• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Help Stappenplan, Middelen nodig voor Stoffen Bekleding!!

QuickClean

Detailing rookie
2 feb 2016
5
2
28
Welke middelen en manieren raden jullie aan om stoffenbekleding van een auto te behandelen? Het zal om grote aantallen gaan. Foto's en filmpjes zijn zeker welkom.
 
Extractor met reinigingsmiddel lijkt mij het beste. Vervuiling losweken en wegzuigen, samen met het water.

Als je grote aantallen doet, ben je dan, denk ik, het snelste klaar met het beste resultaat.


Greetz
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: QuickClean
grote aantallen?
Karcher Puzzi om maar iets te noemen, er zijn nog andere machines in omloop, die zijn wel duur.

Als ze zeer vuil zijn gebruik ik APC (All Purpose Cleaner) van Meguiars, veel water (uit een drukpomp van 2L) en een borstel.
Zetel natmaken, APC erop en schrobben maar. Nadien weer spoelen en water wegzuigen.
Eventueel nadrogen met badhanddoeken.

Met dakbekleding moet je wat voorzichtiger zijn, die komt nogal makkelijk los wanneer je te veel wrijft.
 
  • Leuk
Reactions: QuickClean
Om bekleding e.d. te reinigen gebruik ik altijd een Extractor, ik gebruik zelf de Extra 2000, maar volgens mij gebruiken veel mensen hier de Numatic George. I.c.m. APC krijg je hiermee de bekleding weer keurig netjes.
 
  • Leuk
Reactions: QuickClean
Om bekleding e.d. te reinigen gebruik ik altijd een Extractor, ik gebruik zelf de Extra 2000, maar volgens mij gebruiken veel mensen hier de Numatic George. I.c.m. APC krijg je hiermee de bekleding weer keurig netjes.
Nice! Ik ga het direct uitzoeken!! :)
 
grote aantallen?
Karcher Puzzi om maar iets te noemen, er zijn nog andere machines in omloop, die zijn wel duur.

Als ze zeer vuil zijn gebruik ik APC (All Purpose Cleaner) van Meguiars, veel water (uit een drukpomp van 2L) en een borstel.
Zetel natmaken, APC erop en schrobben maar. Nadien weer spoelen en water wegzuigen.
Eventueel nadrogen met badhanddoeken.

Met dakbekleding moet je wat voorzichtiger zijn, die komt nogal makkelijk los wanneer je te veel wrijft.

Thanks. Werkt APC ook voor hardnekkige vlekken? (Geen Vanish natuurlijk haha)
 
Extractor met reinigingsmiddel lijkt mij het beste. Vervuiling losweken en wegzuigen, samen met het water.

Als je grote aantallen doet, ben je dan, denk ik, het snelste klaar met het beste resultaat.


Greetz
Ik zal het bestellen. Wil uiteindelijk wel 10 auto's per week gaan doen, plan ligt klaar...
 
Ik zou bij het gebruik van een extractor een bijpassend reinigsmiddel zoeken. Als je bedrijfsmatig zoveel interieuren gaat doen, is het verstandig om hier nog meer in te verdiepen.

Zo moet je ook je extractor legen en dit mag je dan niet zomaar ergens in een put dumpen als je reinigsmiddelen hebt gebruikt.

Misschien kan de leverancier waar je eventueel een extractor koopt je meer vertellen?


Greetz
 
Wij hebben speciale middelen die geschikt zijn voor tapijtreinigers zoals APC+ van Meguiar's en de Classic Carpet Cleaner van Valet Pro.
 
Hoi!
Ik doe de plekken/vlekken plaatselijk beetje inspuiten met APC (1 op 20 verdund) van Poorboys, daarna de gehele stoel en ook de bekleding op de vloer met ValetPro Enzyme Odour Eater (dan weet ik tenminste dat de bacterien ook om zeep worden geholpen) beetje inwerken met een paardenharen borstel (de meeste kunststoffen haren vind ik nog steeds te hard voor de stoelbekleding) en dan doe ik schoon water in de tapijtreinigingsmachine (Karcher 4001) en sproei/extract alles op, ik doe dit twee keer per oppervlakte zodat er geen resten van middelen in de bekleding achterblijven. Om ervoor te zorgen dat de schoonmaakmiddelen niet in de afvalwatertank gaan schuimen doe ik eerst een flinke scheut witte (goedkope) azijn in de afvalwatertank van de Karcher. Nou ... zo ongeveer dus... :) en dat werkt echt wel goed hoor.
Een heel hardnekkige vlek kan ik ook wel eens eerst een beetje met stoom wat "losmaken" en dan met de schoonmaakmiddelen beginnen