• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het maken van een testspot voor de polijstbeurt, hoe?

Tim66 welkom in de detailwereld.
Ik snap dat je jezelf snel en goed wilt ontwikkelen en bij de één gaat at sneller dan bij de ander. Van een voorzichtige aanpak is nog niemand slechter geworden. Van schades door een onverstandige aanpak zijn er legio voorbeelden op het net te vinden (zelfs door bedrijven die zeggen zich professioneel met detailing bezig te houden)
TIP:
Meld je aan voor de polishbattle op de SDD, dan kun je aan den lijve ondervinden waar je ongeveer staat met je detailkennis.

Tuurlijk zo'n battle is meer een geintje dan een echte test van je kwaliteiten, maar ik zou het wel willen zien dat je tegen Jan (Rodders) en Patrick (Nicknameless) opneemt, je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar je kunnen!
 
BlackPassat zei:
Tuurlijk zo'n battle is meer een geintje dan een echte test van je kwaliteiten, maar ik zou het wel willen zien dat je tegen Jan (Rodders) en Patrick (Nicknameless) opneemt, je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar je kunnen!

Ik zeg: Doen! :grinning:
 
Laten we eerst even een misverstand uit de wereld helpen : Ik zal zeker de laatste zijn die zegt dat jij als een idioot met een rotary bezig bent !

Waar ik wel mijn vraagtekens bijzet is de manier waarop jij denkt een carte blanche te hebben omdat je een leasewagen hebt.
Ik rijdt al 17 jaar in een leasewagen en kan je 1 ding wel verzekeren : als er ook maar 1 klein vermoeden is dat de schade door jou toedoen is ontstaan dan zal de lease maatschappij dat zeker op jou verhalen en dan ben je met die € 50,- echt niet klaar.
Er zit nogal een verschil tussen een paaltje raken en door de lak heengaan met schuurpapier of een poetsmachine : dat is juist het gedeelte wat ik je probeer duidelijk te maken.

Dan terugkomend op je testspot verhaal : ik krijg steeds meer en meer de indruk dat je je hebt ingelezen, een DAP hebt gekocht en daarvanuit verder gaat.
Op zich een goed ding maar als ik jou was dan zou mijn eerst volgende stap zijn me eens op te geven voor een DAP clinick.
Grote nadeel van jezelf dingen aanleren is dat niemand jou wijst op dingen die je mogelijk fout doet.

Reden om deel te nemen aan zo'n clinic zijn een aantal dingen / opmerkingen / vragen die ik naar voren zie komen in jou post's waarvan ik zeker weet dat die dingen behandeld worden in de clinics. Neem nu onderstaande quote :

Tim66 zei:
De vraag waar nu goed op te letten bij een testspot (ook voor andere lakken in de toekomst). De stappen zijn mij duidelijk, dat je in de lage middenmoot moet beginnen en waar nodig een 2e hit of opschalen

Niet dus. Stel je hebt bijvoorbeeld een Opel Ampera (of een Frane lak). Dan is de kans zeer groot dat jij met Mezzo en een witte pad (dat is de "gemiddelde combi" ) nu al zelf krassen aan het veroorzaken bent.
Ga je dan opschalen naar nog zwaarder, komen er alleen maar meer "swirls", uiteindelijk ga je nog zwaarder en is het leed al helemaal niet meer te overzien. Wat er gebeurd als hier een rotary aan te pas gaat komen zal ik maar helemaal buiten beschouwing laten.


Brengt me gelijk bij een andere vraag : waarom zou je eigenlijk met een rotary aan de slag willen en het niet (voorlopig) bij de DAP houden ?
 
De keuze voor de rotary was voor mij vrij simpel aangezien ik deze al had (voordat ik carclean ontdekt had). Ik gebruik hem al jaren voor het polijsten van gelakte meubels, enkel met andere middeltjes. Dit is overigens zeker niet te vergelijken met autolak.

Ik heb dus alleen een andere backplate, pads en polijstmiddelen gekocht (voor de polijststap dan).

Wat jullie me wel al steeds duidelijker aan het maken zijn is dat ik met een DAP (die ik overgens NOG niet heb) wellicht verstandiger/veiliger/beter te werk kan gaan.

Een battle, hmmmm }:)w . Nou ik zou de expers op dit forum graag een keer verslaan, maar zover ben ik zeker nog niet ,^^ . Maar ik ben nog zeker even aan het kijken of ik me inschrijf voor SDD (moet nog wat afspraken verzetten). Zie trouwens wel dat er vandaag wat nieuwe clinics geplaatst zijn!!
 
Tim66 zei:
Een battle, hmmmm }:)w . Nou ik zou de expers op dit forum graag een keer verslaan, .....

Sportief dat je die uitdaging aan durft te gaan. Dat staat dus, wat in het vat zit verzuurt immers niet.
En ongetwijfeld komt er een ook een SDD in 2013, 2014, 2015 etc.
 
Niet om het een of ander maar de battle zegt he-le-maal niets over iemands polijservaring. Als je dat niet snapt dan snap je de bedoeling niet van het evenement...
 
BlackPassat zei:
Sportief dat je die uitdaging aan durft te gaan. Dat staat dus, wat in het vat zit verzuurt immers niet.
En ongetwijfeld komt er een ook een SDD in 2013, 2014, 2015 etc.

Hahaha, nu ik het bericht nogmaasl lees snap ik de eventuele verwarring. Het duiveltje was meer sarcastische bedoelt, niet dat ik jullie uitdaag :-b . Nogmaals, ik zou de expers graag een keer willen verslaan, maar zover ben ik nog lang niet :-" .
 
Dibbuz zei:
Niet om het een of ander maar de battle zegt he-le-maal niets over iemands polijservaring. Als je dat niet snapt dan snap je de bedoeling niet van het evenement...

BlackPassat zei:
Tuurlijk zo'n battle is meer een geintje dan een echte test van je kwaliteiten,.....

Beste Dennis, wat mij betreft hoef je niet te twijfelen hoor, ik snap de bedoeling van de Polish Battle heel goed, en daarmee ook dat zo'n momentopname niet zoveel zegt of iemand een goede detail uit kan voeren.
 
@BP: Mag het hopen van niet want alles wat je maar fout kan doen deed ik toch echt fout ( en niet een beetje gruwelijk veel ook ):
- halve fles polijstmiddel op de pad ( spetterde wel geinig het publiek door )
- pad schuin op plaatwerk
- te hard gedrukt tot een stilstaande pad aan toe
- overgestapt op amper/niet aanraken
- met 3000km/u heen en weer rossen

Zit soms de video nog eens te bekoekegluren en doet echt pijn in me ogen :(
Voor een momentopname had het niet eens goedgekeurt mogen worden HAHAHAHA

Ach als beetje meezit dan ben ik er weer bij en ga ik gewoon voor poging 2 en mag Tim66 naast me komen staan hoor ( of wie dan ook )