• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe brengen jullie Non Ferro aan op de lak?

Alloy

Detailing trainee
8 sep 2016
51
43
34
Ik vroeg me af of het mogelijk is om Non Ferro via een pad of doek aan te brengen om zo zuiniger een totale dekking te krijgen. Ik merk dat zo'n flesje super snel leegraakt mits ik de gehele auto ermee behandel.

Of kan ik dit met een mitt meteen uitspreiden als ik het erop spray zoals je doet als je het weer laat heractiveren?
 
Ik zou het nooit met een pad aanbrengen. Hiermee vergroot je de kans op krassen omdat non ferro tijdens het aanbrengen de deeltjes los maakt en deze in je pad komen.

Probeer iets meer afstand te nevelen zodat je een grotere dekking hebt. Je hoeft ook niet iedere wasbeurt non ferro toe te passen....
 
Ja, het is inderdaad niet iets voor elke wasbeurt, dat was ik ook zeker niet van plan, maar vragen kan geen kwaad. Ik zit nog in de behoorlijke leerfase voor veel producten
 
doe het in de foamlance, werkt ook, maar dan vermeng je het wel met water wat de werking minder maakt.

als je gaat detailen kost je het een halve liter voor de auto, maar dan weet je wel zeker dat het slijpsel weg us voordat je gaat polijsten
 
Het is nou eenmaal zo dat Non Ferro duur in gebruik is, omdat er geen concentraat is. Zeker bij een behandeling op lak.
Ik zou zeggen gebruik bij een detail en daarna als onderhoud eens per 4-6 weken. Je kunt ook sparen voor de 5 liter can van €90, en dan eventueel met een vriend delen ofzo. Maar goedkoop zal het nooit worden. Daarentegen wel een koning onder de detailspullen, en het onderscheid je van een poetser!

Dat wat Dennis doet heb ik nooit geprobeerd.

PS: Hee Dennis, achter je forumnaam staat Detail Rookie. Lol. Beetje vertekend beeld o_O
 
Ik spuit de Non Ferro op de lak en nadien ga ik er met een zachte spons nog eens over om te heractiveren. Ik gebruik het regelmatig, maar bij mijn wagen is dat geen overbodige luxe (staat vaak geparkeerd in de buurt van treinsporen, veel minuscule rondvliegende ijzerdeeltjes). Het kost wel iets maar ik heb het er voor over, is een geweldig product.
 
Ik verdun hem niet. Ik vind de her-activatie met water juist zo mooi en al hij al verdund is, werkt niet IMO niet lekker meer. Rijkelijk sprayen, als die verd*mde sprayer een keer niet kapot is, laten inwerken zoals op je velgen, ik nevel hem dan nat met de tuinslang of HD van een afstand, met een mitt verspreiden en/of inwerken.

Dit doe ik echter alleen bij details waarbij ik ook ga polijsten.



Greetz
 
Nog de oude sprayer?

Nope, de verbeterde sprayer. Ik heb recent de navulling besteld, dus toen de sprayerfles na 1 detail op was, goot ik wat product vanuit de navul in de sprayerfles, gebuiken, meteen weer teruggieten en de sprayer effe snel in mijn wasemmers met water doorsprayen. Mocht niet baten.

Maja, geeft ook niet. blijft tricky spul voor zo'n sprayer. :D


Greetz
 
Vreemd, ik gebruik al een jaar en 3 liter verder nog steeds dezelfde sprayer...doet het perfect...weet je zeker dat er niks mis mee is?