• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Helemaal nieuw hier! - Eerste bestelling al geplaatst - Mazda MX-5

Thanks voor de tips allemaal zeg!
Jammer dat ik er met 120 euro natuurlijk niet ben... De DAP is 135, dan heb ik nog minimaal 3 (types) pads nodig en ik denk ook 3 stappen 'spul' dat tikt dan wel heel erg snel aan. Je zit zo tegen de 200 euro aan. (Ik moet eigenlijk nog 70 euro aan spullen extra bestellen.... zit ik al op 340,- totaal. ]d~^ )

Mijn pa is echt zo iemand van; och we spuiten hem wel af met de tuinslang en klaar, dus hij vindt het allemaal maar onzin. :)

Over de 'makkelijkheid' van de Washmitt... geen probleem dat hij niet in de wasmachine kan hoor, ik laat hem wel lekker natuurlijk drogen denk ik. In de winter zal ik hem toch minder vaak poetsen, gok ik.
 
is er niet iemand in de buurt waarvan je een dap kan lenen??

en het verdient ze eigen eigenlijk best terug..
het raffini pakket staat in de shop voor 187 euro..
als je daar 1 keer je wagen mee doet, en de dap hier tekoop aanbied, en hem verkoop voor 100 euro (de dap + monello's)
dan heb je voor 87 euro je wagen gedaan, kan je zo kritisch zijn als je zelf wilt..
zal je een beter resultaat krijgen dan een 120 euro poetsjob.

voor 120 euro kan het gewoon niet iets zijn.

een kleine wagen als een mx5 kost toch exterieur snel een uur of 8 als je het GOED wilt doen (wassen/kleien/polijsten/glazen/waxen)
dan een uurtje op de cabrio kap, uurtje of 2 interrieur, zit je al op een goede 11 tot 12 uur..
dat betekend 10 euro per uur.. kwa kosten.
de belastingdienst wilt bijna de helft.. dus meneer de poetser werkt voor 5 euro per uur.

en dan komt zijn matteriaal er nog bij.

120 euro voor een GOEDE poetsbeurt kan gewoon simpelweg niet.
 
Inderdaad, dat bedenk ik me nu eigenlijk ook wel...

Maar goed, even kijken. Ik heb 70 euro aan spullen nog op mijn lijst staan.
Dan komt daar 187,50 van de DAP kit bij... En dan heb ik nog een glaze en klei nodig.

Ik kom op exact 300 euro.... wowzers. :-"

100136 Autoglym - Leather Care Cream - 325ml € 6,99
100135 Autoglym - Leather Cleaner - 500ml € 7,75
101595 DAP - DAP500 V2 Raffini Starterspakket € 187,50
101424 Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd! € 27,99
100206 Mothers Wax - California Gold Pure Carnauba Wax Paste- Ultimate Wax System Step 3 - 340gr € 27,99
100217 Mothers Wax - California Gold Sealer & Glaze - Ultimate Wax System - Step 2 - 473ml € 13,49
100581 Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm € 15,99
100201 Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish - 140gr €9,98

Maar aan de andere kant.... het starterspakket kan ik in ieder geval weer verkopen... en dat doe ik met de glaze en de klei misschien ook wel. (Behalve als ik toch zo'n echt fan begin te worden, haha.)
 
Beginnen is altijd duur he :-b
Misschien is het handig om je in woonlocatie vakje in te vullen waar je woont.
Als je ergens dichtbij in amersfoort woont kom ik wel een keertje langs of jij :roll
Ik heb een dap en andere benodigde spullen ;)
 
@Aroutin: 13km ten westen van Arnhem. :)

Nou, morgen toch maar het eerste deel bestellen! Wel nog zonder de DAP hoor, dus alleen dit:

100136 Autoglym - Leather Care Cream - 325ml € 6,99
100135 Autoglym - Leather Cleaner - 500ml € 7,75
100583 Mothers Wax - California Gold Carnauba Cleaner Wax - 340gr € 17,99 (of is de pure versie van 27,99 écht zoveel beter?)
100581 Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm € 15,99
100201 Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish - 140gr €9,98
100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml € 16,99
100728 Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml €17,99

Dan nog even een paar snelle vraagjes:
- Waar kan ik het beste de Mag&Alu Polish mee aanbrengen?
- Zelfde vraag eigenlijk over de Autoglym... Kan ik daar de 'grove' kant van de PB UltraPlush doek voor gebruiken?

En dan voor de body zelf, deze volgorde, klopt dit?

- Eerst goed schoonspoelen.
- Inzepen met shampoo. (met de washmitt)
- Weer afspoelen.
- Black Hole glace. (aanbrengen met microvezel of Lake Country badstof applicator?)
- EXP Pure Sealant. (aanbrengen met microvezel of Lake Country badstof applicator?)
- Mothers Wax. (aanbrengen met microvezel, uitpoetsen met de MegaPlush)

#Edit:

En OJA! Van de gehele clean beurt maak ik een mooe timelapse video! (alsmede genoeg foto's ;) )
 
Ik zat te denken hè... Nu koop ik allerlei luxe middeltjes, maar helemaal geen klei om viezigheid van de auto af te halen. Sla ik de plank nu niet een beetje mis?
Misschien kan ik beter de BlackHole en EXP bewaren voor later, als ik ook meteen klei koop?
 
Precies. Beter dat ik het dan eerst even bij de wax houd, dat is ook gewoon ter bescherming.
Daarna kan ik het compleet maken met de klei, glaze en sealer. (Blackhole+EXP bijvoorbeeld)
 
Zo, uiteindelijk toch een iets andere bestelling geplaatst.
Omdat ik meer wil gaan doen met de producten van Poorboy's World (Blackhole en EXP) heb ik de Mothers wax vervangen door de Natty's Paste Wax Blue. Voor de wax aan te brengen een rode hand applicator pad van lake country. (uitpoetsen met PB Mega Plush)
Ook heb ik er van Autoglym de Super Resin Polish bijgedaan in combinatie met een oranje hand applicator pad van lake country. Hopelijk kan ik zo wat swirls maskeren. (deze uitpoetsen met microfibre towel?)

100136 Autoglym - Leather Care Cream - 325ml
100135 Autoglym - Leather Cleaner - 500ml
100120 Autoglym - Super Resin Polish - 500 ml
100581 Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm
100201 Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish - 140gr
100714 Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml
101351 Lake Country - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
100980 Lake Country - Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator

Hopelijk de goede keuzes gemaakt en anders staat het leuk in de kast. :-"

Volgende keer bestellen we klei, Blackhole en EXP.... Daarna ooit het DAP pakket denk ik. $$)
 
Joepie!
Van carclean als cadeautje ook nog 2 pads gekregen van Monello! :)^ (Concorso UltraSoft Finishing & White Polishing)
Kan ik dus mooi experimenteren welke ik beter vind... Die van Lake Country of Monello.

Pfffft, op de één of andere manier is het erg leuk om al dat spul te kopen. Het geeft gewoon een fijn gevoel o.i.d. :heart_eyes:

#Edit:

Bestelling (natuurlijk ;) ) alweer ontvangen! Begint wel wat te worden zo! :)^

spul-1.jpg