• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe het beste een leren stuurwiel schoon te maken en te onderhouden?

Tjeerd

Detailing trainee
21 okt 2014
113
30
43
Ik wil graag me leren stuurwiel eens goed onderhandel nemen en vroeg me af hoe en waarmee dit te doen?

Het stuurwiel is zwart leder met kunstof midden stuk, het leer vertoont nog geen "kale plekken".
 
Het kunststof middenstuk behandel ik altijd met Natural Look, voor het gedeelte dat je vast hebt moet je wat meer uitkijken dat het niet te glad wordt. Zelf heb goede ervaringen met de Gliptone Cleaner en Conditioner daarvoor.
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah
Mijn eigen lederen stuurwiel heeft stiksels aan de binnenrand. Daarom maak ik het stuur inclusief de stiksels altijd schoon met een vloeibaar reinigingsmiddel met een kwast. Na het reinigen voeden met bijvoorbeeld Gliptone. Wat ook goed werkt is het stuur zachtjes schoonwrijven met een wondersponsje. Zo krijg je de matte look weer terug. LET OP! Een wondersponsje schuurt. Gebruik het sponsje voorzichtig op het leder, niet boenen!
 
Thnx voor de reacties! Zal morgen eens kijken of ze hier ergens gliptone hebben,..
 
Vandaag het wondersponsje gebruikt. 79 eurocent voor 2 stuks.


cc4a2534-5665-4c0c-a6e2-6519a0065502.jpg

4.jpg

7_1.jpg
 
Zo te zien is de matte look terug en ziet het er weer mooi uit. Ben je zelf tevreden?
 
  • Leuk
Reactions: Tjeerd
Aan de foto's te zien is hij er ondersteboven van ;)

Ik gebruik de sponsjes meestal licht vochtig
Dan zijn ze toch iets minder agressief dan droog
 
Handig, zal het de volgende keer ook eens met de wonderspons proberen. Deed het altijd met gliptone cleaner en conditioner. Die kan er daarna alsnog op natuurlijk.
 
Wonder sponjes kan je gewoon bij de action kopen of de meeste supermarkten.


En wat het is... Google is your friend ;)
 
Altos;n430137 zei:
Stomme vraag alert: wat is precies een "wonder sponsje" en waar te koop?

Een wondersponsje wordt ook wel een melamine spons genoemd.
 
  • Leuk
Reactions: Altos