• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen verwijderen, hoe?

wesje

Detailing addict
15 jun 2008
156
62
43
Giessen
Ik heb afgelopen zaterdag mijn "nieuwe" auto opgehaald een Polo 6n van 1997 bij een autobedrijf. Nu hebben ze de auto "professioneel" (ahum) laten poetsen bij een poetsbedrijf. De auto is blauw/paars van kleur en op zich netjes gepoetst. Tot de auto in de zon staat dan stikt het van de hologrammen. Nu heb ik zelf een roterende poetsmachine met diverse schijven erbij en wat eenzet producten. Echter durf ik zonder research er niet aan te beginnen maar verdwijnen moeten ze de hologrammen.

Wat zouden jullie aanraden en hoe te werk gaan?

Alvast bedankt,

Arjan Westerlaken
 
Welkom.
Als je nog helemaal geen ervaring hebt met machinaal poetsen met een roterende machine: niet zo maar aan beginnen!
Je kunt onherstelbare schade aanrichten als je niet weet wat je aan het doen bent en je niet weet wat welk product doet met welke pad.

Ik heb geen ervaring met eenzet producten en wat ze precies doen, en welke merk pads (schijven) zitten er bij de machine (wat voor machine is het)?
Heb je uberhaupt ervaring met machinaal poetsen?
 
Hallo Stimpy,

Ik heb nu reeds 2 jaar de roterende machine en al vele auto's en trucks mee gepolijst. Ik gebruik de machine enkel voor polijsten, waxen doe ik nog steeds het liefste met de hand.

Echter heb ik het zelf nog nooit voor elkaar gekregen om hologrammen te krijgen. Ik ben ook niet gebonden aan de eenzet producten dus als er (betere) alternatieven zijn graag. Ik heb nu van eenzet:

Slijppasta (hele grove polijstpasta)
Polijstmiddel
en Nanoverzegelingswax

De machine is van het merk Blaucraft welke ik destijds via Ebay in Duitsland gekocht heb de Eenzet producten zaten er bij net als de schijven (voor elk bovenstaand product een passende schijf) en zo heb ik ze ook steeds gebruikt en bij besteld.

Dus ja ervaring is aanwezig. Alleen heb ik nog geen ervaring om hologrammen weg te krijgen en vandaar mijn vraag hier, temeer omdat de bijbehorende webshop zeer interessant is voor een poetsgestoord iemand en ik hem helaas nog niet eerder ontdekt had. Nu staat deze dus met stip op nr1 bij mijn favorieten op de pc. ,^^
 
Normaal gesproken poets je de hologrammen die veroorzaakt zijn door de roterende machine weg met een excentrische machine!
 
als het hele lichte hologrammen zijn kan je proberen met de hand te doen.

maar met excenter is effectiever
 
Hologrammen krijg je meestal weg door een pad te gebruiken zonder cuttingfactor. Denk aan de Lake pads blauw of liever zwart.

Ik weet in ieder geval dat je met Pinnacle Advanced Finishing Polish een heel eind komt, maar ook met de Menzerna Nano Finishing Polish zal het lukken om de hologrammen eruit te krijgen. Dit kan met de rotary.

Met een excenter wordt het een stuk eenvoudiger. Met Meguiar's M80 (Speed Glaze), M82 (Swirl Free Polish), Poorboy's SSR1 of de lichtste Pinnacle XMT #1 krijg je de hologrammen er makkelijk uit.

Succes!
 
Bedankt voor jullie antwoorden heren. Als ik iets ruimer in de tijd zit zal ik eens een bestelling bij Tim gaan doen en eens een poging gaan wagen.
 
Met de SSR serie van Poorboy's krijg je heel veel weg, en het laat een mooie glans na. Daarna wat Black Hole, EX-p en evt. een mooie carnauba erop van Dodo Juice, en moet je dan eens kijken... :cool: