• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Mooi dat het weer schoon is.
Ik haal altijd direct blaadjes en andere prut weg. En regelmatig effe met een gietertje water door de afvoergaatjes. Dan loopt het weer lekker door, als je onder de auto een straaltje ziet lopen.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@Lexy goede tip, alleen bij de Mii moeten dus de ruitenwisserarmen verwijderd, de kunstof platen en een rubber, om er goed bij te kunnen. Daarom kan ik niet even gemakkelijk wat bladeren verwijderen. Dat is ook de reden dat dit een bekend probleem is bij de Mii (maar ook bij meerdere modellen).
Of is dat bij jouw auto ook zo?

@MTyn ja en ook mede door z'n (uitstekend geplakte) stickers krijgt hij steeds meer fans :grinning:
 
  • Leuk
Reactions: MTyn
Aan één kant loopt de afvoer om / onder de ruitenwisser bevestiging en aan de andere kant zitten 2 gaatjes. Ik haal het blad weg wat daar voor zit. En bij die ruitenwisser met een klein kwastje, om er wat dieper bij te komen en de prut eruit te wippen. En laat dan water door die afvoergaatjes lopen. Ik haal dus verder niks los.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@Ester Bij jou thuis verzamelt de Mii misschien meer zand en zout, ik woon en werk in de regio van de garage en daar heb je zware kleigrond (volgens sommige boeren zwaarder dan de Zeeuwse zeeklei), dus dat betekent vooral in het najaar met aardappel- en bietenoogst veel klei op de provinciale wegen, en het vervelende van klei is dat het blijft plakken en ook aan elkaar plakt. Overigens kun je tijdens een wasbeurt prima checken of de afwatering van de paravan in orde is: even checken of er inderdaad een flinke waterstraal in de wielkast loopt als je de slang op de voorruit zet.
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb en Ester
@Cordoba dat is een goede tip, dankjewel!
En ja, zo heeft elke woonplek z'n uitdagingen ;)
Ik heb bewust een fiets met een riem gekozen ipv een ketting, want die laatste zou nu al weg zijn geroest vrees ik.