• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hotwax wasbox

Kan mij er wel iets bij voorstellen gezien de voordelen van een coating. Alleen fijner aanbrengen? Breng nu een collinite 845 aan, dit vind ik zelf echt heel makkelijk werken. Polijsten eerste keer wordt dit voorjaar. Zat te twijfelen om dan een coating te proberen. Maar zat zelf te kijken naar bijv. Gyeon Mohs o.i.d. Maar als ik dat dan lees dan denk ik niet dat het fijner aanbrengen is. Of valt dit allemaal wel mee?
 
Ik denk dat je beter eerst een paar keer kunt polijsten: eerste keer is nooit perfect, en als er een coating over zit, kun je niet zomaar de imperfecties bijwerken, en blijf je je daar dus heel lang aan ergeren. Ik zou zeggen eerst polijsten tot een niveau dat je tevreden bent (en dan voorzien van een wax of iets dergelijks), en als je daar na een maand nog steeds tevreden mee bent, misschien een heel licht polijstbeurtje en in de coating.
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
Mbt de bsd, dat is ook een quick detailer maar werkt eigenlijk meer als een spraywax. Een Standtijd van een paar maanden moet zeker haalbaar zijn, Icm een beading die vergelijkbaar is met een coating.

Een coating, zoals gyeon mohs, is niet iets wat je even aan brengt, zoals een wax. Je moet het doen op een perfect gereinigde auto, dus kleien, polijsten, ontvetten. Vervolgens moet de coating minimaal 24h binnen uitharden, en moet je echt zorgvuldig werken. High spots kun je alleen verwijderen door te polijsten. Dat neemt niet weg dat een coating wel erg mooi en prettig is, maar je moet het zeker niet zien als iets wat je ‘even’ aanbrengt.
 
Een paar maanden standtijd met de bsd?:eek: dat is mooi spul dan! Zal volgende bestelling een flesje erbij doen!

Betreft de coating heb ik mij goed ingelezen, zowel hier op het forum als elders. Dat is de rede waarom ik het tot nu toe nog niet heb gedaan, realiseer mij heel goed dat het niet even smeren is als bijv. Bij een wax!

Dankjewel voor je reactie in ieder geval!
 
Een mooie eerste coating is cancoat. Kost niet zoveel, maar dan wen je wel al aan het aanbrengen van een coating. Stukje gemist met afnemen? Gewoon even polijsten zonder dat je weer voor 20 euro aan coating moet versmeren. Mohs zou ik niet als eerste coating, gewoon vanwege het prijskaartje (als er toch iets niet goed gaat.

Coatings vind ik fijner om aan te brengen, omdat je:
- met de applicator heel precies kan werken, dus je kan makkelijker langs de randjes of op ontoegankelijke plekken werken zonder dat je delen raakt die je niet wilt raken.
- je geen curetijd hebt die je nauwgezet moet volgen.
- het vrijwel onmogelijk is om een coating te dik aan te brengen
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll