• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe deze velgen opknappen?

tamer

Detailing guru
4 jan 2009
3.372
193
43
Utrecht
Hey forumleden, ik heb een set velgen gekocht, de zoveelste haha, maar kon deze echt voor een leuk bedrag overnemen dus zodoende.
De velgen hebben geen stoeprandschade, ze zijn deels gespoten en de lak is goed en ook geen stoeprandschade.
Alleen zit er op de glimmende delen oxidatie. Ik dacht dus dit kan wel geschuurd worden, polijsten en een blanke laklaag overheen. Alleen een kenner zegt dat dit niet gepolijst is maar diamond cut.
Wat houd dit precies in? Een opgaaf gedaan om dit te laten herstellen en ze vragen 400 voor herstel en blanke lak, computergestuurd afdraaien zeggen ze. Ik vind dit erg veel eigenlijk. Wat kan ik het beste doen, delen afplakken en dan afbijt en lakken of toch schuren en lakken.

Hoor graag jullie mening. Het zijn trouwens charleston velgen en in mijn ogen nog mooier dan de vancouvers die ik nu heb.

261oj6x.jpg
 
Afdraaien is inderdaad de enige mogelijkheid om ze weer in originele staat te krijgen. Al is 400 wel flink aan de prijs. Afbijten gaat een zeer landurig klusje worden en je krijgt de oxidatie van de aluminium er niet af zonder te schuren. Schuren en lakken gaat helaas, volgens mij, geen mooie velg opleveren.
 
Hmm oke, weet jij dan een goedkoper adresje? Ik bedoelde eigenlijk, schuren polijsten en dan aflakken. Ik zie vaak foto's op diverse forums dat mensen het gewoon met de hand doen en het resultaat toch wel netjes te noemen is. Eigenlijk wil ik er zelf niet aan beginnen omdat het best dure velgen zijn en het niet wil verprutsen.
 
Ik schuur zelf altijd gewoon de blanke laklaag eraf en daarna in de blanke lak, het zilvere gedeelte gaat wel wat meer glimmen als nu.
 
Blanke lak op blank alu "pakt niet" Waarom denk je anders dat er oxidatie onder de blanke laag zit... Beste optie is inderdaad latrn aafdraaien en NIET aflakken...
 
Ik heb zelf ook slechte ervaring met blanke lak over gepolijst alu.
Het vage is dat de meeste bedrijven die dat diamond cutting doen, het wel aflakken met blanke lak.
Wellicht een ander soort lak, of een speciale procedure.
Als je niet aflakt, dan zal je wel constant de velgen moeten bijhouden, anders heb je ook zo last van oxidatie.
 
Blanke lak niet NAT laten opzetten maar door middel van poedercoating. Tegenwoordig kan dat en dat blijft echt zitten. Informeer eens bij WheelCare.nl in Zeeland (Volkel) ...