• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To: Het gebruik van Autoglym SRP

Een hele hoop ;) Op zijn minst 15-20 zou ik zeggen. Afhankelijk van de grootte.

Mijn pot heb ik maar weggegooid. Heeft een keer te koud gestaan en is helemaal gaan vlokken. Dermate erg dat er gewoon een vaste klomp kauwgom leek het wel in een sapje hing.
 
Is de SRP dan te vergelijken met de Lime Prime van Dodo Juice? Gezien het feit dat deze ook microschuurkorrels heeft, een cleanende en een voedende werking, of zitten hierin niet/niet zoveel fillers?
 
hier een plaatje van mijn PT
linkerhelft staat in de SRP rechts is waxwizard de black hole aan het inwerken.

DSCF3097.jpg


hier het resultaat.

DSCF3098.jpg


wij zagen destijds niet echt een verschil, pas op de foto kon je de huizen links in de foto scherper zien dan rechts in de motorkap.

Black hole is een fijn product. het voordeel van SRP vind ik dat je niet een ander product nodig hebt voor licht gekleurde auto's
 
Ik ben ook van plan SRP aan te schaffen, welke pad voor handmatige gebruik is aan te raden?

Zit nog wel te twijffelen welke wax of sealant ik erbij gaat gebruiken of de:

* Collinite Super DoubleCoat Wax No. 476S
* Poorboys World Natty's Paste Wax Red
* Autoglym Extra Gloss Protection

Iemand nog een suggestie?
 
Een microvezel pad vind ik het meest geschikt. Zoiets als dit : https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Microfiber_Applicator_PB-APP_101105 of die van dodojuice of etc.

Koop er wel een paar, SRP bevat ook een cleaner en als je lak vuil is, dan neemt je pad dat vuil op. Als het te vuil is, dan is het makkelijk om je padje om te draaien of een ander padje te gebruiken.

Autoglym Extra Gloss Protection is trouwens een sealant en geen wax. Is ook een goeie,
Als wax.. tsja.. Natty's ruikt lekkerder, is makkelijker te verwerken (makkelijker op en makkelijker af). Collinite 476 is duurzamer en beschermt dus langer. Nu zou ik kiezen voor Natty's, maar als het oktober zou zijn, met een winter voor de boeg, zou ik de Collinite nemen.
 
Toen ik gister de computer afsloot dacht ik er aan dat ik alleen wax had genoemd:-"

Maar bedankt voor je antwoord:cool:
Zijn de Meguiars Supreme Shine Microfiber doeken geschikt voor het uitbuffen van de SRP? Of eventueel de Dodo Fantastic Fur?
 
De Meg's Supreme Shine doeken zijn hier mijn inziens geschikt voor en de Dodo Fantastic Fur ook. :ja Ik kan geen reden bedenken waarom niet. :weetniet
 
TIP: blijf met de SRP wel uit de buurt van kunststof ivm witte uitslag...

voor de rest moet je het niet te spannend maken.
15 minuten laten curen is wel aan te raden.
 
Meningen kunnen uiteraard verschillen. Ik denk dat NFS zeker lekkerder zal ruiken en ook minder zal stoffen als SRP. Maar het grote voordeel van SRP blijft dat het swirls verbergt met fillers en er zit ook een cut aan, NFS heeft geen fillers. Wil je bij SRP nog een wet look, gebruik dan een lekkere wax. Eigenlijk is het altijd aan te raden om SRP te toppen met een wax of sealant.

Voor meer info zou je deze vergelijking kunnen lezen op een ander forum: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=76927 Hierin staan SRP, Dodo NFS, Turtle Wax en Bilt Hamber Autobalm tegenover elkaar. SRP eindigt daar bovenaan als het gaat om correctie, uiteraard door z'n fillers. De auteur heeft al veel ervaring met dit soort tests, zo heeft hij die mega wax duurzaamheid-test gedaan en een 'swirl removal by hand test' met o.a. Klasse AIO, Prima Amigo, SRP, Scratchx, Zymol, Menzerna, etc.
 
Vorige week heb ik een Ford Focus aangepakt met AG SRP en EGP. Ik heb handmatig van beide één laagje aangebracht met een foampad. Een foto van het resultaat mag in dit zeer nuttige topic wat mij betreft niet ontbreken!

Gr, Haantje

Foto-QMCGMW4I.jpg
 
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een "Autoglym - Perfect Palm Applicator (rood)" met SRP?
Ik vond het zelf niet zo fijn werken, misschien toch maar eens proberen met een mf of foam pad.
 
Geen ervaring maar als je wat kleine defecten wilt weghalen dan zou ik een witte of oranje handpad nemen ipv een regulier foam of mf ding.
Kan pak je stukje slijpgraad mee wat weer zorgt voor een mooi resultaat.
Is alles strak in het pak dan kan je het wel doen ( maar dan zou ik alsnog bv een rode of zwarte pakken ( werkt gewoon fijn ))
 
Bedankt voor je antwoord.

Welke pad is dan aan te raden?
Zag zelf de Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White, goede keus?

Na de SRP gebruik ik de Autoglym Extra Gloss Protection en daarna aftoppen met Collinite 476s, bij die laatste 2 een foam of mf pad?
 
Jip die witte
EGP zou ik er tussenuit laten .... 476s is bekend om zijn standtijd. Dodo Fingermitt of Monello Concorso om aan te brengen.
 
Ben helemaal nieuw hier maar heb inmiddels ervaring opgedaan met de srp. Maar krijg de indruk dat de swirls toch nog blijven, poets ik te zacht (handmatig) mbv mcguiires foampad?