• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoogglans

Scream85

Detailing addict
4 aug 2015
82
50
Hallo mededetailers,

Klein vraagje: ik zou graag mijn wagen een hoogglans geven maar ben nog niet bekend met combinaties van wax. Momenteel heb ik de colinite 476s en de Fusso Coat dark wax. Welke combinaties van wax (topping) raden jullie aan?
Jet betreft een Duitse harde lak (Audi).

Alvast bedankt.
 
Ik denk dat het wel vaker is gezegd, en ik weet het inmiddels ook. Glans zit niet in een potje, wel in een goede polijst sessie. De wax beschermt die mooie glans.

Er is legio te lezen hier op het forum over polijsten.

Ik ken beide waxen niet, daar kan ik niks zinnigs over zeggen. @nicknameless wel over de fusso :joy:
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
Hoogglans of zijdeglans? Nee zonder gekheid.
Het gaat erom hoe bereik je de glans?
Dat gaat er alleen komen door een goede voorbereiding zie stappenplan
 
De TellSell 5000 is een hoogwaardige wax die zorgt voor maximale hoogglans. Met name op Duitse lakken werkt hij uitstekend. (Audi en BMW uitgezonderd) Voor de prijs van nog geen €475,- per 10ml haalt u glans uit een potje NU in huis.

Voorbereiding niet nodig, kan zelfs toegepast worden op een NIET gewassen auto. (Niet aanbrengen bij kunstlicht)
 
Alvast bedankt voor de reacties (hoe grappig ze ook mogen zijn).

Ik denk dat ik mijn vraag verkeerd geformuleerd hebt. Natuurlijk weet ik dat glans niet in een potje zit en dat alles afhangt van de voorbereidingen en polijst sessies maar ik vroeg me gewoon af of er waxen zijn die de glans nog wat versterken. Zoals bijvoorbeeld: https://www.Carclean.com/product/Soft99/Extreme_Gloss_Black_Hard_Wax_200gram_00193_103458. Is deze aan te raden bv?
 
Hey Scream,

Als je een donkere kleur auto hebt, dan kan je kiezen voor een wax waar wat meer olie in zit. Ik ben zelf niet zo'n waxfanaat als velen hier, maar de waxen van Collinite doen wat ze moeten doen en kosten in verhouding een schijntje van de duurdere waxen. (Het resultaat komt echter wél in de buurt hiervan!)

Op donkere kleuren gebruik ik Collinite 915. Standtijd van enkele maanden, makkelijk aan te brengen én af te nemen, goede prijs-kwaliteit.

Er zijn uiteraard nog veel meer waxen, maar deze is simpelweg goed en kost niet veel.


Greetz
 
Hey Scream,

Als je een donkere kleur auto hebt, dan kan je kiezen voor een wax waar wat meer olie in zit. Ik ben zelf niet zo'n waxfanaat als velen hier, maar de waxen van Collinite doen wat ze moeten doen en kosten in verhouding een schijntje van de duurdere waxen. (Het resultaat komt echter wél in de buurt hiervan!)

Op donkere kleuren gebruik ik Collinite 915. Standtijd van enkele maanden, makkelijk aan te brengen én af te nemen, goede prijs-kwaliteit.

Er zijn uiteraard nog veel meer waxen, maar deze is simpelweg goed en kost niet veel.


Greetz

Bedankt voor de reactie Quantoxx.

Ik heb momenteel de 476s maar zal zeker eens de 915 uit proberen. Top je deze nog af of ...
 
Je hoeft een wax niet af te toppen.
Je kan er wel voor kiezen onder de wax een glaze te gebruiken om de glans van je lak te versterken.
Echter als je je wagen goed voorbereid voegt een glaze niks toe, je gebruikt een glaze namelijk om kleine defecten zoals micro-krasjes te maskeren.
Velen zeggen ook dat een glaze de standtijd van een wax negatief beïnvloed.

Je kan een wax wel bijhouden na het wassen door een detailspray te gebruiken zoals Auto finesse finale of dodo juice red mist.

Volgens mij kan je kiezen voor een wax met een hoog carnauba gehalte, dan krijg je dat wetlook effect op donkere lakken.
Correct me if i'm wrong.
 
Bedankt voor de reactie Quantoxx.

Ik heb momenteel de 476s maar zal zeker eens de 915 uit proberen. Top je deze nog af of ...

Nope, aftoppen is iets wat ik veelal bij de combinatie ''Sealant, dan wax'' voorbij zie komen. Als ik wax en hier overheen nog een waxlaag leg, dan is dit van dezelfde wax en ik wil dan iets meer laagdikte. (Minimaal, maar toch)

+1 voor @Ferdy - Een wax met een hoog percentage oliën zal meestal iets meer wetlook/warmte geven aan je donkere kleur. De 915 gebruik ik, nogmaals, standaard op donkere kleuren. Zelfs na goed polijsten (corrigeren en afbouwen) zal de auto er nét wat gelikter uitzien. Maar, zoals al eerder is aangegeven, de polijststap is iets waar je 90% van je uiteindelijke resultaat mee behaald, dus staar je niet blind op een wax.

Waxen met een hoog percentage (goede) carnauba zijn prijzig, dus een wax zoals de 915 vind ik helemaal prima en dat voor een lage prijs. Mijn persoonlijke opinie is dat je beter meer tijd én geld kan steken in het polijstwerk, dan teveel in een dure wax. Tot een bepaald bedrag is er een verband tussen prijs - kwaliteit, daarna word het betalen voor merk / mooie pot / limited edition / hype / etc. (zoals bij zoveel dingen in het leven)


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy