• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hi!

@Blackburn wat je in je laatste post zegt is ook mijn gedachte na het draadje gelezen te hebben; is die pad wel gewisseld of schoongemaakt. Zelf reinig ik mijn pads iedere hit in een padwasher. Als je die niet hebt, wat goed mogelijk is, kun je meerdere gelijke pads aanschaffen zodat je er een aantal kan gebruiken. De eerste uitspoelen en drogen terwijl je de tweede gebruikt, zegmaar.
Een dergelijke auto in zo'n korte tijd polijsten, dat is ook best ambitieus, wat voor spullen of techniek je ook hebt. Als ik een auto na het reinigen en kleien èn 1 stap polijsten om wat glans aan te brengen voor de eigenaar, in de wax heb gezet, ben ik toch meestal al een uur of 8 bezig, waarbij er nog niet echt gecorrigeerd is op de lak, maar puur wat swirls zijn verdwenen.
Een middenklasser volledig compounden en polijsten, daar mag je zo 8-12 uur voor uittrekken.
Neemt niet weg, zolang je een resultaat bereikt waar je zelf blij mee bent, dan is een ander vaak al lang tevreden, er is niet echt iets goed of fout. Maar een echt strak resultaat, kost techniek, middelen en vooral... tijd.
 
Ik ben vandaag weer 4 uur aan de slag gegaan mer Poorboys Black Hole, NXT wax 2e keer opbrengen en afsluiten met Sifinish.

Ik ben zeer content met het resultaat!
 

Bijlagen

  • 64943E1E-26FB-4EAF-95B7-816EB1FD3C80.jpeg
    64943E1E-26FB-4EAF-95B7-816EB1FD3C80.jpeg
    61,3 KB · Weergaven: 79
  • EE9488AE-B3B4-4EDA-BFCE-39D30524A7DE.jpeg
    EE9488AE-B3B4-4EDA-BFCE-39D30524A7DE.jpeg
    117,7 KB · Weergaven: 82
  • 4A78FEC8-988E-4BA5-8EE2-7F6E87CEDAB8.jpeg
    4A78FEC8-988E-4BA5-8EE2-7F6E87CEDAB8.jpeg
    181,1 KB · Weergaven: 99
  • D96C660B-9AB2-4475-89AD-FEDBFB84A797.jpeg
    D96C660B-9AB2-4475-89AD-FEDBFB84A797.jpeg
    58,8 KB · Weergaven: 95
  • 19A3E0A2-4642-49FE-A651-DAEA72954DAD.jpeg
    19A3E0A2-4642-49FE-A651-DAEA72954DAD.jpeg
    173,1 KB · Weergaven: 92
  • 8B8E5DC7-038C-49D5-9B19-B1EBD968413E.jpeg
    8B8E5DC7-038C-49D5-9B19-B1EBD968413E.jpeg
    222,2 KB · Weergaven: 89
  • D1397E1A-F4DD-4BBA-9FF3-67E61B4D8EDB.jpeg
    D1397E1A-F4DD-4BBA-9FF3-67E61B4D8EDB.jpeg
    203,6 KB · Weergaven: 88
  • F42DBBCD-FFB8-4ED3-90D2-3B2B6B109C10.jpeg
    F42DBBCD-FFB8-4ED3-90D2-3B2B6B109C10.jpeg
    263,8 KB · Weergaven: 62
  • 5B8A6DDD-C470-4E4A-9D1D-FF6618664FB6.jpeg
    5B8A6DDD-C470-4E4A-9D1D-FF6618664FB6.jpeg
    197,7 KB · Weergaven: 92
  • 3247C9E5-DAD3-421E-B7C4-D24F2FB7738E.jpeg
    3247C9E5-DAD3-421E-B7C4-D24F2FB7738E.jpeg
    63,5 KB · Weergaven: 47
Een glaze op deze mooie donkere lak zal inderdaad een hoop doen. (lees; verdoezelen en glimmen) ;)

Maar... Je hebt de Black Hole over de bestaande NXT-laag aangebracht, vervolgens opnieuw een laag NXT, gevolgd door SiFinish?
(Wax / Glaze met cleaner / Wax / spray-sealant)

Da's een hoop spul op de auto :p De eerste waxlaag is waarschijnlijk flink is aangetast door de cleaner die in de glaze zit + de glaze verdoezeld vrij veel door een lading oliën + dan opnieuw een waxlaag + meteen een spraysealant.

