• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How to je grill schoonmaken

Daantje!

Detailing rookie
12 mrt 2013
9
0
Heren,

Zoals veel van jullie weten, heeft elke auto een andere soort grill.
maar bij veel auto's is er gebruik gemaakt van een soort van honinggraat/vierkantjes/rechthoekige structuur.

Mijn auto heeft ook een langgerekte honinggraat structuur, maar vaak zijn de dwarse en horizontale plastic graatjes aardig smerig.

ag_10mazda3_frtshallow.jpg


Hoe kan je die grondig en snel schoonkrijgen. Zodat je ze daarna in een protectant kan zetten?

Ik heb mezelf al aardig rot gezocht op het wereldwijde web. Zoals autogeek en andere engelstalige forums maar ik heb het antwoord toch nog niet gevonden.

Wie kan me helpen?
 
Als er veel insecten op/in zitten, poorboys Bug Squash gebruiken. Daarna lekker behandelen met een restorer zoals Poorboys Trim Restore mbv Foam on a stick.
 
IbizaSigno;318856 zei:
Innevelen met APC, dan met een (verf)kwastje inborstelen en goed afspoelen.

Wat voor kwast gebruik je dan? Want ik ben al bezig geweest met een normale verfkwast (Gamma wegwerp ding) en die ging na verloop van tijd uitelkaar staan en er zit nog al wat ijzer omheen (om de haren bijeen te houden). Wat ook niet ideaal is.

Groeten,
 
Dit is een tijdrovend karwei, als je het goed wilt doen. Maar , neem je de tijd en zet hem daarna in de D-LUX, ik heb inmiddels al een half jaar plezier van een grille die als nieuw blijft uitzien.
 
Reinigen zoals hierboven aangegeven..

Op veel grilles werkt Reload goed als dressing.
Dus dan is het even sprayen en met een lange MF doek het residue verwijderen.
Misschien niet de zuinigste oplossing, maar vaak wel snel. Dit moet soms even een paar keer herhaald worden, maar dan is de grill gewoon netjes.
 
McShine;318861 zei:
Dit is een tijdrovend karwei, als je het goed wilt doen. Maar , neem je de tijd en zet hem daarna in de D-LUX, ik heb inmiddels al een half jaar plezier van een grille die als nieuw blijft uitzien.

Gebruik je de "normale" werkwijze met DLUX?
Ben nog aan het uitdokteren hoe ik de honinggraat grills ga doen. Zou deze ook graag in Dlux zetten.
 
Het nawrijven komt niet zo nauw als bij lakwerk. Dat lukt je ook niet met al die hoeken etc.
 
0a742221.jpg
`

Ik heb van alles gebruikt om de grille schoon te krijgen.

Lake Country Foam on a Stick
2c41a5b5.jpg


Meguiars Triple Duty Detail Brush
83697262.jpg


En zelfs een gewone tandenborstel
d775c6a1.jpg


Het lastige is om de verrvuiling eruit te pulken. Ik heb een doekje om de achterkant van de tandenborstel gedaan en zo de grille schoon/droog gemaakt.

6a6101c4.jpg


1dc7851a.jpg


8b6b0b60.jpg


Je ziet duidelijk het verschil in de vakjes die wel gedaan zijn.
996085fd.jpg


Hier een flimpje hoe ik de grille gedaan heb. Let niet op de erbarmelijke staat van de stick...die is hierna permanent gaan wonen op de bodem van de kliko...

 
McShine;318869 zei:
Het nawrijven komt niet zo nauw als bij lakwerk. Dat lukt je ook niet met al die hoeken etc.

Klinkt logisch. Doelde meer op het aanbrengen ervan. Maar denk dat het een combinatie achterkant tandenborstel met suede doekje zal worden.
En voor de rest een beetje best effort hanteren.

thx!
 
@nicknameless: zo te zien blijft er nogal wat sop/foam hangen in de grill. Is het niet makkelijker om eerst met veel water (met HD spuit, fles met een spraykop, plantenspuit, tuinslang of misschien gewoon een gietertje) het sop weg te spoelen, zodat je alleen het water nog maar hoeft te verwijderen?
 
Ben ik blij dat ik alleen horizontaal "staafjes' heb lopen - HD erop, dan met shampoo wassen en daarna in de Reload/ Trim revive met behulp van een make-up pad. Desalniettemin niet mijn meest favoriete klus - althans het laatste maar hij blijft er wel mooi zwart bij.