• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Help rare vlek op dashboard

Shaggy187

Detailing rookie
30 mei 2016
8
15
33
Lieve mensen,

Ik heb een groot probleem, ik heb pas een audi gekocht en ik zie net dat er een soort van harde klein achtig spul op de dashboard zat, met mijn nagel brokkelt het af, maar het zit diep in de porien en krijg het er maar niet uit.

Ik heb all clean plus van chemical guys geprobeerd met een verfkwast geen resultaat.

Lampolie geprobeerd ook niks

Wd40 ook niks.

Pvc reiniger hielp volgens mijn een beetje wel maar ik heb het er gelijk van afgeveegd ik ben bang dat het te aggresief spul is.

Uit eindelijk heb ik een stoomreiniger geprobeerd, met een borsteltje er aan wat best hard is. Maar ook niks.

Wie kan mij helpen ik zit met mijn handen in het haar.

Hierbij een foto
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    250,9 KB · Weergaven: 564
Zit het er al die tijd al op of is het er na de aankoop op gekomen? En wat voor materiaal is je dashboard?

Je zou Poorboy's Natural Look kunnen proberen. Dat is een dressing met reinigende eigenschappen.
 
  • Leuk
Reactions: Shaggy187
Dankjewel voor je reactie, ik zou het echt niet weten misschien dat het er pas op zit.

Ik weet hiet wat voor materiaal het is. Het is een audi tt uit 2001 waar kan ik zien wat voor materiaal het is?
 
Ziet eruit alsof daar dubbelzijdige tape heeft gezeten...?
Flink dressen met Natural Look, aantal dagen, wellicht zorgt dat ervoor dat de resten 'week' worden
 
  • Leuk
Reactions: Shaggy187
Ik zou voorzichtig zijn met lijmoplosser e.d.
Dit zit ALTIJD in t zicht hè ;)
Slow and steady wins the race...!
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Ik weet niet of het op een dashboard kan maar misschien lost Tarmelade of een Teer en Lijm Verwijderaar dit op...
Ik denk dat je gelijk hebt het lijkt op lijmresten ,ik denk dat je met bovengenoemde producten een heel eind komt.
Gewoon een klein proefstukken doen
 
Welke teer of lijm verwijderen adviseren jullie, ik zag een lijm verwijderaar van cartec hebben een van jullie ervaring hiermee
 
Natural Look is een product wat je gebruikt om het materiaal normaal gesproken te voeden. Als je dit eroverheen aanbrengt en laat inwerken, dan kan het wel eens los komen. (Natural Look is sowieso mooi om te hebben, dus je verspilt geen geld als het niet werkt)

Mocht dit niet baten...

Dan zou zou dit zachtjes aantippen met een lijmoplosser. Probeer dit eerst op een stukje dashboard wat niet in het zicht zit, maar van het zelfde materiaal is. Bijvoorbeeld aan de zijkant, waar je deur tegenaan dichtvalt. Ikzelf heb een flesje van HG, volgens mij heet die ''lijmoplosser'' of ''lijmverwijderaar''. De meeste lijmverwijderaars zijn volgens mij hetzelfde. Althans, ze stinken allemaal hetzelfde. :p



Greetz
 
Even vloeken in de kerk hoor!
Ik heb ooit lijmresten gewoon weggehaald met wasbenzine, werkt trouwens ook uitstekend om kauwgom uit je vloerbedekking of matten te krijgen.
 
Heren top dankjewel ik gaat eerst die natural look kopen en kijken wat het doen,

Ik zag ook een lijmverwijderaar van cartec speciaal voor kunstof. Iemand hier enige ervaring mee.

Ik baal echt al een stekker, het is een zeer mooie audi tt die altijd netjes in onderhouden, ik vind het zonde. Ik was gewoon van plan om een nieuw dashboard te bestellen.

Ik wil jullie allemaal bedanken ik laat wel weten hoe het is gegaan.
 
misschien heel voorzichtig en niet te hard drukken met een melaminesponsje? Het lijkt wel een heel dun laagje van iets
 
misschien heel voorzichtig en niet te hard drukken met een melaminesponsje? Het lijkt wel een heel dun laagje van iets

De buitenkant is het weg, het zit meer diep in de porien zegmaar. Daar kom ik moeilijk bij. het beste is denk ik een zachte tandenborstel, met een lijm verwijderaar, benzine is ook goed zeggen ze

op de stoomer zat een iets te harde kwast waar ik grote deel wel weg kreeg maar niet tussen de porien.
 
De buitenkant is het weg, het zit meer diep in de porien zegmaar. Daar kom ik moeilijk bij. het beste is denk ik een zachte tandenborstel, met een lijm verwijderaar, benzine is ook goed zeggen ze

op de stoomer zat een iets te harde kwast waar ik grote deel wel weg kreeg maar niet tussen de porien.

iets geks proberen?? Dat wat er niet hoort, zit op kunststof? Pak eens een oude doek (die je toch wou weggooien) neem een flinke schep pindakaas (ja pindakaas!) en wrijf daar eens mee over de plek. Ik heb hiermee een rare plek op een kunststof bumper mee weggekregen zonder dat er een vage waas kwam. En als het lukt, willen wij het ook weten :)