• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

help!!!!!

themnjo

Detailing guru
7 jun 2015
91
110
43
Zoetermeer
wat te doen,vandaag na het polijsten het volgende (zie foto) tegengekomen, lijkt erop dat het een deukje is van de vorige eigenaar en opgevuld is, maar nu.... lichtjes uitschuren en opvullen met lakstift/blankelak of spuiten? of is de lak gewoon zeer dun en ben ik erdoorheen gegaan.
Foto-UNGJJXUV-D.jpg
Foto-M34UBFU8-D.jpg
 
Zo te zien ben je door de blanke laklaag en de metallic laklaag gegaan. Met een lakstift ga je dit in ieder geval niet meer in orde krijgen en is opnieuw spuiten/spotrepair naar mijn mening de enige mogelijkheid om dit netjes te herstellen.
 
Dap 900 mezzo op oranje pad, maar het plekje was al bewerkt met lakstift, dus die is er in 1 keer afgetrokken, ben al bij een schadeherstel bedrijf geweest en de enige optie is opnieuw spuiten. Misschien volgende keer maar geen 2dehands auto kopen
 
Lijkt mij ook door de blanke lak heen. Hoe kan je dit testen : met een schone, liefst witte pad (of doek) daar gaan poetsen. Indien de pad de kleur van je lak krijgt, weet je zeker dat je door je blanke lak bent.

In dat geval is de enige echte oplossing opnieuw (laten) spuiten.