• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Honda CBR600F MY '99

stimpy68

Detailing guru
5 mei 2008
4.480
115
55
Het is weer lente, tijd om de motor weer eens te doen! :party: Vorige jaar nog een week in de regen gereden, toen in de schuur gezet en niets meer aan gedaan, niet netjes... maar ja :schaam
Dus tijd om haar eens even onder handen te nemen! Wilde toch de olie verversen, dus de kuipdelen moesten er af, kon ik mooi alles even onder handen nemen.

Alle kuipdelen gewassen met Meguiar's NXT shampoo en gedroogd met de Miracle Dryer, kleien was niet nodig, met de D/A en een zwarte pad met Menzerna FF de delen gepolijst.
Black hole met de hand aangebracht en daarna Collinite 845 en getopt met Natty's red.

Kettingvet op delen waar het niet hoorde verwijderd met lampenolie en daarna schoongemaakt met Meguiar's APC+ 1:10 al het aluminium (frame e.d.) ook met APC+ gedaan en daarna voorzien van een laagje collinite 845. Slangen en ongespoten delen zijn behandeld met NXT Tech protectant. Tank moet nog een keer gedaan worden, zitten wat diepere krasjes in van de rits van mijn pak, had ik nu geen puf meer voor :no

Voordat ik begon:

100_0930.jpg


Wel een beetje zielig gezicht zo onder kuip :|

100_0931.jpg

100_0932.jpg


Kwam nog een probleempje tegen met de radiateur, oxidatie :p

100_0933.jpg


Voorspatbord eraf:

100_0934.jpg

100_0935.jpg


Voorzijde kuip:

100_0936.jpg


Achtergedeelte verwijderd

100_0937.jpg

100_0938.jpg


Rear hugger, lekker vies :p

100_0939.jpg


De zijkuipdelen

100_0940.jpg

100_0941.jpg


Het werk voor en na

100_0947.jpg

100_0948.jpg

100_0951.jpg

100_0952.jpg

100_0955.jpg


De radiateur even met een staalborsteltje ontdaan van de loszittende delen:

100_0956.jpg


Alles afplakken en voorzien van 3 lagen hammerite hittebestendige verf :)^ (was aan beide zijden zo, dus beide zijden behandeld)

100_0958.jpg


The afters :party:

100_0959.jpg

100_0960.jpg

100_0961.jpg

100_0962.jpg

100_0963.jpg

100_0964.jpg


Bedankt voor het lezen! :party:
 
Ziet er zeer knap uit ! :)^

Ik weet niet of je het gebruikt /of het wat is / of je er iets mee kan doen. Maar ik zag laatst in een verslag dat iemand Castrol Chain Wax gebruikte (voor je ketting natuurlijk :D ) .
 
Die ziet er weer strak uit! Mooie motor!
Langzamerhand begin ik ook steeds meer na te denken over motorrijden, maar dat zal wel aan het stijgen van de leeftijd liggen ..... :grinning:
 
Je brommert ziet er goed Adrie! :D Moehahaha.
Nee grapje, je MOTOR staat er weer goed bij :ja
Heerlijk om te zien en bij mij gaat het ook gelijk kriebelen!
Mijn Kawa binnenkort ook maar uit elkaar halen en lekker polijsten. Vorige keer ook na de regen weggezet...:no
Eerst even de bandjen en remschijven voor vervangen (waarom moeten het er nou twee zijn...krengen zijn veels te duur) en dan ga ik hem een lekkere schoonmaakbeurt geven.
 
Petje af voor de motor Adrie, maar petje weer op bij het zien van de bankirai-plankenvloer ! Daar mag toch wel eens een keer de HD Karcher overheen !! hahaha
 
Kijk even wanneer deze post gemaakt is Marcel... vorig jaar April, dat is inmiddels schoon hoor ;)