• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe is PB's Pro Polish 2 vergelijken met andere merken voor metaal?

Alloy

Detailing trainee
8 sep 2016
51
43
34
Hey! Ik heb een brandende vraag over polijst producten voor metaal, aluminium en sinds dat steeds populairder wordt RVS voor in het huis en waar dan ook.

Ik zie vaak Mother's en Meg's metaal polijst voorbij komen, maar wat zijn de ervaringen van PB's Pro Polish 2 voor metaal? Even goed? Beter? Slechter?

Ik heb mijn oog ook op Meg's Ultimate Compound voor lichte krassen op mijn auto.. is dit ook te gebruiken voor metaal of RVS of is dat een slecht idee?
 
Er staat bij de gebruiksaanwijzing geen RVS bij dus dan zou ik het niet doen.
Polijstmiddel werkt met korrels en een chemische structuur (hoe dit allemaal in elkaar zit beats me) en niet elk chemisch middeltje kan tegen open structuren zoals RVS of Aluminium. Daarom zijn er producten zoals Belgom en Mothers
 
Hmm, zo komt er alweer een vraagje bij. Is een machine altijd nodig of verschilt dat per product? Voor de doeleinden da tik het gebruik is het metaal en RVS niet zwaar verwaarloosd.
 
Machine is niet altijd vereist, een sterke arm dan weer wel bij het ontbreken van een machine.

Er zijn zat hand pad's te verkrijgen zodat je gewoon kunt beginnen of doorgaan met de hand.
 
Ik heb vanavond een middeltje van Belgom besteld. Ik ga dit gebruiken voor uitlaat(dempers) en verder ga ik het gewoon op dingen proberen. Ook mijn gedachte was zoals Istnogferarie aangeeft; dat de samenstelling goed zal werken.


Greetz
 
Ja ach.. effe door de zure appel heen bijten met poetsen is wel te overzien. Dan hoef je ook meteen niet meer naar de sportschool