met korrel 1000, daarna ontvetten en dan kleurlak, drogen en daarna nog een blanke lak. Zou ik eigenlijk voor de kleurlak nog een primer leggen of is dit niet nodig of zijn er die het nog anders zouden aanpakken ? Ik veronderstel dat het handvat aluminium is.

069.jpg
 
Ik zou sowieso minimaal één laag grondlak leggen, 2 lagen kleur en 2 lagen blank...
Dit allemaal MINIMAAL... Liefst denk ik 2 lagen grond, 3 kleur en 3 blank... Als het even kan 2 componenten lak gebruiken...
 
Ik zie 'm nu pas ;)

Metalic zilver is geen makkelijke kleur
Is het geen optie om 'm matzwart te maken :weetniet
Bespaart je een hoop ellende

Ik zou 'm zowiezo demonteren
 
gaat wel wat uitschieten ten opzichte van de rest dat matzwart dan, zou hem toch liefst in het grijs houden
 
ik ken NIETS van herspuiten , maar als ik jou was :

(als het ff mogelijk is natuurlijk ) :

demonteren
schuren tot je zeker bent dat je alle losse verf te pakken hebt
primer
metalliclak
blanke lak

of schuur dit stuk ff goed en breng het naar een lokale carrosserie en vraag wat het kost om dit te spuiten "en passant" , maw als ze net een wagen/stuk moeten spuiten in jouw kleur

kan nooit veel kosten en verf hebben ze toch altijd over voor zo'n extra stukkie !

je kan natuurlijk best eerst eens gaan vragen wat het kost voor je alles demonteert :-b
 
140 euro voor bijna heel de kofferbak, eigenlijk kan ik dit zelf nooit zo mooi krijgen denk ik nu maar
 
@gsm

Wat Ivo zegt dus...

@Stofke

Het ziet er uit alsof er roest of corrosie zit, je moet dan de roestplekjes volledig blank schuren en dan ook op de plaat waar de roest zat goed schuren tot er niets meer zichtbaar is anders komt het sowieso weer terug. Verder het verhaal van Ivo aanhouden.
 
Ik zou het gewoon proberen gewoon flink goed schuren en genoeg lagen verf erover.
Optisch zal het niet snel minder mooi worden en laten spuiten kan altijd nog(!).
 
Beste,

ik heb zelf mijn deurklinken in kleur gespoten, en nog wat andere meuk.

neem aan dat het handvat van kunststof is.
zorg dat je met goed spul werkt, ga naar de betere verfhandel met het laknummer van je wagen (of met de wagen zelf)
en zorg op die manier voor de juiste lak
ga op de volgende manier te werk:

demonteren
schuren (waterproof, minimaal tot korrel 1500) neem 3m voor het beste resultaat
uitermate goed ontvetten met een middel dat de verfhandel aanraad (gebruik zelf vaak aceton, geen nagellak remover en ook geen bouwmarkt troep)
plastic primer spuiten (motip is oke)
na overspuitbare tijd kleur spuiten, dunne lagen tot volledige dekking
na overspuitbare tijd blanke lak spuiten, voor het beste resultaat 2k blanke lak gebruiken.
doe dit alles in een stofvrije en zeer schone ruimte, dan kunnen alle bewerkingen achter elkaar, wanneer je de lage compleet laat drogen moet je weer opruwen voor goede hechting.

neem de tijd!
gr dennis
als je vragen hebt stuur gerust een pb
 
Ook ik heb al het een en ander zelf gespoten. Dat kan zeker goed gaan, maar de beste tip die ik je kan geven is: neem de tijd. Haastige spoed is zeker hierbij zelden goed.
 
Demonteren,blank maken,primen..sanden,lak,sanden.lak,sanden,blanke lak light sanden polijsten finishen en klaar...monteren!:D