• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"Hot Rims All Wheel Cleaner" vs "Meguiar's Professional Wheel Brightener "

Fre

Detailing rookie
22 mei 2008
3
0
Ik ben een heel tevreden gebruiker van de Hot Rim Cleaner. Zou de professionele versie mij nog meer kunnen bekoren ?
Wat is het verschil tussen beide producten ?

Groetjes Fré
 
De Wheel Brightener is een compleet ander product. Het is een gevaarlijker goedje. Het is namelijk corrosief! Dus let daar op. Het werkt wel als een trein, maar adem het niet in en de nevel moet ook niet in je ogen komen. Je merkt het meteen.
 
De Wheel brightener is te verdunnen (sterker nog, moet je verdunnen 1:4), de consumentenversie niet
 
Ff een oude koe uit de sloot trekken, maar is de Wheel Brightner ook in kleinere hoeveelheden te krijgen? Ik zie namelijk alleen de 3.7L jerrycan staan. Ik zou deze namelijk eerst een keer uit willen proberen voordat ik meteen bijna 4L aanschaf.
 
Niet te krijgen in kleinere verpakking, vind Mr Meguiar's niet ok.
 
Er zijn genoeg goede alternatieven te krijgen voor de WB, waaronder:

- Poorboys World Spray & Rinse Wheel Cleaner
- ValetPro Bilberry Safe Wheel Cleaner
- Dodo Juice Mellow Yellow

En hier vindt je het complete overzicht velgenreiningers.
 
Uit het rijtje dat Nicknameless heeft gemaakt zou ik de Bilberry aanraden.
waarom: Goede reinigingskracht [ inwerken met borstel of hd] en veilig voor de velgen, dit is zeer belangrijk zeker in de winter.

De mellow yellow heb ik nog niet geprobeerd, maar van de Spray en Rinse hoor ik verhalen dat hij redelijk agressief is, en dat is natuurlijk minder voor je velgen.