Een boostend product, zoals bijv een shampoo met toevoegingen / wetcoats / detailersprays met toevoegingen / spraywax-sealant, die breng je meestal aan bij de volgende wasbeurt. Zo houd je alles qua sheeting en beading optimaal. Wanneer je zoveel lagen over elkaar legt, dan wordt het allemaal een wat ''vette'' bende. Zo zou een wax misschien nog wat willen ''nazweten'', wat je na kan wrijven in de komende tijd, maar er ligt nu meteen wéér een laag overheen. :D
 
  • Leuk
Reactions: Blackburn
Een glaze op deze mooie donkere lak zal inderdaad een hoop doen. (lees; verdoezelen en glimmen) ;)

Maar... Je hebt de Black Hole over de bestaande NXT-laag aangebracht, vervolgens opnieuw een laag NXT, gevolgd door SiFinish?
(Wax / Glaze met cleaner / Wax / spray-sealant)

Da's een hoop spul op de auto :p De eerste waxlaag is waarschijnlijk flink is aangetast door de cleaner die in de glaze zit + de glaze verdoezeld vrij veel door een lading oliën + dan opnieuw een waxlaag + meteen een spraysealant.

Een boostend product, zoals bijv een shampoo met toevoegingen / wetcoats / detailersprays met toevoegingen / spraywax-sealant, die breng je meestal aan bij de volgende wasbeurt. Zo houd je alles qua sheeting en beading optimaal. Wanneer je zoveel lagen over elkaar legt, dan wordt het allemaal een wat ''vette'' bende. Zo zou een wax misschien nog wat willen ''nazweten'', wat je na kan wrijven in de komende tijd, maar er ligt nu meteen wéér een laag overheen. :D

Ah oke. Er stond bij de nanolex sifinish dat hij het beste direct na een wax aangebracht kon worden om deze te sealen. De wax die ik gister heb aangebracht heb ik veel te kort laten curen, daarom wilde ik dit vandaag overdoen met de hand. Ik dacht ik maak hem meteen af met de sifinish, en geeft op zich prima effect, maar inderdaad oogt de afwerking wel wat vettiger aan.

Vind persoonlijk een carnauba wax op mijn auto het beste staan, maar wilde nu vooral voor lange standtijd gaan. Komende tijd even afwachten hoe het uitpakt. iig weer wat geleerd voor de volg. keer :D
 
Laatst bewerkt:
Een glaze op deze mooie donkere lak zal inderdaad een hoop doen. (lees; verdoezelen en glimmen) ;)

Maar... Je hebt de Black Hole over de bestaande NXT-laag aangebracht, vervolgens opnieuw een laag NXT, gevolgd door SiFinish?
(Wax / Glaze met cleaner / Wax / spray-sealant)

Da's een hoop spul op de auto :p De eerste waxlaag is waarschijnlijk flink is aangetast door de cleaner die in de glaze zit + de glaze verdoezeld vrij veel door een lading oliën + dan opnieuw een waxlaag + meteen een spraysealant.

Een boostend product, zoals bijv een shampoo met toevoegingen / wetcoats / detailersprays met toevoegingen / spraywax-sealant, die breng je meestal aan bij de volgende wasbeurt. Zo houd je alles qua sheeting en beading optimaal. Wanneer je zoveel lagen over elkaar legt, dan wordt het allemaal een wat ''vette'' bende. Zo zou een wax misschien nog wat willen ''nazweten'', wat je na kan wrijven in de komende tijd, maar er ligt nu meteen wéér een laag overheen. :D

Hmm ik merk nu, dat na wat regen, sommige druppels juist ijn opgedroogd op de lak i.p.vl verdwenen. Dit was juist waarom ik had afgesloten met de Sifinish, om goede beading and sheeting te realiseren.

Wellicht was het toch te veel van het goede deze sifinish laag een halfuur na de waxbeurt al op te brengen. Ik neem je advies aan en kan deze dus wss beter bewaren voor een maand later als de auto weer wordt gewassen om de huidige waxlaag beter te beschermen. Toch verwarrend als je de verpakking van de SiFinish en de ervaringen leest elders, die zijn lyrisch over het product, maar die hebben het veelal aangebracht na een nanocoating en niet na een waxlaag. Wellicht dat het hem daarin zit.