Hoe de pads te reinigen, als je geen pad wasser hebt?

Discussie in 'Apparaten en Accessoires' gestart door Snitser, 25 mei 2008.

1. Snitser

Snitser Detailing rookie

Leuk bevonden:
    1
    Zoals de titel van dit topic al zegt,.hoe kan ik mijn pads het beste reinigen zonder pad wasser
    Ik spoel ze nou uit in een emmer handwarm water...:-&

Groeten,
    Snitser

2. JPeG

JPeG Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Wasmachien zonder wasverzachter ?

3. Patrick

Patrick Detailing chief

Leuk bevonden:
    15
    Warm water nat maken, druppel dubro of dreft op je handpalm, verdelen over de pad. Met je knokkels inmasseren. Goed uitspoelen en op zijn kant laten drogen!

4. nick22

nick22 Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    juist , om de 2 wagens doe ik ze in de was maschien
    en die andere keer op de hand wassen met water en goed uitwrijven

5. PT Cruiser

PT Cruiser Detailing addict

Leuk bevonden:
    1
    komt de velcro niet los in de wasmachine?

6. Jeroen

Jeroen Detailing guru
    Tester of Bling

Leuk bevonden:
    507
    Niet bij mij iig.... :ja

7. Tim

Tim Master of Bling
    Medewerker

Leuk bevonden:
    713
    Je hebt goed opgelet! In de wasmachine kan wel, maar let inderdaad op de Velcro. Bij bepaalde Meguiar's pads kan de Velcro loslaten. Sonax kan de machine in (maar die worden niet meer gemaakt). De Lake Country pads heb ik nog niet getest, maar zien er ook robuust. uit. In plaats van een vaatwasmiddel kan je ook een speciaal product hiervoor gebruiken, dat is wat milder, en reinigt nog effectiever. Denk aan de volgende producten: Cobra Quik Clenz Pad Cleaner 100979.jpg Pinnacle XMT Pad Cleaner Pinnacle XMT Pad Conditioner Wolfgang Polishing Pad Rejuvenator 218gram 100771.jpg Omdat in bepaalde pads het product intrekt kan je de Duo Spur Tool gebruiken: Duo-Spur Woool & Foam Pad Cleaning Tool 100746.jpg In je verzameling mag de Conditioning Brush ook niet ontbreken: The Edge Foam Pad Conditioning Brush 100749.jpg Ik zet hem op de lijst om hier een aparte 'How To' van te maken in Handleidingen en Tutorials! :ja

8. Sven S8

Sven S8 Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Deed het eerst รก la Patrick, met Dreft afwasmiddel. Sinds ik Dasty heb gebruik ik dat... Werkt IMO nog beter!

Eerst de pad nat maken en alles uitspoelen wat er zo afkomt, dan wat dasty op het poetsvlak spuiten, met de vingers of knokkels inwrijven en dan goed uitspoelen. Je zult versteld staan!

Edit: zie net Tim's post. Een rejuvenator/conditioner is denk ik wel een goed idee. Ben ook wel benieuwd naar dat profi spul. Dasty werkt zoals gezegd prima om het schoon te krijgen, maar er blijft wel iets van een luchtje achter (net als bij afwasmiddel). Misschien ben ik de enige idioot die aan z'n pads ruikt, maar ik heb wel iets van 'waar rook is is vuur'. MAW, als er een luchtje aan zit blijft er dan niet toch iets achter...? (Mierenn**k modus).

9. Snitser

Snitser Detailing rookie

Leuk bevonden:
    1
    Top,.:)^
    Ik ga nu de keuken in om te wassen!!:roll

Edit:
    Net gewassen met handwarom water,.drupje dubro,.uitwrijven en uitspoelen.
    De pad blijft toch de kleur houden van het middel waarmee ik hem behandeld heb,.kan het zijn dat dit alleen kleurstoffen zijn?

10. nick22

nick22 Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    @ tim
    de LC pads doen het goed in de wasmachine ik heb ze er allemaal al szeker 4x in gehad en er is nog nix mis aan

11. Tim

Tim Master of Bling
    Medewerker

Leuk bevonden:
    713
    Thanks Nick! :)^

12. Patrick

Patrick Detailing chief

Leuk bevonden:
    15
    Als die klitte band los zou laten kun je ze dan niet gewoon opnieuw vastplakken?

13. PeterX

PeterX Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Als ik ze gewassen heb, droog ik ze meestal even provisorisch door ze even op de G220 te laten draaien op stand 3-4. Scheelt enorm in de droogtijd.

Ik meen overigens bij een clinic wel eens te hebben gehoord dat Meguiars zelf aanbeveelt om de pad schoon te maken door 'em op de rotary te laten draaien en er dan een schone microfiber tegenaan te houden. Ik blijf dan overigens het gevoel houden dat 'ie niet goed schoon is, maar dat ligt misschien aan mij.